Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@00:22:02 GMT

در سال ۹۹ به ۷۰۰ هزار پرونده قضایی در البرز رسیدگی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۵۹۰۷

در سال ۹۹ به ۷۰۰ هزار پرونده قضایی در البرز رسیدگی شد

ایسنا/البرز رئیس کل دادگستری البرز از مختومه شدن بیش از ۷۰۰ هزار پرونده قضایی در سال ۹۹ خبر داد.

حسین فاضلی هریکندی در دیدار رئیس و تعدادی از اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان البرز که در حوزه ریاست دادگستری کل استان البرز برگزار شد نگاه مثبت مجموعه قضایی استان به وکلا را تبیین کرد و گفت: وکیل در تمیز حق و فرایند رسیدگی می تواند کمک قابل توجهی به قضات داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با تبیین سیاست دادگستری استان برای گسترش جغرافیایی خدمات قضایی در همه نقاط استان با ایجاد مجتمع های قضایی جدید به منظور دسترسی همگانی به این خدمات تصریح کرد: این انتظار از وکلا وجود دارد که بسترهایی را فراهم کنند تا همه اقشار جامعه بتوانند از حق داشتن وکیل بهره مند شوند.

عالی‌ترین نماینده قوه قضاییه در استان، مختومه شدن بیش از ۷۰۰ هزار پرونده در سال ۹۹ را با وجود مشکلات منابع انسانی، اقدامی مهم دانست و گفت: همکارانم در مجتمع های قضایی و شورای حل اختلاف در سال گذشته علاوه بر رسیدگی به این تعداد پرونده توانستند بیش از ۲۲ درصد پرونده‌های مانده از سال‌های قبل که معادل ۲۸ هزار پرونده بود را مختومه کنند و یکی از استان‌های برتر در این زمینه باشند؛ در حالی که میانگین مختومه کردن پرونده‌های مانده در کشور، ۱۲ درصد بوده این رقم در استان البرز به ۲۲ درصد رسید.

وی با تاکید بر اینکه این موفقیت دادگستری استان مرهون برنامه محوری، اقدامات و تلاش های های انجام شده در دستگاه قضایی استان است تاکید کرد: استان البرز در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین و طراحی سامانه‌های جدید جزو استان های پیشرو کشور است و در راستای سیاست‌های قوه قضائیه به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان در ادامه به موضوع سلامت اشاره کرد و بیان داشت: سلامت مجموعه قضایی با سلامت جامعه وکلا باهم مرتبط بوده و به همین جهت باید در این خصوص حساس باشیم.

 رئیس کل دادگستری استان در خصوص پیشنهاد تعدادی از وکلا برای اختصاص جایگاه ویژه به آن‌ها در مجتمع‌های قضایی بیان کرد: دادگستری استان این آمادگی را دارد در ساختمان‌های در حال احداث این جایگاه را اختصاص دهد و در ساختمان‌های موجود نیز در صورت مهیا بودن شرایط، این پیشنهاد می‌تواند عملیاتی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستری استان البرز دادگستری استان استان البرز هزار پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم‌شهر بازداشت شد

رئیس کل دادگستری مازندران از بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی شهرستان قائم‌شهر به اتهام اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی با سوءاستفاده از روابط خصوصی با مامورین دولتی، کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع و اخذ رشوه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،  عباس پوریانی اظهار کرد: یک متهم با ادعای نفوذ در دادسرا و اداره دامپزشکی شهرستان قائم‌شهر، وعده کارسازی و رفع پلمب یک واحد صنفی با سو استفاده از جایگاه اداری، در یک پرونده مرتبط با جرایم بهداشتی را داده بود.

وی ادامه داد: این متهم در مرحله اول، مبلغی رشوه از فرد مذکور اخذ کرده و در ادامه نیز تعدادی سکه تمام بهار آزادی مطالبه کرد که با رصد دقیق اطلاعاتی و صدور دستور قضایی، متهم درحین ارتکاب جرم و پس از اخذ سکه‌های تمام بهار آزادی توسط مامورین حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران دستگیر و سکه‌های مذکور از متهم کشف و ضبط شد.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: در این راستا پس از تشکیل پرونده قضایی، متهم پس از تفهیم اتهام و اقرار به جرایم ارتکابی، با صدور قرار مناسب، روانه زندان شد.

پوریانی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی برای بررسی زوایای دیگر پرونده در حال انجام است، تصریح کرد: برخورد دستگاه قضایی استان با هرگونه فساد، سریع، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم شهر
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائمشهر بازداشت شد
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم‌شهر بازداشت شد