Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، ارزش کارت اعتباری سهام عدالت بر اساس ارزش دارایی هر کس، از هفت میلیون تا چهارده میلیون تومان متغیر است.

جالب است بدانید اقداماتی انجام شده تا هیچ کارتی به صورت فیزیکی ارائه نشودد و افراد با استفاده از کیوآر کد های مخصوص خود از این تسهیلات استفاده کنند. در حال حاضر اعطای این کارت توسط دو بانک، ملی و تجارت انجام می شود، چرا که بانک های دیگر هنوز زیر ساخت های لازم را مهیا نکرده اند، اما با گذشت زمان قطعاً تعداد بانک های ارائه کننده ی کارت اعتباری سهام عدالت متعدد تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش های بعدی جزئیات بیشتری از این تسهیلات آورده و دارندگان سهام عدالت را برای دریافت این کارت اعتباری راهنمایی کرده ایم.

کارت اعتباری سهام عدالت چه کاربردی دارد؟

با دریافت کارت اعتباری سهام عدالت که ارزش آن تا سقف ۱۴ میلیون تومان است، می توانید از فروشگاه های مختلفی خرید کنید.

فروشگاه های لوازم خانگی یکی از گزینه های بسیار کاربردی در این راستا می باشد. البته گفتنی است فقط از فروشگاه هایی قادر به خرید خواهید بود که با بانک ارائه دهنده قرار داد دارند.

در واقع اگر مراحل دریافت را از طریق بانک ملی انجام دادید فقط می توانید از فروشگاه هایی که با این بانک قرارداد بسته اند، خرید کنید.

 مشمولان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

پر واضح است کسانی که دارای سهام عدالت هستند، مجاز به دریافت این کارت و استفاده از تسهیلات آن می باشند. اما گفتنی است در میان دارندگان سهام عدالت نیز بعضی از افراد مشمول این طرح و تسهیلات آن نمی شوند. این افراد عبارتند از:

جدید بودن کارت ملی از ملاک های بسیار مهم اعطای کارت اعتباری سهام عدالت می باشد. پس هر کسی که کارت ملی خود را تعویض نکرده و نسخه ی جدید را ندارد، امکان ثبت درخواست در این زمینه را نخواهد داشت.

برخی از سهام داران ممکن است به دلایل مختلفی، سهام شان از جانب مراکز قانونی توقیف شود. این افراد قادر به استفاده از تسهیلات سهام عدالت نیستند.

و در آخر بهتر است به مهم ترین ملاک مشمولان دریافت این تسهیلات اشاره کنیم. همان طور که می دانید اجازه فروش ۶۰ درصد از کل سهام از جانب دولت داده شده و برخی از سهام دارانی که به روش مستقیم سهام خود را مدیریت می کنند، از این امکان استفاده کرده اند، به نحوی که بعضی ها سی درصد و تعدادی دیگر کل شصت درصد از سهام خود را فروخته اند. گفتنی است امکان استفاده از تسهیلات کارت اعتباری به هیچ وجه مشمول این افراد نمی شود و هر کسی که حتی یک درصد از سهام اش فروش رفته، اجازه  دریافت کارت را ندارد.

در نتیجه فهمیدیم سهام دارانی که با انتخاب روش مستقیم هنوز هیچ درصدی از سهام شان را به فروش نگذاشته اند، به شرط داشتن کارت ملی جدید، می توانند از این امکان استفاده نماید. ناگفته نماند همه ی افرادی که انتخاب روش غیر مستقیم را ترجیح داده اند نیز بدون محدودیت امکان استفاده از تسهیلات کارت اعتباری را دارند.

لازم به ذکر است ابتدا درخواست همه بررسی می شود تا در صورت وجود شروط مورد نیاز، اجازه لازم برای شروع مراحل دریافت کارت اعتباری سهام عدالت، به متقاضیان اعطا گردد.

شرایط بازپرداخت کارت ملی سهام عدالت

یکی از مهم ترین پرسش هایی که ممکن است برای هر کسی به وجود بیاید شرایط بازپرداخت این تسهیلات و میزان سود دریافتی برای آن است. بازپرداخت وجهی که از این طریق دریافت می کنید از شرایط ویژه ای برخوردار می باشد و افراد دو انتخاب مجزا دارند.

در واقع برای بازپرداخت می توانید از میان دو شرایط مجزا با توجه به اولویت ها و نوع درخواست خود، یکی را انتخاب کنید. در قسمت پایین به این انتخاب ها اشاره کرده و شرایط بازپرداخت را به طور جامعی گفته ایم:

در صورتی که بازپرداخت وجه کمتر از ۲۹ روز انجام شود، هیچ سودی دریافت نخواهد شد. با این انتخاب می توانید در بازه ی یک ماهه استفاده های لازم را از وجه دریافتی کرده و بعد از ۲۹ روز فقط اصل پول را بپردازید.

انتخاب بعدی شامل بازپرداخت اقساطی می شود. یعنی اگر با گذشت یک ماه هنوز پرداختی انجام نشد، باید به صورت ماهانه و در بازه ی سه ساله اقدام به پرداخت وجه کنید. بازپرداخت اقساطی به گونه ای است که باید ۱۸ درصد سود هم پرداخته شود.

لازم به تاکید است در بازه ی دریافت وجه تا اتمام بازپرداخت، سهام شما به عنوان ضامن برای کل مبلغ می باشد و در صورت عدم پرداخت از حجم آن کاسته خواهد شد. نا گفته نماند تنها ضمانت لازم برای بهره مندی از این تسهیلات فقط و فقط خود سهام شما است و نیازی به وجود هیچ ضامن دیگری نمی باشد.

مراحل دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید که در پایین به طور خلاصه و مفید این مراحل را گفته ایم:

پیش از هر کاری اول باید عضو سجام شوید. برای عضویت در سجام می توانید به صورت غیر حضوری اقدام کرده و مراحل احراز هویت را بدون حضور فیزیکی از طریق درگاه های اینترنتی انجام دهید.

از داشتن حساب در بانک هایی که در این طرح فعالیت می کنند، مطمئن شوید و اگر در بانک مورد نظرتان هیچ حسابی ندارید حتماً اقدام به افتتاح حساب کنید.

همراه بانک و اینترنت بانکی که مخصوص بانک طرف درخواست تان است را فعال کنید تا مراحل ثبت درخواست خود را طی نمایید. گفتنی است تمام این مراحل به صورت اینترنتی انجام می شوند.

در مدیریت غیر مستقیم، ثبت درخواست کارت اعتباری تا اینجا تمام می شود اما برای روش مستقیم لازم است حتماً گزینه ی تغییر کارگزار ناظر را فعال نمایید. از انجام این کار نباید به هیچ وجه غافل شوید، زیرا وجود نقص، منجر می شود ثبت درخواست با موفقیت به پایان نرسد.

زمان بررسی بانک ها پس از پایان مراحل بالا و ثبت موفقیت آمیزِ درخواست، کمی زمانبر است و بنا بر سیستم هر بانک مستلزم زمان مجزایی است.

کد خبر 595024 برچسب‌ها سهام عدالت بانک مرکزی بانک - کارت اعتباری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت بانک مرکزی بانک کارت اعتباری دریافت کارت اعتباری سهام عدالت استفاده از تسهیلات امکان استفاده مراحل دریافت ثبت درخواست ی دریافت کارت ملی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد

به گزارش قدس خراسان، کسب‌وکارهای خانگی از جمله مشاغل خردی است که بیش از ۵۰۰ رشته را در برمی‌گیرد، این رشته‌های متنوع می‌توانند با دریافت تسهیلات و گسترش کسب‌وکار سبب افزایش رونق تولید و اقتصاد در کشور شوند.

با توجه به اینکه کسب‌وکارهای خانگی مشاغل نوپا و خردی هستند که هنوز نتوانسته‌اند نیازهای بازار را شناسایی کنند و مشکلات زیادی از جمله گرانی مواد اولیه و نداشتن سرمایه اولیه را دارند، دولت با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه این مشاغل را حمایت می‌کند تا بتوانند با رونق تولید در عرصه‌های مختلف موجب ایجاد اشتغال نیز بشوند.

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله اداره‌های مرتبط در این زمینه است که می‌تواند با رفع موانع از سر راه کسب‌وکارهای خانگی به شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» است جامه عمل بپوشاند، برای اینکه از برنامه‌های این اداره کل در این زمینه آگاه شویم به سراغ مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی رفتیم.

کلثوم فاضل در پاسخ به این پرسش که روند صدور مجوزها برای اشتغال خانگی به چه صورت است؟ گفت: صدور مجوزها برای مشاغل خانگی به دو صورت مستقل و پشتیبان انجام می‌شود؛ مستقل یعنی کسی به تنهایی و یا به همراه اعضای خانواده‌اش در منزلی که سکونت دارند کسب‌وکار خانگی راه‌اندازی می‌کند که صدور مجوز برای این متقاضیان از طریق درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود. برای بیش از ۹۰ درصد مشاغل رشته‌های خانگی مجوز به صورت آنی و از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه اداره کار تکلیفی برای شناسایی و برخورد با مشاغل خانگی فاقد مجوز ندارد، عنوان کرد: کسب‌وکارهای خانگی دارای مجوز می‌توانند از مزیت‌های قانونی و امتیازاتی که برایشان دیده شده با داشتن مجوز استفاده کنند و کسب‌وکار خود را گسترش دهند.

ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد

وی افزود: کسانی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند تنها در حد محدود و از طریق فروش به دوستان و آشنایان خود می‌توانند کسب درآمد داشته باشند، همچنین بدون مجوز امکان ثبت برند، دریافت غرفه از بازارهای شهرداری و دریافت تسهیلات بانکی را ندارند.

فاضل تصریح کرد: حسب آن چیزی که در قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی آمده است، هر سال بانک مرکزی یکسری منابع قرض‌الحسنه را مشخص و برای کمک به مشاغل خانگی ابلاغ می‌کند، وزارت کار در تعاملات و رفت و برگشت‌‎هایی که با بانک مرکزی دارد به صورت متمرکز در سطح کشور بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد که کدام بانک‌ها در آن سال بانک عامل تسهیلات مشاغل خانگی شوند و سهمیه‌های هر بانک را مشخص کرده و به استان‌ها ابلاغ می‌کند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از منابعی که در سال ۱۴۰۲ به استان ابلاغ شده بود، توسط بانک‌ها به مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در زمینه پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی برای تحقق شعار سال در حوزه کاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است، پیگیری جدی از بانک‌ها برای تسهیل در زمینه تضامین و وثایق وام‌هاست تا پرداخت تسهیلات به سرعت انجام شود.

دریافت تسهیلات از جمله مشکلات مشاغل خانگی است

فاضل افزود: اداره کل کار به صورت حداکثری تسهیل‌گری لازم را در این زمینه انجام می‌دهد و موانع و مشکلاتی که احتمالاً در مسیر پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی وجود دارد را پیگیری و احصا کرده و در راستای رفع آن‌ها تلاش می‌کند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین مشکلات مشاغل خانگی در استان چیست؟ اظهار کرد: بخشی از مشکلات مشاغل خانگی در زمینه دریافت تسهیلات از بانک‌ها و تضامین و وثایق است، بخشی نیز مربوط به تخصیص دیرهنگام منابع به استان از سطح ملی است؛ چرا که منابع به صورت قطره‌چکانی به بانک‌ها اختصاص پیدا می‌کند و بانک‌ها با تأخیر به متقاضیان پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته خیلی از بانک‌ها به صورت ماهانه و خیلی کم منابع را تخصیص می‌دادند به نحوی که برخی از پشتیبان‌ها نمی‌توانستند به ‌راحتی تسهیلاتشان را دریافت کنند.

فاضل با بیان اینکه از دیگر مشکلات مشاغل خانگی عدم آشنایی خیلی از فعالان این حوزه با مهارت‌های فروش است، متذکر شد: بیشتر فعالان این حوزه آشنایی کامل با ظرایف بازار و اینکه چگونه محصولی بازارپسند را تولید کنند و آن محصول را در بازار بفروشند تا به درآمد تبدیل شود را ندارند.

تشکیل تعاونی‌های تأمین نیاز مشاغل خانگی

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: از دیگر چالش‌هایی که مشاغل خانگی با آن درگیر هستند، تأمین مواد اولیه با قیمت مناسب است؛ چرا که کسب‌وکارهایی که در مقیاس کوچک مشغول کار هستند، مواد اولیه را با قیمت بالاتر تهیه می‌کنند.

وی تشکیل تعاونی‌های تأمین نیاز مشاغل خانگی را از جمله بهترین برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه نمی‌توان افراد را الزام کرد که تعاونی تشکیل دهند به همین خاطر در این زمینه کارهای ترویجی انجام می‌دهیم و از کسانی که در رشته‌های مشابه و همگن مجوز گرفته‌اند دعوت کرده، مزایای تشکیل یک شرکت تعاونی را توضیح داده و از آن‌ها می‌خواهیم به صورت جمعی یک تعاونی برای تأمین نیاز مشاغل خودشان تشکیل دهند. با این کار می‌توانند در مقیاس بزرگ‌تر و با قدرت چانه‌زنی بیشتر مواد اولیه را با قیمت مناسب تهیه کرده و به همه اعضا عرضه کنند تا در نهایت استفاده بهتری از نتایج فعالیتشان داشته باشند، در همین راستا سال گذشته تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی در رشته تولید پوشاک تشکیل شد.

اختصاص یک سوم مجوزهای مشاغل خانگی به تولید پوشاک

فاضل با اشاره به تنوع رشته‌های مشاغل خانگی گفت: برای بیش از ۵۰۰ رشته مشاغل خانگی مجوز صادر می‌شود، براساس نیاز فضای مشاغل خانگی و فعالان این حوزه رشته‌های جدیدی شناسایی می‌شوند و ستاد حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی در سطح کشور رشته‌های جدیدرا شناسایی و ثبت می‌کند تا برای فعالان این حوزه‌های جدید نیز تسهیل‌گری افزایش یابد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی درباره رشته‌های پرتقاضا در استان یادآور شد: یک سوم مجوزها در استان به رشته‌های خیاطی و تولید لباس اختصاص دارد، قالی‌بافی و پرورش دام سبک (گوسفند و بز) به ویژه در روستاها نیز از دیگر کسب‌وکارهای خانگی پرطرفدار در استان است.

وی درباره صادرات محصولات کسب‌وکارهای خانگی نیز گفت: از جمله محصولات صادراتی در مشاغل خانگی استان صادرات عروسک به کشور عمان و صادرات قالی‌ دستباف و سایر رسته‌های صنایع دستی بوده است.

خبرنگار: فریده خسروی

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند؛ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟
  • سهامداران عدالت بخوانند | جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سود سهام عدالت در این تاریخ واریز می‌شود
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • چشم‌انتظاری سهامداران عدالت برای دریافت مرحله سوم سود/ چرا واریز سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد؟
  • ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل چه کسانی می‌شود؟ + جزئیات
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل چه کسانی میشود؟ + جزئیات