Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان کشورمان در روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در چهار وزن با برتری مقابل حریفانشان راهی نیمه‌نهایی شدند.

خبرگزاری میزان - سی و یکمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در حالی از صبح امروز (چهارشنبه) در شهر آلماتی قزاقستان در پنج وزن دوم در حال برگزاری است که نمایندگان کشورمان در روز نخست این مسابقات موفق به کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در پایان مسابقات مقدماتی مهدی محسن‌نژاد (۶۰ کیلو)، حسین اسدی (۶۷ کیلو)، امین کاویانی‌نژاد (۷۲ کیلو) و مهدی بالی (۹۷ کیلو) با غلبه بر حریفان خود به نیمه‌نهایی رسیدند. مهدی ابراهیمی نیز در ۸۲ کیلو با دو شکست متوالی، به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، وداعی زودهنگام با این رقابت‌ها داشت.

در روز نخست این مسابقات نیز پژمان پشتام، ناصر علیزاده و علی‌اکبر یوسفی در اوزان ٧٧، ٨٧ و ١٣٠ کیلوگرم به مدال طلا، میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم به مدال نقره و پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

*نتایج نمایندگان کشورمان در پنج وزن دوم به شرح زیر است:

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر کاتوبک عبدیکریم از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور هم با نتیجه ۸ بر صفر مردان اله یاروف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. محسن نژاد در این مرحله با نتیجه ۹ بر یک از سد آیاتا سوزوکی از ژاپن گذشت و فینالیست شد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم حسین اسدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با توجه به غیبت الاجامی از عراق به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه سه بر دو مغلوب تسوچیکا شیمویامادا، نایب قهرمان 2018 آسیا از ژاپن شد و شانس حضور در فنیال و کسب مدال طلا را از دست داد. وی عصر امروز در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز به میدان خواهد رفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۶ از سد آزات سادیکوف از قزاقستان گذشته و راهی نیمه‌نهایی شد. در این وزن ۹ نفر حضور دارند. وی در این مرحله به مصاف برنده روسلان تساریف از قرقیزستان و محمود بخشیلوف از ازبکستان می‌رود.

در وزن ۸۲ کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، مهدی ابراهیمی در گروه ۲ در کشتی نخست خود مقابل جالگاسبای بردیموراتوف، دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب شد. وی در مبارزه بعد هم با نتیجه دو بر یک مقابل کالیدین آسیکیف از قرقیزستان شکست خورد و از دور رقابت‌ها كنار رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور نخست در دور بعد با توجه به غیبت علی الکابی از عراق به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده کشتی میان امیرجان جورایف از تاجیکستان و اولجاس سیرلیبای از قزاقستان می‌رود.

*نتایج نمایندگان کشورمان در پنج وزن اول این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز در دیدار نخست با توجه به سر وزن نرسیدن جین هیوک کیم از کره جنوبی دستش به عنوان فرد پیروز بالا رفت. وی در دور دوم نیز با نتیجه ۸ بر صفر داواباندی مونخ اردن از مغولستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه سه بر یک مغلوب الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان شد و شانس حضور در فینال و کسب مدال طلا را از دست داد. وی در دیدار رده‌بندی اسلام جان عزیزاف از تاجیکستان را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد. در این وزن ۱۰ نفر حضور داشتند.

در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر مقابل اورماتبک آماتوف از قرقیزستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر ۷ از سد المورات تاسمرادوف دارنده مدال نقره و برنز جهان و برنز المپیک از ازبکستان گذشت و گام به نیمه نهایی گذاشت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۸ بر ۵ مقابل هان جائه چانگ از کره جنوبی را شکست داد و فینالیست شد، اما در این دیدار مقابل سلطان آسیتولی از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۳ و ضربه فنی مغلوب شد و به مدال نقره رسيد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم که ۱۲ نفر شرکت کرده‌اند، پژمان پشتام در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر از سد کایراتبک توگولبایف از قرقیزستان گذشت. وی با توجه به حضور نیافتن کشتی‌گیران عراقی و فلسطینی به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. پشتام در این مرحله با نتیجه ۷  بر ۷ از سد سینگ گورپریت دارنده مدال نقره آسیا از هند گذشت و فینالیست شد. حريف وی در ديدار فينال دالر رضازاده از تاجيكستان بود كه به روی تشک حاضر نشد و پشتام نيز صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی دست یافت. وی در کشتی بعد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه ۱۰ بر چهار رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از ازبکستان را شکست داد و فینالیست شد. علیزاده در این مرحله به مصاف آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان رفت و با نتیجه ۳ بر یک پیروز و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۸ شرکت کننده دارد، علی‌اکبر یوسفی در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک مورات رامانوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۴ بر ۵ مقابل سهراب فاتویف از ازبکستان به برتری دست یافت و گام به فینال گذاشت. یوسفی در گام پایانی هم مقابل علیمخان سیزدیکوف از قزاقستان قرار گرفت و با نتیجه ۵ بر یک پیروز شد تا سومین طلا را برای ایران کسب کند.

بیشتر بخوانید: علیزاده، پشتام و یوسفی طلایی شدند/ دلخانی به نقره و دادمرز به برنز بسنده کردند

انتهای پیام/

برچسب ها: کشتی فرنگی فدراسیون کشتی مهدی بالی حسین اسدی مهدی محسن نژاد امین کاویانی نژاد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کشتی فرنگی کشتی فرنگی فدراسیون کشتی مهدی بالی حسین اسدی مهدی محسن نژاد امین کاویانی نژاد مرحله نیمه نهایی نمایندگان کشورمان پس از استراحت در دور نیمه نهایی شد فینالیست شد نتیجه ۹ نتیجه ۸ دارنده مدال دور نخست کشتی فرنگی دور بعد دور دوم دور اول مدال برنز مدال نقره محسن نژاد مدال طلا دست یافت بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ازبکستان حریف ایران در نیمه نهایی شد

میزبان جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی کشورمان صف‌آرایی می‌کند.

به گزارش تسنیم، مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 امروز (چهارشنبه) با دیدار تیم‌های ملی فوتسال ازبکستان و ویتنام به پایان رسید که در این بازی ازبکستان به برتری 2 بر یک دست یافت.

ازبک‌ها در دقیقه 17 این مسابقه با گل تین‌فات از ویتنام عقب افتادند و برتری ویتنامی‌ها تا دقیقه 34 پابرجا بود، اما تولکینوف در همین دقیقه گل تساوی را به ثمر رساند و گل ژورائف در دقیقه 39، پیروزی را برای شاگردان ونانسیو لوپس به ارمغان آورد.

ازبکستان که امسال از جام جهانی 2024 میزبانی می‌کند و خیالش بابت حضور در جام جهانی راحت است، در مرحله‌ نیمه نهایی به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت.

این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا، مرحله انتخابی جام جهانی 2024 محسوب می‌شود و چهار تیم نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راهی جام جهانی خواهند شد. با توجه به اینکه ازبکستان نیز راهی نیمه نهایی شده، چهار تیم بازنده در مرحله پلی‌آف با هم رقابت می‌کنند تا بعد از ایران، ازبکستان، تاجیکستان و تایلند، پنجمین نماینده آسیا در جام جهانی مشخص شود.

برنامه دیدارهای مراحل حذفی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

جمعه 7 اردیبهشت

نیمه نهایی
تایلند - تاجیکستان، ساعت 14:30
ایران - ازبکستان، ساعت 17:30

پلی‌آف
عراق - افغانستان، ساعت 10:30
ویتنام - قرقیزستان، ساعت 12:30

یکشنبه 9 اردیبهشت
بازی نهایی پلی‌آف: ساعت 8:30
رده‌بندی: ساعت 11:30
فینال: ساعت 14:30

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا با حذف ژاپن ابهام درباره پرواز تیم ملی فوتسال به تایلند

دیگر خبرها

  • برنامه بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد کشورمان در چین
  • فرنگی‌کاران راه‌یافته به نیمه‌نهایی ۵ وزن نخست جام تختی شناخته شدند
  • محمدی، سهرابی و بداغی فینالیست شدند
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • یک شاهکار دیگر از گاسپرینی/ آتالانتا حریف یووه در فینال کوپا ایتالیا
  • تیم ملی فوتسال ازبکستان حریف ایران در نیمه نهایی شد
  • (عکس) واکنش AFC به صعود تیم فوتسال ایران
  • رئیس کشته شد / العین با پیروزی مقابل الهلال فینالیست شد +فیلم
  • شگفتی بزرگ در آسیا: افغانستان صعود کرد