Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@17:35:45 GMT

کدام استان‌های کشور همچنان بارانی هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۶۴۶۲

کدام استان‌های کشور همچنان بارانی هستند؟

سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی استان‌ها خبر و نسبت به احتمال خسارت به محصولات کشاورزی ۱۰ استان هشدار داد.

به گزارش برنا؛ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، بوشهر، ارتفاعات شمال هرمزگان، جنوب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق اصفهان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و احتمال ریزش تگرگ پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در غرب و جنوب ارتفاعات البرز نیز بارش‌های پراکنده روی می‌دهد همچنین در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی مناطق نیز وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

شدت بارش‌های امروز مربوط به شمال شرق سمنان، شرق خراسان جنوبی، جنوب یزد، بخش‌های مرکزی و شمالی کرمان و فارس، جنوب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی  فردا در بیشتر مناطق استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. شدت بارش‌های فردا پنجشنبه مربوط به ارتفاعات کرمان و نیمه شمالی خراسان رضوی است.

جمعه و شنبه هفته آینده در سواحل دریای خزر بارش پراکنده و در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق و جنوب شرق رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق  و وزش باد پیش بینی می‌شود. از فردا تا شنبه هفته آینده نیز خلیج‌فارس، تنگه هرمز و روزهای جمعه و شنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

به گزارش تسنیم، سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر نسبت به وقوع سیل و آسیب به محصولات کشاورزی تا جمعه آینده هشدار داد؛

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی

زمان پایان: جمعه 1400/01/27

نوع مخاطره: رگبارو رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی و در مناطق مستعد رخداد تگرگ

منطقه اثر:

چهارشنبه 1400/01/25 : فارس، کرمان، یزد، خراسان رضوی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شمال سمنان، جنوب و شرق اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد.

پنجشنبه1400/01/26 : خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق سمنان،

جمعه 1400/01/27 : خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال سمنان

اثر مخاطره: لغزندگی جاده ها، احتمال جاری شدن آب در مسیل های خشک و نفوذ ناپذیر، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی، احتمال برخورد صاعقه

توصیه: احتیاط در تردد جاده ایی و عبور از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ رو و چرای دام در مناطق مرتفع

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و هوا هواشناسی باران وزش باد شدید موقتی سازمان هواشناسی خراسان رضوی نیمه شمالی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون پدیده مه گرفتگی موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان شده است.

یوسف بنی اسدی افزود : بارش باران نیز در خواف، هم اکنون سطح جاده ها در این شهرستان را لغزنده کرده است.

وی بیان کرد : مطابق پیش بینی اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی، برخی جاده های استان از عصر امروز تحت تاثیر بارش باران خواهند بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

 
 

دیگر خبرها

  • هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • جاده‌های خراسان رضوی بارانی است
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • کدام استان‌های کشور امروز بارانی است؟
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ کدام استان‌ها بارانی میشوند؟
  • کدام استان‌های کشور بارانی است؟
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند