Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: بیش از ۵ هزار بهره‌بردار در مراتع مهاباد مشغول فعالیت هستند که سالانه بیش از ۸۰ هزار تن علوفه را از این مراتع برداشت می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در مهاباد مازاد دام به چرا وجود دارد، افزود: در این شهرستان ۱۷۰ هزار راس دام مجاز به استفاده از مراتع هستند در حالی که هم‌اکنون سه برابر این مقدار دام در این شهرستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهرستان مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری مراتع طبیعی چرای دام در مراتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مجتبی روح الامین در برنامه زنده رادیویی کندیمیز مرکز استان به تبیین اهمیت تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی زراعی و باغ‌ها پرداخت.

روح الامین از اهمیت تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان امور اراضی کشور یاد کرد و گفت: تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی لازمه تولید پایدار محصولات کشاورزی است؛ یکی از دلایل افزایش هزینه‌های تولید در کشور، خردشدن اراضی و کشاورزی سنتی است.

وی افزود: باید به سمت کشاورزی مکانیزه و کلان قدم برداریم و گام اول یکپارچه‌سازی اراضی است.

روح الامین در ادامه اضافه کرد: برای اجرای این طرح نمی‌توان نسخه واحدی برای کل استان درنظر گرفت و با توجه به شرایط باید برای هر منطقه از روش‌های جداگانه‌ای بهره برد.

وی بیان کرد: موفقیت بیشتر دولت در طرح یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی الزاماتی هم نیاز دارد، ازجمله اینکه برای ارث وراث، باید قانونی وضع شود که زمین‌ها را خرد نکنند و مشوق‌های نقدی، تسهیلاتی و ... هم برای این کار در نظر گرفته شود. 

مدیر امور اراضی استان گفت: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، مسئولان امور اراضی و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان باید در رابطه با تجمیع و یکپارچه‌سازی کشاورزی اهتمام بیشتری داشته باشند و از روش‌های ترویجی و تشویقی استفاده کنند تا در نهایت موارد در کارگروه تصمیم‌گیری و نهایی شود.

 روح الامین در ادامه اضافه کرد: شهرستان‌های اشنویه، سلماس، بوکان، پلدشت، چالدران، تکاب، شاهیندژ و مهاباد نسبت به معرفی پایلوت به مساحت ۵۰۷ هکتار اقدام کرده اند که ۴۶ هکتار منجر به تجمیع اسناد و معرفی به اداره ثبت جهت صدور سند تجمیعی و ۱۳ هکتار مبنی بر یکپارچه سازی کشت شده است.

دیگر خبرها

  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • لحظه سرریز شدن سد در مهاباد + ویدئو