Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد برنامه‌ریزی جهش تولید در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: با توجه به شعار سال تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری امسال پشتیبانی و مانع‌زدایی در راستای جهش تولید از برنامه‌ها و اولویت‌ها مهم تعیین شده که برای دستیابی به این مهم به طور قطع صنایع‌دستی نقش مهمی ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او حمایت از طرح‌های توسعه تولید و اشتغال در بخش صنایع‌دستی در استان خبر داد و افزود: از طرح پیشنهادی برای ایجاد شهرک تخصصی صنایع‌دستی در استان اردبیل حمایت می‌کنیم و تلاش و جدیت بر این است تا با ایجاد این شهرک زمینه برای رونق تولید و اشتغال در این حوزه را فراهم آوریم.

استاندار اردبیل از آغاز مطالعات برای راه‌اندازی این شهرک در استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این شهرک با محوریت ایجاد کارگاه‌های تولیدی و فروشگاه‌های عرضه تولیدات این کارگاه‌ها خواهد بود که این امر زمینه برای رونق فعالیت‌ها در حوزه صنایع‌دستی را فراهم خواهد کرد.

بهنام‌جو با اشاره به ظرفیت‌های بخش صنایع‌دستی برای توسعه اشتغال و تولید در استان بیان کرد: باید برای بررسی ظرفیت‌های این بخش و راهکار‌های توسعه تولید و فروش آن جلسات مداوم برگزار شود تا در سال ۱۴۰۰ با برنامه‌ریزی ویژه بتوانیم شاهد رونق صنایع‌دستی در استان و تحقق جهش تولید با استفاده از ظرفیت‌ها در این بخش باشیم.

رونق صنایع‌دستی نیازمند رویکرد فراسازمانی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال جهش تولید باید توجه به حوزه صنایع دستی استان فراسازمانی باشد تا با استفاده از ظرفیت‌های این حوزه زمینه برای رونق اقتصادی در استان فراهم شود.

نادر فلاحی با اشاره به آمار ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی در استان بیان کرد: در حالی که راه‌اندازی صنایع بزرگ و ایجاد اشتغال در این صنایع مستلزم سرمایه‌گذاری هنگفت و کلان است، اما با ارائه تسهیلات و سرمایه اندک در حدود ۲۰۰ میلیون ریالی می‌توانیم شاهد راه‌اندازی کسب و کار در بخش صنایع‌دستی باشیم که این امر اهمیت توجه به این حوزه را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: به ویژه در روستا‌ها و حاشیه شهر و مناطق محروم بهترین راهکار برای توسعه اشتغال و تقویت معیشت خانواده رونق صنایع‌دستی است که باید توجه ویژه به این حوزه شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت همکاری بین‌سازمانی با نهاد‌های متولی امور حاشیه‌نشینی، زنان سرپرست خانوار و ... گفت: بسیاری از مشکلات در این حوزه نظیر اشتغال زنان سرپرست خانوار با توسعه صنایع‌دستی رفع می‌شود.

او با اشاره به تاثیر گردشگری بر رونق کسب و کار و جهش تولید عنوان کرد: هر چند در سال‌های گذشته بیشترین اقدامات و فعالیت‌ها در بخش گردشگری بوده و به شکل مستقیم منجر به جهش تولید در حوزه‌های صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی نشده، اما این امر خود بر ماندگاری مسافر تاثیر داشته و سبب شده تا گردشگران حاضر در استان از سایر ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند و به شکل غیرمستقیم کسب و کار‌های دیگر نیز رونق بگیرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک تخصصی صنایع دستی جهش تولید رونق تولید صنایع دستی در استان صنایع دستی استان صنایع دستی میراث فرهنگی راه اندازی جهش تولید ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، «همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سالن همایش‌های مرکز نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

در این همایش دو روزه که در راستای سالگشت تخریب قبرستان بقیع برگزار شد، اندیش ورزان، محققان و اساتید حوزه و دانشگاه از سراسر جهان اسلام حضور داشتند.

این همایش در روز نخست برگزاری خود (چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه)، در دو نوبت صبح و عصر کارگروه‌های علمی- تخصصی گوناگونی را با عناوین «مطالعات سیاسی و اجتماعی بقیع»، «مطالعات معاصر بقیع»، «مطالعات دینی»، «مطالعات بین‌المللی»، «شخصیت شناسی مدفونان بقیع» و «مطالعات تاریخی تمدنی بقیع» برگزار کرد.

دیگر خبرها

  • احداث ۳ هزار و ۱۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود