Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در جریان سفر به استان اردبیل و در بازدید از بیمارستان امام خیمنی(ره) اردبیل گفت: از اواخر بهار با ورود واکسن‌های تولید داخل به چرخه درمان، شرایط بهتری برای پیشگیری از ابتلای مردم علیه کرونا فراهم می شود و تا آن زمان باید شیوع کرونا در جامعه مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: البته واکسیناسیون علیه کرونا با استفاده از واکسن‌های خارجی از چند ماه قبل به شکل محدود و بیشتر برای کادر درمان آغاز شده و به زودی همه کادر درمان کشور علیه بیماری کووید.۱۹ واکسینه می‌شوند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از دلایل آرامش در میان کادر درمان مرتبط با کرونا را انجام واکسیناسیون این افراد و ایجاد شرایط ایمن برای فعالیت آنها ذکر کرد و افزود: تلاش برای تهیه واکسن از منابع خارجی همچنان ادامه دارد.

دکتر جان بابایی در ادامه با اشاره به بالا بودن سرعت و آمار شیوع کرونا در استان اردبیل گفت: در بازدید و مذاکره حضوری با تعدادی از بیماران و نیز در آنالیز کارشناسی انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مشخص شد که اغلب مبتلایان در این استان در میهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی، عروسی‌ها، مراسم ترحیم و تجمعات به کووید.۱۹ مبتلا شده‌اند.

او با اشاره به بالا بودن ابتلای خانوادگی این موج از کرونا در استان اردبیل افزود: حضور در میهمانی‌ها و انتقال ویروس توسط میهمانانی که از استان‌های دیگر آمده‌اند، بیشترین علت بالاتر رفتن آمار شیوع در این استان بوده است.

دکتر جانبابایی از مردم خواست تا برگزاری هر گونه میهمانی و دورهمی را در این ایام متوقف کرده و این سیکل شیوع را با محدود کردن روابط و حضور در دورهمی‌ها و میهمانی ها بشکنند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با تقدیر از اقدام مناسب ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل در مدیریت مناسب کسب و کار و فعالیت بازار در این استان گفت: فضای کسب و کار در این استان به نحوی مدیریت شده که آسیب کمتری به مردم و کسبه وارد شود.

او همچنین با اشاره به وضعیت حاد شیوع کرونا در چهار شهرستان اردبیل، مشکین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال در این موج از شیوع کووید.۱۹ در استان اردبیل گفت: در کمتر از ۲ هفته، با سه برابر شدن آمار مبتلایان، تعداد بستری‌ها در استان اردبیل به ۵۸۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن تولید داخلی شیوع کرونا دورهمی های خانوادگی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.

بامداد روز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور  در برخی از شهرها از جمله اصفهان خبر دادند.

 شنیده شدن صدای شلیک مربوط به پدافند هوایی برای مقابله با ریزپرنده‌ها بوده است و اخبار مربوط به انفجار در برخی نقاط کشور نادرست است.

 تا این لحظه هیچگونه انفجار و آتش‌سوزی در تاسیسات اصفهان گزارش نشده و شرایط آرام و عادی است.

 همچنین بر اساس این گزارش ،برخلاف آنچه که برخی از منابع خبری خارجی اعلام کردند تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است.

منابع خبری موثق اعلام کردند گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

دیگر خبرها

  • جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد
  • المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است
  • هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • پلمب اماکن غیرمجاز دندانپزشکی و ماساژدرمانی در اردبیل