Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه روزه‌خواری در ملاء عام جرم است از شهروندانی که دارای عذرشرعی هستند، خواست از این کار خودداری و از خوردن و آشامیدن در فضاها و اماکن عمومی پرهیز کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سرهنگ محمدرضا آمویی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پلیس برای پاسداشت ماه مهمانی خداوند و حفظ حرمت آن نهایت تلاش و توان خود را به کار خواهد گرفت اظهار داشت: از عموم شهروندان انتظار می‌رود برای تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، نسبت به رعایت ارزش‌های دینی در اماکن عمومی اهتمام لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمویی با اشاره به اینکه براساس احکام اسلامی، مسافران و بیماران از روزه‌داری معاف شده‌اند عنوان کرد: لازم است افرادی که دارای عذر شرعی بوده از خوردن و آشامیدن و همچنین استعمال دخانیات در ملاء عام مانند بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها خودداری کنند. 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: آن دسته از رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، غذاهای آماده، آبمیوه فروشی‌ها و غیره که دارای مجوز فعالیت از سوی ستاد مقابله با کرونا هستند از اذان صبح تا اذان مغرب تعطیل و بعد از این زمان می‌توانند تنها از طریق خدمات بیرون‌بر فعالیت کنند. 

منافاتی بین روزه‌داری و رعایت دستورالعمل‌های کرونایی وجود نداردتفاوت‌های روزه گرفتن با رژیم غذایی/ چه چیزی روزه را از ریاضت غیردینی متمایز می‌کند؟فیلم/ روزه گرفتن چطور باعث افزایش مقاومت بدن مقابل بیماری‌ها می‌شود؟

وی افزود: متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه راه‌آهن و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز می‌توانند به منظور ارائه خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، با رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط، ضمن استتار مکان به گونه‌ای که تظاهر به روزه‌خواری نشود، فعالیت کنند. 

آمویی عنوان کرد: بدیهی است مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.  

وی گفت: رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی هم لازم است با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن مداوم خودروی خود، از تظاهر به روزه‌خواری و استعمال دخانیات در داخل آن و همچنین ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند. 

آمویی گفت: پلیس با معدود هنجارشکنانی که بخواهند حرمت ماه مبارک رمضان را با بی‌توجهی به تذکرات ارائه شده نگه ندارند، برخوردهای قانونی و لازم را صورت خواهد داد.

انتهای پیام/832/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عملیات پلیس ماه مبارک رمضان عملیات پلیس ماه مبارک رمضان روزه خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان قم، با تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و سال نو، قم را شهری متمایز و متعلق به جامعۀ تشیع دانسته و بیان کرد: قم مرکزیت علمی و دینی جهان تشیع است. بیش از ۸۰ هزار طلبه در حال فراگیری علوم دینی در سطوح مختلف هستند.

بنابر گزارش شفقنا، او موقعیت قم را حساس برشمرده و افزود: دشمنان تلاش دارند با آلوده کردن جوانان قمی به مواد مخدر و دیگر مفاسد اخلاقی، چهرۀ قم را تخریب نمایند، که این وظیفۀ شما را مضاعف می کند، چرا که ضربه به قم، ضربه به عالم تشیع است.

آیت الله مکارم شیرازی بر آمادگی حوزه علمیه جهت همکاری با نیروی انتظامی تأکید کرده و گفت: حوزه علمیه می تواند در زمینه های مختلف به خصوص در مسألۀ حجاب با نیروی انتظامی همکاری نماید

او با خطیر دانستن وظایف نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی از سویی موظف به برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان است و از سویی مأمور به محبت و رحمت و رعایت آداب اسلامی است و جمع میان این دو کار آسانی نخواهد بود.

او حفظ حجاب را واجب دانسته و افزود: از سوی دیگر هم نباید این عمل با خشونت همراه شود، چرا که بهانه ای برای دشمنان و معاندان می گردد.

او با اشاره به شب های قدر و شهادت امیرمؤمنان علی علیه السلام تأکید کرد: باید احترام این ایام رعایت گردد.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار امکانات مسجد مقدس جمکران را جوابگوی خیل عظیم عاشقان آن حضرت ندانسته و بر تأمین امکانات بیشتر تأکید کرد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888797

دیگر خبرها

  • مهر و موم باشگاه هنجارشکن در دزفول
  • نیروی انتظامی برخاسته از مردم و خادم مردم است
  • لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی
  • حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود/ با روزه خواری در ملاء عام برخورد می‌شود 
  • حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود/ با روزه‌خواری در ملاء عام برخورد می‌شود
  • با روزه خواری در ملاء عام برخورد می شود 
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان، مأمور به محبت و رحمت است
  • پلمب چند واحد صنفی به دلیل حرمت‌شکنی در ماه رمضان
  • روزه‌خواران برای فرمایشات شما تره خرد نمی‌کنند | پلیس با آنها برخورد کند | چه پاسخی در پیشگاه خدا دارید؟