Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@15:55:37 GMT

دادگاه عمومی و انقلاب بخش قلعه نو افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۶۷۳۸

دادگاه عمومی و انقلاب بخش قلعه نو افتتاح شد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاه عمومی و انقلاب بخش قلعه نو با حضور مسعود ستایشی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران و دیگر مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان ری و بخش قلعه نو افتتاح شد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با تبریک ماه پرفضلیت رمضان گفت: افتتاح دادگاه عمومی و انقلاب بخش قلعه نو باعث دسترسی آسان مردم به حوزه عدالت و ارتقاء اعتماد مردمی به دستگاه قضایی خواهد شد و با توجه به حساسیت این بخش از لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی، ایجاد تشکیلات جدید قضایی موجب سهولت در طرح شکایت مردم و حل دعاوی آنان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مسئولان امر وظیفه دارند در جهت تحقق فرامین مقام معظم رهبری نهایت تلاش خود را به کار گیرند و با توجه به نامگذاری امسال حمایت از تولید را مطمع نظر و اقدام‌های پیش رو قرار دهند.

ستایشی اقدامات لازم برای بهتر شدن کار‌ها در حوزه قضایی قلعه نو را خواستار شد و موضوعاتی از جمله پایش تصویری در این حوزه قضایی با همت و همکاری شهردار، نگاه ویژه به بافت فرسوده برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها و مشکلات، گسترش خدمات الکترونیک و تسهیل در خدمات شهری را در این زمینه برشمرد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران از رئیس حوزه قضایی بخش قلعه نو خواست تا در مقابل فساد حساس باشد و روحیه فساد ستیزی داشته باشد و گفت: از ظرفیت‌های الکترونیک برای سرعت و دقت و نظم در این دادگاه جدید نهایت استفاده انجام شود.

ستایشی عنوان کرد: لازم است تا از ظرفیت‌های مردمی و شورا‌های حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش استفاده شود و نظارت و بازرسی در حوزه قضایی ارتقاء یابد. مهم‌ترین مطالبه دادگستری استان تهران از رئیس حوزه قضایی قلعه نو رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به مشکلات و پرونده‌های واحد‌های تولیدی در این حوزه است تا با قاطعیت نسبت به رشوه و رانت خواری و اخلالگران اقتصادی برخورد شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: دادگستری استان تهران با توجه با اینکه یک چهارم پرونده‌های ورودی کشور در این استان قرار دارد در بیشتر امور از جمله کاهش اطاله دادرسی و کاهش حجم و موجودی پرونده ها، موفقیت بزرگی داشته و امیدواریم با ادامه این حرکت جهادی و تسریع و جلوگیری از طولانی شدن زمان دادرسی‌ها به حجم پرونده‌های دهه ۸۰ برسیم.

در این مراسم، رسول عابد حکم انتصاب خود را به عنوان رئیس شعبه یک دادگاه عمومی و انقلاب و رئیس حوزه قضایی بخش قلعه نو از مسئولان قضایی استان تهران دریافت کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضائیه دادگاه انقلاب دادگاه عمومی و انقلاب بخش قلعه نو حوزه قضایی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: مدیران دستگاه‌ها در حفظ حقوق بیت‌المال به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی فرجی‌برحق در اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه استان زنجان، اظهار کرد: فلسفه جلسات این شورا بر مبنای بررسی عملکرد بیرونی دستگاه‌ها است. به نظر می‌رسد برخی مشکلات در خود دستگاه‌های ‌حوزه حفظ حقوق بیت‌المال وجود دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه  در بازدید از چند مجموعه مشاهده شد در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال و اموال دولتی تضییع شده است، بنابراین مدیران بایستی در حفظ اموال دولتی به وظیفه قانونی خود عمل کنند، گفت: بی‌توجهی در حفظ اموال دولتی مورد پذیرش نیست. مدیرانی که در این حوزه به وظیفه قانونی خود عمل نکنند باید پاسخگو باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری زنجان، رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان زنجان بیان کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال ۱۴۰۳ جلسات و اقدامات خود را با ارائه برنامه‌های منسجم همراه با راهکار و اقدامات پیشگیرانه در امور اراضی ملی  و رفع تصرف آنها تنظیم کند.

فرجی‌برحق با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مردم استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند، تاکید کرد: در بخش مدیریت آب‌های زیرزمینی بویژه چاه‌های کشاورزی صرفا اقدامات سلبی موثر نیست، بلکه انجام اقدامات و کارهای کارشناسی در این حوزه می‌تواند ضمن حفظ آب‌های زیرزمینی مشکل تأمین آب کشاورزان را برطرف خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری زنجان تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر در حفظ و مدیریت آب‌های زیرزمینی و چاه‌های کشاورزی نصب کنتور است، بنابر این  می‌شود با پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره برای خرید کنتور آب چاه‌ها توسط کشاورزان در این بخش هم موفق عمل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی