Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان است که با نرخ مصوب ۴ هزار تومان و با قیمت تمام شده تولید ۷ هزار تومان فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: زمانی که قیمت تخم مرغ درب مرغداری ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان بود، تمامی ارگان‌ها به مرغدار فشار آوردند که تخم مرغ تولیدی را با نرخ مصوب ۱۴ هزار تومان عرضه کند و حال که قیمت تخم مرغ پایین تر است، پشتیبانی امور دام به قرارداد خود عمل نمی‌کند.

نبی پور ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری قبل از عید به مسئولان پشتیبانی امور دام صادرات ۱۰۰ تن تخم مرغ را پیشنهاد دادیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، بیان کرد: با کاهش مصرف در فصل گرما روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن تخم مرغ مازاد باید صادر شود تا بازار به تعادل برسد.

او نبود برنامه مدون از سوی دستگاه‌ها را علت نابه سامانی اخیر بازار تخم مرغ دانست و گفت: گرانی‌های اخیر بازار تخم مرغ ارتباطی به مرغدار ندارد.

نبی پور از افزایش قیمت نهاده‌های تولید خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت متیونین ۱۲۰ هزار تومان و مکمل ۴۸ هزار تومان است، در حالی که مسئولان با متیونین ۷۰ هزار تومان و مکمل ۱۹ هزار تومان قیمت تمام شده تولید را محاسبه می‌کنند که در بازار چنین نرخ‌هایی نیست و چنانچه دولت با نرخی‌هایی که اعلام می‌کند، مکمل و متیونین در اختیار دارد به مرغداران بدهد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در پایان با بیان اینکه سال قبل قیمت هر قطعه جوجه تخم گذار ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود، گفت: هم اکنون هر قطعه جوجه تخم گذار ۱۵ هزار تومان است که با یک محاسبه سرانگشتی مرغ تا زمانی که شروع به تخم کردن می‌کند ۷۵ تا ۸۵ هزار تومان تمام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت تخم مرغ قیمت نهاده دامی بازار تخم مرغ هزار تومان تخم گذار تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی باستین در آیین معارفه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نقش بخش کشاورزی در جامعه را مهم دانست و بیان کرد: جهاد کشاورزی از دستگاه‌های مهم کشور است که حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های گوناگون را به خود اختصاص داده و به نوعی با همه مردم ارتباط دارد.

وی تامین امنیت غذایی، اشتغال‌زایی، تولید مواد خام صنایع تکمیلی و تبدیلی و ثروت آفرینی را از ویژگی‌های جهاد کشاورزی دانست و اضافه کرد: رشد اقتصادی در برنامه هفتم، ۸ درصد تعیین شده که رشد ۵.۵ درصدی در این برنامه متعلق به بخش کشاورزی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان این@که بهره‌وری بخش کشاورزی استان ۱۲ درصد است، اظهار کرد: افزایش ۷ برابری بهره‌وری از وضعیت کنونی در طول برنامه هفتم توسعه یکی از اولویت‌ها است.

وی نقش مهم و موفق جهاد کشاورزی در مدیریت طرح بزرگ یارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مهم در استان بوشهر با موفقیت اجرا شد.

باستین اصلاح الگوی کشت را موفقیت‌آمیز دانست و با تأکید بر تکمیل زنجیره تولید و توسعه صنعت فرآوری محصولات، اضافه کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی و صنایع مورد توجه ویژه قرار دارد و لازم است ۱۵ درصد تسهیلات بانک‌های غیر تخصصی و خصوصی به بخش کشاورزی پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با قدردانی از خدمات نوذر منفرد، برای مرتضی بحرانی سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر آرزوی موفقیت کرد.

دیگر خبرها

  • برنامه مدون برای استانداردسازی اماکن گردشگری
  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نبود توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی