Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@05:14:47 GMT

کلاهبردار ۱۰۰ میلیون تومانی درتله پلیس

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۶۴۷۱

کلاهبردار ۱۰۰ میلیون تومانی درتله پلیس

کلاهبردار ۱۰۰ میلیون تومانی در همدان دستگیر شد.

 رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: جوان ۲۲ ساله‌ای که با برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون تومان از حساب ۲ شهروند اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کرده بود با تلاش عوامل تخصصی پلیس، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ  سرخوش نهاد افزود: برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان با استفاده از ترفند برنده شدن در قرعه کشی و کشاندن افراد پای دستگاه‌های خودپرداز، یکی از شیوه‌های معمول و رایج کلاهبرداران اینترنتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظهار داشت: با وجود هشدار‌های مکرر پلیس فتا در خصوص این شیوه‌های کلاهبرداری و هوشیاری مردم در خصوص ترفند‌های کلاهبرداران برای دریافت مشخصات اینترنتی حساب بانکی افراد، اما همچنان شاهد فریب خوردن برخی از شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی برای خالی کردن حساب افراد هستیم.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان ادامه داد: به تازگی ۲ جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی و مراجعه به پلیس فتا خبر از برداشت میلیونی از حساب خود را دادند که پرونده‌ای دراین رابطه تشکیل و بررسی و رسیدگی به آن در دستور کار کار پلیس فتا قرارگرفت.

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: بررسی‌های  تخصصی پلیس نشان داد که پول مالبختگان به یک شماره حساب مشخص واریز شده که با پیگیری و رصد تخصصی، متهم در یکی از استان‌های کشور شناسایی شد.

به گفته وی، با اخذمجوز  قضایی، ماموران پلیس فتا متهم را در محل اختفا دستگیر و به همراه  ادوات دیجیتالی ارتکاب جرم به همدان انتقال دادند که نامبرده (جوان ۲۲ ساله) در بازجویی‌ها به بزه انتسابی اعتراف کرد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان ادامه داد: متهم هدف از این کار را کسب منافع مالی برای تامین پول موردنیاز خرید گوشی تلفن همراه عنوان کرد.

سرهنگ سرخوش نهاد از شهروندان خواست به هیچ وجه اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگر افراد قرار ندهند و در صورت درخواست اطلاعات از سوی دیگر افراد (افراد مورد اطمینان و تایید شده) برای واریز پول یا مبلغ برنده شده، ارائه شماره حساب و شماره کارت بانکی کافی است.صدا وسیما 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

مهر در گزارشی نوشت: بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896782

دیگر خبرها

  • یارانه ۳۰۰ هزار تومانی فروردین واریز شد
  • اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد
  • کلاهبردار سکه‌های تقلبی در الیگودرز دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • کلاه‌برداری مجرمان سایبری با ارسال پیام با مضمون دریافت کالابرگ
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز
  • به پیام‌های درخواست‌ ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید