Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:32:43 GMT

مشارکت خیر غیربومی برای آبرسانی به چهار روستای آستارا

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۶۶۶۳

مشارکت خیر غیربومی برای آبرسانی به چهار روستای آستارا

ایسنا/گیلان نماینده شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی از رفع مشکلات آبرسانی روستاهای کانرود، شونده کش، شهرک دربند و روستای هجرت با مشارکت یک خیر غیربومی خبر داد.

غلامرضا مرحبا در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مشکلات آبرسانی روستاهای کانرود، شونده کش، شهرک دربند و روستای هجرت و حفر پنج حلقه چاه دیگر نیز در صورت تأیید فنی برای تأمین و تقویت منابع آب روستاهای بخش مرکزی با هزینه این خیر به شکل کامل مرتفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس قرارداد منعقد شده با فرد خیر به زودی نسبت به راه اندازی تأسیسات جدید نظیر لوله کشی و حفر چاه در روستاهای مذکور اقدام خواهد شد، خاطرنشان کرد: در فصول گرم سال بیشتر روستاهای شهرستان آستارا با تنش آبی مواجه می شوند.

وی افزود: این اقدام با توجه به کمبود اعتبارات دولتی مشارکت خیران و بخش خصوصی برای رفع قطعی و افت فشار آب ضروری است.

مرحبا در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در طول سال های گذشته سرمایه گذاری مناسبی برای آبرسانی به آستارا صورت نگرفته است، تصریح کرد: بخشی از تأسیسات آب، بدون توجه به اصول پدافند غیرعامل راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: تأسیسات تصفیه خانه بهارستان آستارا فرسوده شده و برای تأمین آب شرب ناکافی است و در صورت‌ تکمیل سد لاستیکی، بخش عمده ای از مشکل تنش‌ آبی در این شهرستان برطرف خواهد شد.

نماینده آستارا با تأکید بر اینکه باید تأسیسات آبرسانی بیش از پیش به روز و منابع جدید تعریف شود، گفت: در حوزه آبرسانی تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله زیادی داریم و اختصاص اعتبارات لازم برای آبرسانی و تکمیل طرح فاضلاب آستارا را در سطح استانی و ملی پیگیری می کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر

خوزستان - نماینده مجری طرح‌های بنیاد علوی در خوزستان گفت: این بنیاد در راستای خدمات رسانی و محرومیت زدایی تا کنون ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی به روستاهای محروم در خرمشهر عملیاتی کرده است.

حبیب شیعه‌زاده اظهار کرد: بنیاد علوی ۳۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد شبکه آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر را خریداری و به آبفا این شهرستان اهدا کرد.

وی  در گفتگو با ایرنا افزود: این طرح آبرسانی شامل احداث ۳۰ کیلومتر خط آبرسانی با قطر ۲۵۰ میلیمتر است که با اجرایی شدن آن افت فشار و تنش آبی در تابستان و پیک مصرف مرتفع خواهد شد.

وی افزود: در ۱۵ ماه گذشته ۲۰ کیلومتر از لوله‌های خریداری شده با هدف محرومت زدایی، ترمیم و توسعه شبکه آبرسانی روستایی خرمشهر اجرایی شده است.

شیعه‌زاده گفت: با اجرای این طرح تاکنون روستاهای بخش حومه غربی و شرقی خرمشهر از نعمت الهی آب بهره‌مند شدند.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد
  • اجرای ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • اصلاح شبکه آبرسانی روستای گیروناویک شهرستان خوی
  • آب سد شهدای تنگ ارم به روستاهای این بخش رسید
  • مشکل آبرسانی روستاهای بخش ارم دشتستان رفع شد
  • آب شهر و روستاهای مختلف بخش ارم دشتستان تأمین شد