Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@05:54:36 GMT

هراس رژیم صهیونیستی از دسترسی ایران به دانش هسته ای

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۵۶۵۶

هراس رژیم صهیونیستی از دسترسی ایران به دانش هسته ای

احمد قربانی پور گفت: صهیونیست‌‌ها از دسترسی ایران به «علم هسته‌ای» که باعث خودکفایی کشور در زمینه‌های مختلف خواهد شد، هراس دارند و به همین دلیل هم دانشمند ترور می‌کنند و هم خرابکاری در عرصه هسته ای کشورمان انجام می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد قربانی پور در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه حادثه تاسیسات هسته‌ای نطنز به یکی از اصلی‌ترین محورها و خطوط خبری در کشور و منطقه تبدیل شده است، گفت:  این حادثه همزمان با مذاکرات وین و در حالی که طرفین مذاکره کننده ادعا می‌کردند در حال پیشرفت هستند، روی داد و به صورت مشخص رژیم صهیونیستی مسئولیت این حادثه را مانند همیشه بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: از ابتدای این حادثه ادعا شد که این اقدامی سایبری بوده که برای افراد آگاه و مطلع امری مسخره و غیرقابل باور به شمار می‌رود؛ چرا که تاسیسات برق نطنز از شبکه سراسری جدا و نفوذ به لحاظ سایبری در آن تقریباً محال است.

وی افزود: برخی از صهیونیست‌ها نیز تلاش کردند بر موج لاپوشانی مقامات ایرانی سوار شده و حتی ادعا کنند که ما سال‌ها پیش وقتی این تاسیسات ساخته می‌شود، به داخل آن مواد منفجره انتقال داده ایم و حال این مواد را منفجر کردیم؛ چنین ادعاهایی در سایه سکوت مقامات مسئول ایرانی، صهیونیست‌ها را جری‌تر کرد.

قربانی پور بیان کرد: آنچه که رخ داد، خیانت یک خائن و وطن‌فروش ایرانی بود که بدون شک با دستکاری یک بخش حساس، باعث افزایش بار بر روی شبکه هنگام کار سانتریفیوژها شده است. این موضوعی بود که از همان ابتدا هم برای کسانی که با شیوه ‌های رژیم صهیونیستی و همچنین خرابکاری در حوزه برق آشنا هستند، روشن بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این اقدام بر خلاف باور صهیونیست ‌ها تنها به یک سالن استقرار سانتریفیوژهای نسل یک کشور ضربه وارد کرد و به خود تأسیسات هیچ آسیبی وارد نشده است، ابراز کرد: در هر صورت بسیار زیاد احتمال انجام این کار از سوی رژیم صهیونیستی می رفت.

وی تأکید کرد: این رژیم در حوزه عملیات نظامی که همواره علیه کشورمان بلوفش را می‌زند، بسیار ناتوان است و تنها کاری که از دستش بر می‌آید خرابکاری است که این عادت دیرینه صهیونیست‌ها است؛ دشمن در پشت نقاب تعهد خیلی ساده جذب شده و به سرعت رشد می‌کند و در نهایت هم خوش خدمتی به اربابان خودش را انجام خواهد داد. این شیوه در طول یک دهه گذشته بارها توسط رژیم صهیونیستی آزموده شده است.

قربانی پور در خصوص دلایل این اقدام رژیم صهیونیستی ابراز کرد: در داخل فلسطین اشغالی فشار بر نتانیاهو به دلیل تداوم رفتار بیمارگونه‌اش علیه ایران ادامه دارد و تقریبا همه او را متهم می‌کنند که خشم ایرانی‌ها با تداوم این کارها بر سر ما نازل خواهد شد و آنگاه هیچ‌ طرفی در دنیا با ما همراهی و همکاری نخواهد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: به صورت مشخص، صهیونیست‌‌ها نه از دسترسی ایران به «بمب هسته‌ای»، که از دسترسی ایران به «علم هسته‌ای» که باعث خودکفایی کشور در زمینه‌های مختلف خواهد شد، هراس داشته و دارند و به همین دلیل هم دانشمند ترور می‌کنند و هم خرابکاری کرده و می‌کنند.

وی تصریح کرد: بدون شک دولت آمریکا از این خرابکاری مانند سایر اقدامات رژیم صهیونیستی باخبر بود و در کاخ سفید گروه حاکم در فکر این بودند که با این خرابکاری قدرت چانه‌زنی ایران کاهش پیدا کند، که مشخص شد نشده است.

قربانی پور با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی ایران است، خاطر نشان کرد:  حادثه در نطنز نشان داد که ایران نباید تاسیسات خود را در دسترس نگه دارد و باید آن‌ها را بیش از پیش ایمن کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دسترسی ایران رژیم صهیونیستی قربانی پور هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست/ به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند

به گزارش خبرآنلاین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز(دوشنبه) پیش از آغاز نشست وزیران این نهاد اروپایی در بروکسل، در جمع خبرنگاران گفت که ظرفیت اتحادیه اروپا برای افزایش کمک‌ها به اوکراین در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که در اوکراین به پرتابگرها و مهمات بیشتری نیاز است.

به نقل از ایسنا در همین راستا، او با اشاره به اهمیت سامانه‌های رهگیری گفت که پرتابگرها بدون سامانه‌ رهگیری مانند تفنگی بدون گلوله هستند.

بورل گفت: ما به هر دوی آن‌ها نیاز داریم و باید برای آتش‌بارها و توپخانه‌هایی که فعلا در اختیار دارند، هواپیماهای رهگیری‌کننده بفرستیم و شمار آتشبارها و توپ‌ها را افزایش بدهیم.

او به افزایش شمار قربانیان غیرنظامی حملات رژیم صهیونیستی در غزه، همچنین حمله به فلسطینیان در کرانه باختری اشاره کرد.

بورل گفت که اتحادیه اروپا باید دوباره اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی را که دست به اعمال خشونت‌بار علیه فلسطینیان می‌زنند را بررسی کند.

به گفته او، موضوع جنگ سودان نیز در نشست امروز وزیران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت.

وی گفت ما هر طوری که بتوانیم از اسراییل می‌خواهیم به رفح حمله نکند و از غیرنظامیان حفاظت کند. دوباره تاکید می‌کنم که بیش از یک میلیون نفر در صورت حمله اسراییل کشته خواهند شد. بنابراین، من و تمامی کشورهای عضو پافشاری می‌کنیم که این اتفاق نیفتد اما من فرمانده ارتش اسراییل نیستم.

با وجود نزدیک شدن شمار تلفات فلسطینی طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه به مرز ۳۴ هزار نفر و نگرانی‌های بین‌المللی درباره بروز فجایع انسانی در این منطقه، رژیم صهیونیستی گزینه حمله به رفح را که بسیاری از آوارگان فلسطینی در آن پناه جسته‌اند را کنار نگذاشته است.

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ایران با گفتن این که موضوع برنامه هسته‌ای ایران در نشست امروز اتحادیه اروپا مورد بحث قرار نخواهد گرفت، گفت که اتحادیه اروپا قرار است اقدامی علیه تولید وصادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی انجام بدهد.

اتحادیه اروپا اعمال بسته تحریمی جدید علیه ایران را در پی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگیری ایران در دمشق بررسی می‌کند.

ایران طی عملیات «وعده صادق» حملات گسترده پهپادی و موشکی را علیه اهدافی در اراضی اشغالی انجام داد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898207

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود
  • نشانه‌های پایان رژیم منحوس
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است
  • اتهام زنی واهی اسرائیل علیه ایران
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست/ به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • اظهارات تهدیدآمیز رئیس اسرائیل علیه ایران
  • ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران
  • بازدارندگی صهیونیست‌ها همچون عمر آنها رو به زوال است
  • «سکوت برای کاهش تنش»؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران