Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@11:48:39 GMT

لیگ یک: 20 هفته و 16 تغییر سرمربی!

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۶۲۵۶

لیگ یک: 20 هفته و 16 تغییر سرمربی!

رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران در شرایطی دنبال می‌شود که تا پایان هفته بیستم تغییرات پرشماری بر روی نیمکت تیم‌ها انجام شده است.

به گزارش "ورزش سه" روز گذشته علی لطیفی پس از شکست تیمش مقابل استقلال خوزستان مقابل دوربین‌های تلویزیونی استعفای خود را رسماً اعلام کرد تا شانزدهمین تغییر سرمربی در طول 20 هفته رقابت‌های لیگ یک امسال را رقم زده باشد؛ لطیفی که در شروع فصل قرار بود سرمربی گل‌ریحان باشد اما فصل شروع نشده از سمتش کنار رفت و آغاز کننده برکناری‌ها روی نیمکت تیم‌های لیگ یکی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تا پایان هفته بیستم، 8 تیم روی نیمکت خود ثبات داشته‌اند و در کادرفنی‌شان تغییراتی را ایجاد نکرده‌اند؛ مس کرمان با رضا مهاجری کارش را دنبال می‌کند، استقلال خوزستان با هدایت امیر خلیفه اصل، هوادار با سرمربیگری رضا عنایتی، ملوانی‌ها با رد استعفای مازیار زارع همچنان با هدایت او در لیگ یک حاضر هستند، محمد نصرتی سرمربی پارس جنوبی است، استقلال ملاثانی با هدایت ابراهیم اشکش کارش را پیش می‌برد و آرمان‌گهر و قشقایی هم با هدایت قاسم شهبا و داریوش هرمزی در لیگ حضور دارند.

 

اما برخلاف این هشت تیم، نیمکت 10 تیم لیگ یکی امسال حسابی داغ بوده است؛ به ویژه تیم بحران‌زده گل‌ریحان البرز که با کسب تنها 14 امتیاز کاندیدای اول سقوط به لیگ دو برشمرده می‌شود؛ آن‌ها پیش از شروع لیگ یک با علی لطیفی و مهدی امیری سوادکوهی قرارداد همکاری‌شان را به پایان بردند و سپس هدایت تیم برعهده میثم منیعی گذاشته شد.

 

اما حضور منیعی هم چندان طولانی نبود و اصغر مازیار سرمربی این تیم شد و سپس او هم هفته گذشته از کار کنار گذاشته شد تا پنجمین سرمربی فصل انتخاب شود و یک رکورد ویژه و البته عجیب به نام گل‌ریحان در لیگ یک به ثبت برسد؛ البته که در کنار تغییرات فنی، آن‌ها تغییرات پرشماری را هم در عرصه مدیریتی تجربه کردند.

 

تیم نود ارومیه یکی دیگر از تیم‌های فانوس به دست لیگ یک هم جزو تیم‌های پر تغییر روی نیمکت بوده است؛ آن‌ها فصل را با پژواک کرم‌پور آغاز کردند اما خیلی زود همکاری‌شان با او به پایان رسید و سپس فرهاد فضلی پس از حضوری کوتاه روی نیمکت تیم از سمت خود کناره‌گیری کرد تا عباس عزیزی سرمربی نود شود و او فعلا در این سمت ابقا شده است.

 

چوکا که هم دیروز علی لطیفی از هدایت آن استعفا داد، پیش از لطیفی لیگ امسال را با هدایت هادی شکوری آغاز کرده بود و او پس از حضوری کوتاه‌مدت روی نیمکت سبزپوشان تالشی از سمت خود کناره‌گیری کرد و حالا با استعفای لطیفی، مدیران این باشگاه باید سومین سرمربی فصل خود را انتخاب نمایند.

 

فجرسپاسی به مانند چوکا دو سرمربی را تا به این‌جای لیگ یک داشته است؛ آن‌ها با داوود مهابادی کارشان را آغاز کردند و سپس مسئولیت فنی تیم به عهده علی‌اصغر کلانتری گذاشته شد و او حالا در تکاپو برای رساندن فجر به لیگ برتر است. بادران تهران یکی دیگر از تیم‌هایی است که دو سرمربی را در لیگ امسال تجربه کرده، شروع فصل با فرهاد کاظمی و سپس جانشینی محسن عاشوری که همچنان در بادران مشغول به فعالیت است.

 

 

شهرداری آستارا جزو تیم‌هایی بوده که در لیگ امسال سه سرمربی را تجربه کرده است؛ آن‌ها فصل را با حسن اشجاری استارت زدند، سپس پایان رأفت مسئولیت فنی تیم را برعهده گرفت و آن‌ها را قهرمان نیم‌فصل کرد اما مشکلات مالی باعث جدایی او شد و حالا سزاوار کاپیتان آستارایی‌ها موقتا سرمربی شده تا گزینه جدید مدیریت باشگاه برای ادامه فصل مشخص شود. گزینه‌ای که انتخاب آن می‌تواند هفدهمین تغییر روی نیمکت تیم‌های لیگ یکی را رقم بزند.

 

شاهین شهرداری بوشهر هم که فصل را با کمالوند آغاز کرده بود، پس از استعفای فراز کمالوند و حضور او در استقلال، دومین سرمربی را در یک فصل تجربه کرده و در حال حاضر با هدایت داوود مهابادی در رقابت‌های لیگ یک حاضر می‌شود؛ خیبر خرم‌آباد پس از مدتی کوتاه همکاری با امید روانخواه، مسئولیت فنی تیم خود را به عبدالله ویسی سپرد تا نام این تیم هم در جمع تیم‌هایی جای گیرد که روی نیمکت خود در فصل جاری لیگ یک تغییر داشته‌اند.

 

در رایکا بابل هم اتفاقی مشابه گل‌ریحان البرز رخ داد و پیش از آن‌که فصل آغاز شود، مسئولان رایکا با علی نظرمحمدی قرارداد همکاری‌شان را فسخ کردند و نادر دست‌نشان مسئولیت گرفت تا امضای قرارداد با دو سرمربی را در یک فصل تجربه کنند؛ خوشه طلایی ساوه دیگر تیم حاضر در رقابت‌های لیگ یک است که دو سرمربی را در لیگ امسال داشته، آن‌ها فصل را با سهراب بختیاری‌زاده آغاز کردند و سپس وحید بیاتلو جای بختیاری‌زاده را گرفت و هم‌اکنون مسئولیت فنی خوشه‌طلایی را برعهده دارد.

دسته یک

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دسته یک روی نیمکت تیم رقابت های لیگ دو سرمربی مسئولیت فنی لیگ یک لیگ امسال گل ریحان تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکنان استقلال در بازی فردا به‌طور کامل از سرمربی‌شان محروم‌ند؟

آفتاب‌‌نیوز :

استقلال عصر جمعه میزبان شمس آذر قزوین خواهد بود و اگر بتواند بازی را به سود خودش تمام کند صدرنشینی را حفظ خواهد کرد.

آبی‌پوشان در حالی مقابل شاگردان سعید دقیقی صف‌آرایی خواهند کرد که جواد نکونام به واسطه کارت زرد بازی قبلی، از نشستن روی نیمکت استقلال محروم است، اما شرایط محرومیت او به شکلی نیست که اجازه گفتگو با شاگردانش را نداشته باشد.

طبق قوانین فیفا، وقتی یک مربی محروم می‌شود اجازه صحبت با تیمش از روی سکو‌ها را ندارد و ناظر بازی چک می‌کند که هیچ‌کدام از اعضای نیمکت هنگام برگزاری مسابقه با تلفن همراه صحبت نکنند. از طرف دیگر، در صورتی که یک مربی هنگام برگزاری جام جهانی با محرومیت مواجه شود، قبل از شروع مسابقه و هنگام استراحت بین دو نیمه نیز اجازه حضور داخل رختکن را ندارد؛ اما این قانون در مورد رقابت‌های یگ برتر ایران اجرا نمی‌شود و بر اساس قواعد سازمان لیگ، مربیان محروم صرفا از نشستن روی نیمکت محروم هستند و فضای رختکن را از دست نمی‌دهند؛ بنابراین جواد نکونام فردا نه‌تن‌ها می‌تواند قبل از شروع مسابقه داخل رختکن حاضر شود و نکات پایانی را به شاگردانش یادآور شود، بلکه بین دو نیمه نیز اجازه دارد در جمع استقلالی‌ها حضور یافته و شرایط تاکتیکی و تغییرات لازم برای نیمه دوم را تشریح نماید. در هفته گذشته اوسمار ویرا هم دقیقا با استفاده از همین شرایط توانست داخل رختکن پرسپولیس برود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ادعای بزرگ موندو دپورتیوو: زین الدین زیدان در آستانه هدایت بایرن مونیخ!
  • بازیکنان استقلال در بازی فردا به‌طور کامل از سرمربی‌شان محروم‌ند؟
  • فابیو کاناوارو: هدفم این است که روزی سرمربی ناپولی شوم
  • دیدار پرسپولیس و نفت؛ ماموریت‌ متفاوت برای قهرمانی و بقا
  • نیمکت خالیِ پرشور
  • بزرگترین کابوس رئال مادرید در لیگ قهرمانان
  • پدر فوتبالی سردار آزمون در یک‌قدمی نیمکت تراکتور
  • سرمربی تیم ملی والیبال با نایب قهرمانی به ایران می‌آید
  • عجیب‌ترین گزینه جانشینی کلوپ در لیورپول!
  • مربی بعدی تراکتور کیست؟؛ گزینه‌های سرشناس به صف شدند