Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@20:01:37 GMT

طرح ضیافت الهی در بوشهر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۵۸۸۹

طرح ضیافت الهی در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به ممنوعیت برگزاری مراسم و تجمعات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با عنوان ضیافت الهی با هدف تقویت فضای معنوی انس با قرآن کریم و دعا و مناجات در جامعه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: براین اساس همه روزه جزء خوانی قرآن کریم در آستان امامزاده محمدبن باقر (ع) بوشهر برگزار و از سیمای مرکز بوشهر بعداز اذان صبح پخش می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد: از دیگر برنامه‌های قرآنی این ایام تفسیر قرآن کریم توسط آیت الله صفایی بوشهر نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر است که همه روزه قبل از اذان ظهر از سیمای مرکز بوشهر پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید

برنامه‌های صدا و سیمای مرکز بوشهر در ماه رمضان

اسماعیل پور، همچنین از از اجرای محفل جزء خوانی و تلاوت قرآن در فضای مجازی خبر داد و گفت: محفل جزء خوانی و تلاوت قرآن کریم به صورت گروهی و برخط در فضای مجازی همراه با ۱۵۰ جایزه نفیس و کمک هزینه سفر زیارتی برگزار می‌شود.

او بیان کرد: یکی از ویژه برنامه‌ها در طرح ضیافت الهی، برگزاری طرح ضیافت همدلی است که در آن از محل موقوفات و در راستای اجرای  نیات واقفان، بسته‌های غذایی در ماه رمضان بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه ضیافت الهی ماه رمضان رمضان 1400 قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر

این مراسم روز گذشته ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) و به مناسبت روز ملی علم در الجزایر برگزار شد. این مصحف به سفارش و پشتیبانی رادیوی ملی الجزایر ضبط شده است.

رونمایی از این مصحف هم‌زمان با برگزاری یک نشست هم‌اندیشی با عنوان «ترویج حفظ و آموزش قرآن کریم در الجزایر» صورت گرفت که به همت انجمن فرهنگی عیسی مسعودی در دفتر مرکزی رادیو الجزایر و با حضور جمعی از قاریان و استادان برجسته علوم قرآنی الجزایر برگزار شده بود.

محمد لعقاب، وزیر ارتباطات الجزایر، ضمن تبریک به مسئولان و متصدیان این طرح از آغاز مجدد طرح تدوین مصحف صوتی ویژه رادیوی قرآن کریم الجزایر تجلیل و همچنین از برنامه‌های متنوع و غنی این رادیو در زمینه افزایش آگاهی نسل‌های مختلف مردم الجزایر از قرآن کریم و همچنین ترویج حفظ و تلاوت قرآن قدردانی کرد.

وی همچنین تأکید کرد که در جنگ رسانه‌ای کنونی در سطح جهان برای تسخیر اذهان مردم، انتظار می‌رود تا رادیوی قرآن کریم نقش فعالی را در مقابله با هجوم رسانه‌ای ایفا کند.

وزیر ارتباطات الجزایر با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای بین‌المللی برای طرح‌های بسیار مخربی ازجمله طرح «دین ابراهیمی»، تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند با این طرح‌ها مقابله کند، مگر کسانی که قرآن کریم را مطالعه می‌کنند و در مفاهیم، ​​معانی و اهداف آن تدبر کرده و برای مقابله با انحراف آماده هستند.

از سویی یوسف بلمهدی، وزیر اوقاف و امور مذهبی الجزایر نیز به نوبه خود از تکمیل طرح مصحف صوتی به روایت ورش از نافع تقدیر و تشکر کرد. به گفته وی نسخه نهایی این مصحف پس از بررسی دقیق از جانب کمیته نظارت، در میان رسانه‌های مختلف صوتی و تصویری کشورهای عربی و اسلامی توزیع خواهد شد.

وزیر اوقاف الجزایر همچنین از اهتمام ویژه دولت این کشور به چاپ و توزیع قرآن کریم به خط بریل خبر داد و به گفته او تأسیس یک مرکز تحقیقاتی ملی ویژه حفاظت از نسخ خطی قرآن و دیگر نسخ مرتبط به آثار دینی و مذهبی در دستور کار دولت قرار دارد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۳۱ فروردین
  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۲۹ فروردین