Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@04:56:01 GMT

مردم تخلفات کرونایی را از طریق 3133 گزارش دهند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۷۱۴۱

مردم تخلفات کرونایی را از طریق 3133 گزارش دهند

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: با شیوع گسترده کرونا در استان اردبیل و اوضاع وخیم این بیماری، مردم تخلفات کرونایی را از طریق سامانه 3133 گزارش دهند.

اکبر بهنام‌جو در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونای استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به بروز تخلفات متعدد در گسترش بیماری کرونا و برگزاری جشن‌ها و دورهمی‌های خطرناک، انتظار داریم اهالی استان چنین مواردی را از طریق سامانه 3133 اطلاع‌رسانی کنند تا ضمن برخورد و تذکر، جلوی گسترش خطرناک ویروس جهش یافته کرونا گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش بیماران بستری و بدحال کرونا، مقرر شد تا در کنار افزایش تخت‌های بیمارستانی، قرنطینه خانگی برای افراد با علایم کمتر در منازل مد نظر قرار گرفته تا با تأمین مایحتاج و نیازمندی چنین خانواده‌هایی افراد گرفتار کرونا ایام 14 روزه کرونا را با ماندن در منزل مراعات کنند.

استاندار اردبیل گفت: از ظرفیت شبکه شاد که 200 هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی و خانواده‌ها درگیر آموزش‌های مجازی هستند، برای اطلاع‌رسانی و انتشار پیام‌های خودمراقبتی بسیار مهم و اساسی است که قطعا از این بستر و ظرفیت نیز در اشاعه فرهنگ صحیح رفتارهای اجتماعی در ایام کرونا استفاده خواهیم کرد.

بهنام‌جو افزود: در کنار برنامه‌های آموزشی که از طریق صدا و سیما، رسانه‌های استانی و شبکه‌های مجازی به صورت مستمر در جهت تنویر افکار عمومی استفاده خواهیم کرد، سعی می‌کنیم تا در کارخانجات و واحدهای کارگری صاحبان کارخانه را موظف کنیم تا نسبت به تهیه ماسک و سایر مایحتاج بهداشتی برای حفظ سلامتی نیروی کار استفاده کنند.

وی از انسداد ورودی و خروجی استان با هدف ممانعت از ورود و خروج خودروها به محدوده استان اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: با تشدید نظارت‌ها در جلوگیری از ترددهای شبانه، امیدواریم محدودیت‌های ترافیکی نیز در هسته مرکزی شهر اعمال شده و از تردد نابجای هموطنان جلوگیری شود.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به هیچ وجه پارک‌ها و بوستان‌ها نباید به محل تجمع و تشکیل دورهمی‌ها تبدیل شود و شایسته است در ایام پیش روی ماه مبارک رمضان خانواده‌ها با حضور در منزل و استفاده از فیوضات این ماه به کنترل بیماری کرونا و فروکش کردن این اوضاع کمک کنند.

وی با قدردانی از همکاری خوب اصناف در بستن واحدهای صنفی و همچنین کمک به مهار این بیماری بیان کرد: بخش خصوصی نیز به کمک بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی درآمدند که قطعا از ظرفیت آنها اعم از آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌های تخصصی در جهت مهار بیماری استفاده خواهیم کرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: تجهیزات خوبی در مراکز بخش خصوصی برای تست‌گیری و نمونه‌گیری کرونا وجود دارد که در کمتر از چهار ساعت آزمایش‌ کرونا پاسخ داده شده و افراد آلوده می‌توانند با ماندن در منزل از شیوع و فراگیری این ویروس ممانعت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این جلسه به آمار روزانه 110 بستری و سه برابر شدن مراجعات روزانه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 550 بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند که حال عمومی 75 نفر از آنها مساعد نیست.

شهرام حبیب‌زاده زدن ماسک را همچون پوشیدن لباس برای هموطنان الزام‌آور دانست و اظهار کرد: افرادی که تست سریع کرونا داده و علایم این بیماری را دارند، با ماندن در منزل از انتشار ویروس و انتقال بیشتر آن جلوگیری کنند.

وی پرهیز از برگزاری دورهمی‌ها و مجالس شبانه عروسی‌ها را یادآور شد و افزود: به نسبت سه خیز قبلی، بیشترین آمار مبتلایان و بستری‌ها را شاهد هستیم و از همین رو براساس رنگ‌بندی شهرهای مختلف باید مراقبت‌های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس بیماران بستری استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: سنوروزیس (گیجی) نام بیماری ناشی از سنوروس سربرالیس است. سنوروس سربرالیس مرحله نوزادی تنیا مولتی سپس مولتی‏سپس است.

دکتر ابراهیم سپهر افزود:انگل بالغ در روده سگ و سگ سانان زندگی می‌کند. مرحله لاروی این انگل عمدتا" تمایل به سیستم اعصاب مرکزی بخصوص مغز و نخاع شوکی نشخوارکنندگان دارد که موجب کاهش اشتهای شدید، کاهش بینایی به طورت یک طرفه یا نامتقارن، عدم تعادل در ایستادن و راه رفتن، به دور خود چرخیدن، چرخاندن سر و کوبیدن سر به دیوار توسط دام می‌شود.

وی افزود: وجود سگ آلوده در محیط نگهداری دام و آلوده نمودن علوفه موجود در محیط از طریق دفع مدفوع و همچنین نشستن بر روی علوفه و خوراکی که مورد مصرف دام قرار می‌گیرد، زمینه بیماری سنوروزیس را در گوسفندان به وجود می‌آورند، این نوع کرم و انگل خطرناک ابتدا به داخل خون می‌رود و سپس از طریق خون وارد مغز گوسفند شده و با ایجاد یک کیست نسبتا بزرگ در مغز دام، بیماری گیجی را به وجود می‌آورد

 

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تخلفات مشاوران املاک زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی استان اردبیل
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل