Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:36:20 GMT

آنگلا مرکل: در رقابت‌ها برای جانشینی‌ام دخالت نمی‌کنم

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۷۳۳۱

آنگلا مرکل: در رقابت‌ها برای جانشینی‌ام دخالت نمی‌کنم

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت که از اظهارنظر درباره رقابت میان آرمین لاشت، رهبر اتحادیه دموکراتیک مسیحی و مارکوس زودر، رهبر اتحادیه سوسیال مسیحی بر سر جانشینی او خودداری می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پاسخ به این سوال که آیا نگران نیست که دعوای میان لاشت و زودر به ائتلاف محافظه‌کاران آسیب بزند و باعث شود که این ائتلاف فرصت انتخابات ۲۶ سپتامبر را از دست بدهد؟ گفت: «من می‌خواستم و می‌خواهم که از این موضوع کنار باشم و همین خط مشی را نیز ادامه خواهم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در حالی که بیش از ۵ ماه تا برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان در ماه سپتامبر باقی مانده، از هم اکنون رقابت سختی میان احزاب مختلف از حزب راستگرای افراطی و ضدمهاجر «آلترناتیو» گرفته تا احزاب سبز و سوسیال دموکرات همچنین ائتلاف محافظه‌کاران در جریان است.

در این ائتلاف هم آرمین لاشت، وزیر اول ایالت نوردراین وستفالن که ۲۵ درصد جمعیت این کشور را در خود جای داده برای جانشینی مرکل اعلام آمادگی کرده و هم مارکوس زودر، وزیر اول ایالت ثروتمند بایرن و رهبر اتحادیه سوسیال مسیحی.

به نظر می‎‌رسد دغدغه این ائتلاف پس از تصمیم گیری درباره نامزد جانشین مرکل (که باید تا پایان ماه آوریل مشخص شود) برنامه ریزی برای رقابت با سبزهای این کشور باشد که علاوه بر موفقیت چشمگیر در انتخابات ایالتی سال گذشته آلمان، به گواه نظرسنجی‌ها همچنان محبوبیتش رو به افزایش است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش باشگاه پرسپولیس درباره لیست مازاد و تغییرات در تیم

باشگاه پرسپولیس در مطلبی نوشت: به اطلاع هواداران عزیز و رسانه‌های محترم می‌رساند؛ اصولا وجود چنین لیستی در این مقطع از رقابت‌ها منطقی نیست و در جریان جلسات مدیرعامل و سرمربی تیم نیز صحبتی به میان نیامده است.

همچنین همان‌طور که هواداران و فعالان رسانه‌ای اطلاع دارند، در روزهای جاری، نقل و انتقالات مالکیتی باشگاه جریان دارد و این مساله سیاست‌ها و امکانات مالی باشگاه در فصل نقل و انتقالات را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

همچنین هیچگونه پیشنهادی از باشگاه‌های داخلی یا خارجی به باشگاه داده نشده و تمام این اخبار کذب با هدف به حاشیه بردن تیم در‌ این شرایط حساس رقابت‌های لیگ و جام حذفی است. در چنین فضایی شاهد هستیم که هر روز یک داستان جدید برای پرسپولیس ایجاد می‌شود.

یک روز هجمه تمدید قرارداد به راه می‌اندازند و روز دیگر درباره لیست مازاد و موارد مشابه سخن به میان می‌آید.

از نظر باشگاه پرسپولیس، این جریان‌سازی‌ها حداقل دو هدف را دنبال می‌کند. یکی بر هم زدن تمرکز و آرامش باشگاه و اعضای تیم و دیگری منحرف کردن توجه افکار عمومی و رسانه‌ها از اتفاقات و اقدامات غیرمتعارف دیگر.

امیدواریم رسانه‌های محترم در جریان انتشار اخباری که منابع خاص در اختیار ایشان قرار می‌دهند، هم به صحت خبر و هم به جهات مختلف آن توجه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • واکنش باشگاه پرسپولیس درباره لیست مازاد و تغییرات در تیم
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی ايران مقابل آلمان
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی مقابل آلمان با طعم صعود
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی