Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: در خرداد۱۴۰۰فقط امتحانات پایه های نهم و دوازدهم و داوطلبان آزاد، جهشی ، ایثارگران و بزرگسالان حضوری است.

به گزارش ایسنا، علیرضاکمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جلسه مجازی معاون آموزش متوسطه با معاونین آموزش متوسطه استانها در سه محور مطالبی بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محور اول روند آموزش درسال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و اهم اقدامات و نتایج فعالیت همکاران صف وستاد در شرایط بحران است. محور دوم ضرورت تغییرات در روند آموزش در عرصه بین الملل و تغییر رویکردهای جدید در نظام آموزشی دنیا با توجه به شرایط کرونایی و  محور سوم مسائل امتحانات خردادماه ۱۴۰۰، الگوی تعالی مدیریت، جوامع یادگیری و مسائل پیرامون ماموریت های معاونت آموزش متوسطه بود.

وی افزود: برای اهداف آموزشی و یادگیری دانش آموزان و استمرار یادگیری باید مدیریت عالی داشته باشیم و با اعمال مدیریت خوب بر اهداف گذشته استمرار داشته باشیم. تدریس موثر از اهداف ماست و باید بر کلاس های درس نظارت کامل داشته باشیم.

همچنین  در این جلسه مجازی خسروساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی نیز به روند برگزاری امتحانات خرداد۱۴۰۰پرداخت و گفت: تغییر رویکرد شیوه سنجش و ارزشیابی از شرایط سنتی به شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی شایستگی محور با تمرکز بر ارزشیابی تکوینی به منظور ارتقای کیفیت و بهبود فرایند یاددهی -یادگیری است.

وی افزود: امتحانات خردادماه ۱۴۰۰ فقط برای دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم براساس مصوبه ۹۷۷ شورای عالی به صورت حضوری و برای سایر پایه ها و دروس  غیر فنی و پایه فنی، مسئولیت برنامه ارزشیابی برعهده مدیر مدرسه با تصمیمات شورای مدرسه است.

ساکی در ادامه گفت: امتحانات داوطلبان آزاد، جهشی، ایثارگران و بزرگسالان به صورت حضوری است.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، به گفته خسرو ساکی امتحانات دروس شایستگی های فنی و استانداردهای مهارت، شاخه های تحصیلی فنی حرفه ای و کاردانش به صورت حضوری بوده و طراحی سوال براساس وضعیت قرمز طراحی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امتحانات نهایی امتحانات خرداد 1400 آموزش و پرورش آموزش متوسطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر تاریخ ثبت سفارش کتاب‌های درسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، ثبت سفارش کتاب‌های درسی برخی پایه‌ها به تعویق افتاده است به طوری که در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شده که «تاریخ ثبت سفارش متعاقباً اعلام خواهد شد».
پیش از این زمان ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم، امروز سه شنبه ۲۸ فروردین اعلام شده بود.

سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای همه دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی جدید ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • تغییر تاریخ ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است