Web Analytics Made Easy - Statcounter

نام ایران با کوشش عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در فهرست کشور‌های حامی روز جهانی تنوع زمینی سند یونسکو قرار گرفت.  

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نام کشورمان، ایران، با کوشش عادل سپهر، دانشیار دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست و عضو هیات مدیره انجمن بین المللی ژئومورفولوژی و نماینده رسمی ایران، در فهرست کشورهای حامی روز جهانی تنوع زمینی سند یونسکو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

پیرو پیشنهاد نامگذاری روز جهانی تنوع زمینی و حمایت کشور‌ها و نهاد‌های بین المللی، پیشنهاد نامگذاری این روز در دستور کار ۳۷، دویست و یازدهمین نشست هیأت اجرایی یونسکو که از ۷ تا ۲۱ آوریل برگزار می‌شود، قرار گرفت.

با رایزنی و مکاتبات صورت گرفته توسط عادل سپهر، به نمایندگی از کشور ایران با نمایندگان اروپا و همراهی سفیر محترم ایران در یونسکو، رای حمایتی هیأت دائمی ایران در یونسکو به هیات اجرایی این نهاد اعلام و نام کشور ایران در لیست کشور‌های حامی این پیشنهادیه لحاظ شد. لازم به ذکر است پس از رای هیأت اجرایی، تصویب موضوع در نشست عمومی ۴۱ یونسکو در ماه نوامبر ۲۰۲۱ انجام و در ۶ اکتبر، نکوداشت روز جهانی تنوع زمینی برگزار خواهد شد.

کشور ایران با دارا بودن اشکال و میراث‌های گوناگون زمین شناختی از خاک، فسیل تا اشکال متنوع زمینی، کشوری منحصر به فرد در ثبت میراث‌ها و سایت‌های زمین شناختی در جهان محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فردوسی مشهد روز جهانی تنوع زمین یونسکو تنوع زیستی ایران قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط خوردن الهام حسینی از فهرست مسافران تایلند

با تصمیم کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان، الهام حسینی به مسابقات جام جهانی وزنه‌برداری در پوکت تایلند اعزام نخواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کوروش باقری سرمربی تیم وزنه برداری بانوان گفت: حسینی در آخرین رکوردگیری که روز چهارشنبه انجام شد با رکوردهای مورد نظر برای کسب سهمیه المپیک پاریس فاصله داشت و به همین خاطر تصمیم گرفتیم به پوکت اعزام نشود.

وی اضافه کرد: حسینی بعد از آسیب‌دیدگی  تلاش زیادی کرد تا دوباره به اوج آمادگی برگردد اما زمان کوتاه بود و بیشتر از این هم نمی‌شد او را تحت فشار سنگین تمرینات قرار داد. با این حال من به سهم خودم بابت تلاش‌های این وزنه‌بردار تاریخ‌ساز و عنوان‌دار تشکر می‌کنم و امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که بتواند در مسابقات جهانی بحرین مزد زحماتش را بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح ثبتی جهانی افطار در بندرلنگه
  • خط خوردن الهام حسینی از فهرست مسافران تایلند
  • دلبری نوراللهی با لباس قرمز، دور از جام جهانی
  • رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴
  • هنیه: جنگ غزه یک جنگ جهانی است/ هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیست‌ها است
  • سناریوهای آینده کاظم صدیقی؛ حذف از فهرست مهمانان نوروزی رئیسی!
  • دیدار هیات‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • وجود تنوع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی در اورامانات کرمانشاه