Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عزیزی که به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس از سایت هسته‌ای نطنز بازدید کرده بود، ظهر چهارشنبه به خبرنگاران، گفت: طبق مشاهدات از سایت نطنز؛ هم اکنون بخش اعظمی از سانتریفیوژهای IR1 در نطنز کار می‌کنند و تنها به حجم بسیار کمی از کابل‌های برق آسیب وارد شده که در حال نوسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از سایت نطنز تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون امنیت ملی و برمبنای وظایف و مسئولیت‌های نظارتی مجلس؛ تعدادی از اعضای کمیسیون و افراد متخصص این حوزه برای بررسی ابعاد حادثه از تأسیسات هسته‌ای نطنز بازدید کردند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبق مشاهدات ما؛ اخلالی در یکی از واحدهای نطنز ایجاد شده بود که اقدامی کور بوده و تنها خسارتی سطحی به بخشی از واحدهای نیرورسانی این تأسیسات وارد کرده است.

عزیزی با بیان اینکه «دزد ناشی به کاهدان زده است»، گفت: این حادثه اخلالی را در روند نیرو رسانی ایجاد و تنها به بخشی از واحدهای انتقال برق سایت نطنز آسیب وارد کرده است؛ حادثه آن چنان مهمی رخ نداده است و متخصصین با قدرت و جدیت در حال بررسی و رفع مشکلات هستند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر از مدار خارج شدن هزاران سانتریفیوژ در نطنز تصریح کرد: آقایان لابد طبق شنیده‌ها اظهار نظر می‌کنند اما ما طبق نظارت میدانی گزارش می‌دهیم؛ نقطه به نقطه این تأسیسات را بازدید و بررسی کردیم، تنها به بخشی از کابل‌های مسیر تأمین برق این تأسیسات خسارت وارد شده است.

او افزود: کارشناسان و متخصصان سایت نطنز در حال بررسی و چک کردن تمامی سانتریفیوژهای این تأسیسات هستند لذا بر اساس آنچه مشاهده کردیم؛ هم اکنون بخش اعظمی از سانتریفیوژهای IR1 در نطنز کار می‌کنند و بخشی از این سانتریفیوژها هم نیازمند بررسی برای ترمیم و یا تعمیر هستند.

عزیزی گفت: به طور طبیعی ایجاد نوسان برق منجر به بازنگری مجدد سانتریفیوژها خواهد شد که هم اکنون از این منظر سانتریفیوژها در حال بررسی هستند اما اینکه گفته می‌شود هزاران سانتریفیوژ از کار افتاده‌اند طبق بررسی‌های ما؛ کاملاً تکذیب می‌شود.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه در پی این حادثه هیچ گونه نشتی در نطنز اتفاق نیفتاده است، افزود: دشمن به اهدافش نرسیده و نتوانسته خسارات موردنظر را وارد کند و تنها به حجم بسیار کمی از کابل‌های برق آسیب وارد کرده که در حال نوسازی است.

او در عین حال با تقدیر از تلاش دانشمندان هسته‌ای کشور افزود: صنعت هسته‌ای کشور رو به پیشرفت است و پس از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تمام تلاش متخصصان داخلی کشور نیز تحقق اهداف بلند این قانون و افق‌های پیش بینی شده در صنعت هسته‌ای است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس خاطر نشان کرد: دشمنان نظام اسلامی چشم دیدن این موفقیت‌ها و رشد و شکوفایی صنعت هسته‌ای ایران را ندارند لذا تلاش می‌کنند تا با استفاده از برخی عوامل وابسته و واداده به این صنعت آسیب زنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اراده برادران ما در صنعت هسته‌ای و مسئولین کشور بر این قرار گرفته است که هر تهدیدی را تبدیل به فرصت کنند لذا سانتریفیوژهای آسیب دیده با نسل‌های پیشرفته‌تر و با کیفیت تر جایگزین خواهند شد.

کد خبر 5189037

منبع: مهر

کلیدواژه: نطنز ابراهیم عزیزی انرژی هسته ای ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 ماه رمضان ۱۴۰۰ محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی کمیسیون امنیت ملی صنعت هسته ای سایت نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌تواند باعث لطمه به اقتصاد کشور شود

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضعیت تعطیلی‌های آخر هفته در کشور اظهار کرد: موضوعات مختلفی در این زمینه مطرح شد. مثلا بحث همکاری‌های تجاری با سایر کشور‌ها که روز‌های شنبه و یکشنه تعطیل هستند. اما این مسئله مخالفینی هم دارد و کمیسیون اجتماعی روز‌های پنجشنبه و جمعه را به عنوان روز‌های تعطیل تایید کرده و دولت هم در لایحه خود روز مشخص نکرده است.

وی ادامه داد:‌کمیسیون اجتماعی در گذشته جمعه و شنبه را تایید کرده بود و اکنون، اما نظر خود را به پنجشنبه و جمعه تغییر داده است.

بابایی کارنامی افزود: به نظر من این اتفاق و تعطیلی پنجشنبه نظراتی وجود دارد که به اقتصاد کشور ضربه می‌زند. اگر تعطیلی شنبه بود حتما مراودات اقتصادی و بین المللی بیشتر می‌شد و هم در رشد و بهره وری اتفاقات بهتری می‌افتاد و هم رضایت مندی کارمندان بیشتر می‌شد. اما نظر کمیسیون چیزی خلاف این بحث‌ها بود و باید منتظر مطرح شدن این طرح در صحن علنی مجلس باشیم.

وی ادامه داد: با این طرح دو روز کامل در کشور تعطیل است و دیگر مثل گذشته که پنجشنبه‌ها نیمه تعطیل نخواهد ماند. یعنی ما داریم روز چهارشنبه را به پنجشنبه‌ای جدید تبدیل می‌کنیم و همین گونه مملکت را تعطیل می‌کنیم.

وی افزود: چهارشنبه‌ها ظهر ادارات کشور تعطیل می‌شود. پنجشبه و جمعه هم تعطیل است ْ شنبه و یکشنبه هم کشور‌های خارجی تعطیل هستند. اتفاقی که چندان برای اقتصاد کشور جالب نیست.

این نماینده مجلس در انتها گفت: تعطیلات مناسبتی در کشور ما در مقایسه با کشور‌های دیگر جهان زیاد نیست، اما نتیجه تعطیلی پنجشنبه و جمعه باعث می‌شود قدرت دولت گرفته شود و احساس می‌کنم که تصویب این موضوع به اقتصاد کشور بیشتر از همیشه لطمه می‌زند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌تواند باعث لطمه به اقتصاد کشور شود
  • حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اسرائیل درصدد اجماع سازی بین‌المللی علیه ماست/ ریزپرنده‌ها همیشه بوده‌اند
  • تکذیب هرگونه آسیب به تاسیسات هسته ای ایران /حمله به شهرهای ایران صحت ندارد /بخاطر یک پهپاد مشکوک، سامانه پدافندی فعال شده بود
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه