Web Analytics Made Easy - Statcounter

ما در این مطلب سعی داریم درباره برخی از محصولات نسوز مانند پارچه نسوز، نوار نسوز و همچنین لاستیک منجید دار اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم و با بررسی ساختار آن‌ها کمک کنیم تا با کاربردشان در صنایع مختلف آشنا شوید.

به گزارش برنا، همان طور که می‌دانید در کارخانه‌ها، پالایشگاه‌ها و همچنین نیروگاه‌ها برای انجام کارهای مختلف بخصوص عایق‌بندی از نوار و پارچه نسوز استفاده می‌شود و نمی‌توان در این نوع صنایع که احتمال بالا رفتن دما و به وجود آمدن حریق و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. وجود دارد از طناب، پارچه و نخ‌های معمولی که قابلیت اشتعال زیادی دارند استفاده نمود. ما در این مطلب سعی داریم درباره برخی از محصولات نسوز مانند پارچه نسوز، نوار نسوز و همچنین لاستیک منجید دار اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم و با بررسی ساختار آن‌ها کمک کنیم تا با کاربردشان در صنایع مختلف آشنا شوید. در ادامه نیز ضمن بررسی قیمت لاستیک منجید دار و قیمت چسب نسوز، یکی از تولیدکنندگان این محصولات را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را با کیفیت بالایی خریداری کنید.

پارچه و نوار نسوز چیست؟

نوار نسوز از کامپوزیت‌های اکسید آلومینیوم پوشیده شده و عموما با الیاف سرامیک، فایبر گلاس و فایبر آرامید تولید می‌شوند. وجود این نوع مواد در ساختار نوار نسوز به ضد اشتعال بودن و بالا بردن قدرت و ماندگاری و همچنین انعطاف پذیری بالای آن‌ها کمک کرده است. به همین جهت از این محصول می‌توان به دلیل برخورداری از مقدار زیاد اکسید آلومینیوم در صنایعی که با روغن‌های داغ سرو کار دارند و یا تحت حرارت و دمای بالا تا بیش از 2000 درجه فارنهایت (1300 درجه سانتی گراد) قرار می‌گیرند، استفاده نمود. عرض این نوارها در حدود 20 سانتی متر در نظر گرفته شده و با توجه به این مورد که نوار و پارچه نسوز ساختاری شبیه به یکدیگر دارند اما می‌توان گفت موارد استفاده‌شان تا حدودی متفاوت است.

موارد استفاده از پارچه و نوار نسوز چیست؟

از نوار و پارچه نسوز در صنایع مختلفی می‌توان استفاده کرد. تا چند سال پیش در ساخت خانه برای جلوگیری از رطوبت و عایق‌بندی از آزبست استفاده می‌شد، اما اکنون پارچه و نوار نسوز می‌تواند به جای آن مورد استفاده قرار گیرد و خطرات آزبست که تهدیدی برای سلامت و محیط زیست به شمار می‌آید را در پی نداشته باشد. علاوه بر این از نوار نسوز می‌توان در کوره‌های ذوب شیشه که به روش القایی انجام می‌گیرد و برای پوشش لوله‌هایی که نیاز به تحمل دمای بالا دارند و همچنین عایق‌بندی دریچه‌های مختلف اجاق گاز، تقویت سازه‌های کامپوزیتی، عایق‌بندی بخش الکتریکی بسیاری از دستگاه‌ها و لوازم خانگی و همچنین عایق‌بندی سیم و کابل و لوله‌های اگزوز استفاده نمود. پارچه نسوز نیز مقاومت بالایی در برابر آتش دارد و می‌توان در صنایع مختلف از این محصول استفاده کرد. ویژگی خاص نوار و پارچه نسوز در این است که دچار اشتعال و سوختگی نمی‌شوند و یا اگر این اتفاق رخ دهد بسیار آرام می‌سوزند و یا در بسیاری موارد خود را خاموش می‌کنند. این قابلیت باعث می‌شود از شعله ور شدن بیش از حد آتش جلوگیری شود و به سرعت بتوان در اطفاء آن کوشید. نوار نسوز دارای ساختاری سخت و خشک بوده و برای استفاده از آن لازم است کمی پیشتر آن را در آب خیس کنید. پس از مدتی حالت انعطاف پذیری به خود گرفته و می‌توانید آن را دور قطعه‌ای که نیاز به عایق بندی دارد بپیچید. هنگامی که این نوار دوباره خشک می‌شود، به جهت برخورداری از مواد سرامیکی بسیار سخت و محکم می‌شود. 

انواع پارچه نسوز

پارچه نسوز دارای مدل‌های مختلفی است که اصلی‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود.

نوع آزبستی: این محصول دارای الیافی از جنس آزبست است و از آن می‌توان برای حرارت گیری، عایق کاری تاسیسات ساختمانی و صنایع مختلف استفاده کرد از پارچه نسوز آزبستی می‌توان دستکش‌های نسوز صنعتی را تولید نمود. نوع فایبرگلاس: این نوع پارچه نسوز نیز در برابر حرارت ۴۱۰ الی ۵۶۰ درجه سانتی گراد مقاوم بوده و در دو نوع ساده و روکش دار ارائه شده و کاملا ضد حریق هستند. نوع گرافیت خالص: این نوع از پارچه نسوز نیز از الیاف مرغوب گرافیت خالص بافته شده از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و به عنوان یک عایق حرارتی بسیار با کیفیت شناخته شده است.

از انواع پارچه نسوز می‌توان در صنایع مختلفی همچون ساختمان سازی، کشتی سازی، صنایع نظامی و ساخت کوره و صنایع فولاد و همچنین تهیه لباس ضد حریق استفاده نمود.

لاستیک منجید دار چیست؟

لاستیک منجید دار یا لاستیک نخ دار یکی از محصولاتی است که برای عایق‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از انعطاف بالایی برخوردار است. آنچه که لاستیک منجید دار را از ورق‌های لاستیکی معمولی جدا می‌سازد، نخ‌هایی است که در ساختار درونی آن به کار رفته است. این نخ‌ها که از جنس کتان و یا نخ‌های مصنوعی می‌باشند کمک می‌کنند تا لاستیک منجید دار به یک لاستیک مقاوم تبدیل شود. این تفاوت در نوع نخ‌ها و همچنین میزان به کار رفتنشان در ساختار این محصول، روی قیمت لاستیک منجید دار تاثیر خواهد داشت. با داشتن ویژگی‌های زیر می‌توان گفت لاستیک منجید دار محصول مناسبی برای استفاده در صنایع مختلف خواهد بود.

مقاومت در برابر حرارت تا 150 درجه سانتی گراد انتقال حرارتی بسیار کم مقاومت در برابر اشعه‌های مخرب مقاومت در برابر جریان برق دارای انعطاف مقاوم در برابر کشیدگی و سایش مقاوم در برابر اسیدها و بازها

از لاستیک منجید دار می‌توان در مواردی از قبیل تولید لباس‌های محافظت شیمیایی، برای پوشش کف کارگاه‌ها به عنوان ضربه‌گیر، تولید واشر آب‌بندی و همچنین در صنعت خودروسازی و ساخت پروفیل پنجره استفاده نمود.

نخ نسوز چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

نخ‌ نسوز عموما در سه نوع مختلف فایبر گلاس، سرامیکی و سیلیسی و در سه ساختار گوناگون بافته شده، پیچشی و یا دارای سطح مقطع مربعی تولید شده است، بنابراین لازم است کاربر بداند که نخ نسوز را برای چه کاربردی نیاز دارد. برای نخ‌های نسوز قطری بین 3 میلی متر تا 10 سانتی متر در نظر گرفته شده که در صنایع مختلف می‌توان با آغشته کردن آن‌ها به روغن سیلیکونی و یا مسطح کردن آن‌ها با سیم‌های فلزی بر مقاومت مکانیکی و شیمیایی نخ‌های نسوز افزود. به طورکل در مکان‌هایی که الیاف در آن ممکن است در مواجهه با گرما و حرارت بالا و یا نزدیک به مواد شیمیایی قرار داشته باشند از نخ نسوز استفاده می‌شود.

برای خرید نخ نسوز به چه ویژگی‌هایی باید توجه کرد؟

همان طور که گفتیم باید دید که قرار است از نخ نسوز در چه صنعتی استفاده شود این مورد می‌تواند هنگام انتخاب و خرید نخ نسوز به شما کمک نماید. عموما این نوع نخ‌ها از مقاومت حرارتی، استحکام بالا و همچنین حالت کششی فوق‌‍‌العاده و مقاومت در برابر پارگی برخوردارند بنابراین چنانچه مقاومت حرارتی نخ‌ها برایتان مهم است و یا مقاومت کششی آن اهمیت دارد می‌توانید خرید نخ نسوز را در یکی از انواع فایبرگلاسی، سیلیسی و یا سرامیکی انجام دهید.

کاربردهای چسب نسوز در صنایع

در بین محصولات نسوزی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، چسب نسوز کاربردهای ویژه‌ای دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

چسب نسوز از جنس سرامیک تولید شده و با ساختاری که دارد در مقابل حرارت از مقاومت بالایی برخوردار است و می‌تواند در برابر شوک‌های حرارتی تا 1760 درجه سانتی گراد استحکام و مقاومت بالایی از خود نشان دهد. از این چسب می‌توان در سه روش مختلف مانند براش زدن، روش دیپینگ یعنی فرو بردن مواد در چسب و همچنین اسپری کردن چسب بر روی سطح مورد نظر استفاده کرد. پس از انجام عملیات لازم است مواد حداکثر تا 90 درجه سانتی گراد تحت گرما قرار گیرند تا خشک شوند. چسب نسوز سطح مورد نظر را سفت کرده و مقاومت آن را در برابر نفوذ هوا و رطوبت افزایش می دهند.

فروشگاه صنعتگران طوس

در حال حاضر شیوه‌ها و روش‌هایی ارائه شده که خرید محصولات مرتبط با صنایع را برای کاربران و صاحبان کارخانجات آسان کرده است. فروشگاه‌های آنلاینی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، می‌توانند بسیار کارآمد باشند و شما را در خصوص انتخاب محصول مناسب راهنمایی کنند. ضمن آن که شما می‌توانید با یک مقایسه آسان بهترین فروشنده آنلاین این محصولات را پیدا کرده و بهترین محصول را دریافت کنید. فروشگاه صنعتگران طوس به آدرس الکترونیکی یکی از این مراکز به شمار می‌آید. با مشاهده این فروشگاه اینترنتی می‌توانید اطلاعات لازم را در مورد محصولاتی مانند نوار و پارچه نسوز یا نخ نسوز و.. بدست آورده و به عنوان مثال از قیمت لاستیک منجید دار یا قیمت چسب نسوز مطلع شده و در صورت تمایل سفارش و خرید خود را انجام دهید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درجه سانتی گراد مقاومت در برابر صنایع مختلف استفاده نمود عایق بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 شماری از عناصر اطلاعاتی اسرائیل در یک نشست به بررسی تاثیر همپیمانی اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس پرداختند. یکی از این عناصر اطلاعاتی در این نشست تاکید کرد اعراب به لحاظ ضعف ذاتی که دارند، توان جنگیدن با ایران را ندارند و برای جنگ نمی‌توان روی آنها حساب باز کرد. حرف‌های جالب این عناصر اطلاعاتی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • تولید دوربین سریع با قابلیت ثبت ۱۵۶ هزار میلیارد فریم در ثانیه
  • روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی
  • جهش تولید از نیازهای اساسی کشور است
  • چهارمحال و بختیاری میزبان رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توان به‌سوی صادرات بنزین حرکت کرد
  • مردم، اتحاد، امید
  • ۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند
  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته در مازندران
  • کاربردهای بالقوه بازخورد لمسی| انتقال حس مجازی به تجربه‌ای واقعی
  • برپایی بازارچه‌های کارآفرینی با ۵ هدف برای افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران