Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: در خرداد ۱۴۰۰ تنها امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم و داوطلبان آزاد، جهشی، ایثارگران و بزرگسالان حضوری است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت آموزش متوسطه، علیرضاکمرئی، در جلسه مجازی معاون آموزش متوسطه با معاونین آموزش متوسطه استان‌ها در سه محور مطالبی بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محور اول روند آموزش در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و اهم اقدامات و نتایج فعالیت همکاران صف و ستاد در شرایط بحران است. محور دوم ضرورت تغییرات در روند آموزش در عرصه بین‌الملل و تغییر رویکردهای جدید در نظام آموزشی دنیا با توجه به شرایط کرونایی و محور سوم مسائل امتحانات خردادماه ۱۴۰۰، الگوی تعالی مدیریت، جوامع یادگیری و مسائل پیرامون مأموریت‌های معاونت آموزش متوسطه بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، افزود: برای اهداف آموزشی و یادگیری دانش آموزان و استمرار یادگیری باید مدیریت عالی داشته باشیم و با اعمال مدیریت خوب بر اهداف گذشته استمرار داشته باشیم. تدریس مؤثر از اهداف ماست و باید بر کلاس‌های درس نظارت کامل داشته باشیم.

در ادامه این جلسه مجازی خسروساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی نیز به روند برگزاری امتحانات خرداد ۱۴۰۰ پرداخ ت و گفت: تغییر رویکرد شیوه سنجش و ارزشیابی از شرایط سنتی به شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی شایستگی محور با تمرکز بر ارزشیابی تکوینی به منظور ارتقای کیفیت و بهبود فرایند یاددهی -یادگیری است.

وی افزود: امتحانات خردادماه ۱۴۰۰ فقط برای دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم بر اساس مصوبه ۹۷۷ شورای عالی به صورت حضوری و برای سایر پایه‌ها و دروس غیرفنی و پایه فنی، مسئولیت برنامه ارزشیابی برعهده مدیر مدرسه با تصمیمات شورای مدرسه است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در ادامه گفت: امتحانات داوطلبان آزاد، جهشی، ایثارگران و بزرگسالان به صورت حضوری است.

به گفته ساکی امتحانات دروس شایستگی‌های فنی و استانداردهای مهارت، شاخه‌های تحصیلی فنی حرفه‌ای و کاردانش به صورت حضوری بوده و طراحی سوال بر اساس وضعیت قرمز طراحی خواهد شد.

کد خبر 486842

منبع: ایمنا

کلیدواژه: امتحانات نهایی آموزش و پرورش فصل امتحانات دانش آموزان امتحانات پایه های نهم و دوازدهم آموزش غیرحضوری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آموزش متوسطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تعداد ۱۲۳ حوزه برگزاری کنکور در استان کرمان و ۱۲ هزار و ۷۷۸ نفر داوطلب داریم.

رضا رضایی بعد از ظهر امروز پنجم اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: از ۳۱ اردیبهشت تا ۲۶ خرداد آزمون‎‌های پایه دهم و یازدهم و از ۳۰ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد آزمون‌های پایه دوازدهم برگزار می‌شود.

وی افزود: به دلیل حساسیت حوزه‌های امتحانات نهایی، تجهیزات خریداری و در بسیاری از حوزه‌ها نصب و تجهیزات مابقی تا زمان آغاز امتحانات تامین خواهد شد.

رضایی بیان کرد: ۲۵۴ حوزه اجرایی امتحانات نهایی و ۳۰ حوزه تصحیح در استان کرمان داریم که برای حوزه‌های امتحانی جنوب استان نیاز به تجهیزات سرمایشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه از فردا نوبت اول کنکور در استان برگزار می‌شود، گفت: بخشی از کار به عهده وزارت علوم و بخشی به عهده وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: امسال تعداد ۱۲۳ حوزه برگزاری کنکور در استان کرمان و ۱۲ هزار و ۷۷۸ نفر داوطلب داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق