Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@15:58:58 GMT

روند صعودی نفت ادامه یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۷۳۶۲

روند صعودی نفت ادامه یافت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر آماری که کاهش بیش از حد انتظار ذخایر آمریکا را نشان داد و همچنین بهبود دورنمای اوپک از تقاضا برای نفت افزایش یافت اما نگرانیها نسبت به وضعیت شیوع ویروس کرونا و رشد عرضه، رشد قیمتها را محدود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۴۲ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۶۴ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت برنت روز سه شنبه ۳۹ سنت افزایش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۶۰ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه ۴۸ سنت افزایش داشت.

نشانه های احیای اقتصادی قوی در چین و آمریکا از رشد اخیر قیمتهای نفت پشتیبانی کرده اما نگرانیها درباره روند کند واکسیناسیون جهانی و افزایش موارد ابتلا در هند و برزیل، رشد قیمتها را محدود کرده است.

واندا هاری، تحلیلگر انرژی در شرکت واندا اینسایت در این باره گفت: ادامه مشکلات مربوط به عرضه واکسن و موارد جهانی ابتلا که نزدیک پیک ژانویه است، احتمالا در کوتاه مدت مانع رشد قیمتهای نفت می شود. همزمان، خوش بینی مستمر به احیای آمریکا و جهان که در آستانه خروج از بحران کووید است، مانع از نزول بیشتر قیمتها خواهد شد.

ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا هم از رشد ملایم قیمتها در روزهای اخیر پشتیبانی کرد اما هیچ محرک قوی برای این که نفت از بازه معاملات اخیرش آزاد شود، وجود ندارد.

دلار ضعیفتر که روز چهارشنبه به پایینترین قیمت در سه ماه اخیر نزول کرد، نفت را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

اوپک در پیش بینی خود از رشد امسال تقاضای جهانی برای نفت بازبینی کرد و اکنون انتظار دارد تقاضا به میزان ۵.۹۵ میلیون بشکه در روز رشد کند که ۷۰ هزار بشکه در روز بالاتر از پیش بینی ماه پیش این سازمان است. اوپک اکنون روی کاسته شدن از شدت پاندمی و کاهش محدودیتهای سفر حساب باز کرده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: این پیش بینی خوبی برای بازار است که نگران تبعات ادامه پاندمی بر تقاضا بود.

عامل دیگری که در معاملات روز چهارشنبه از افزایش قیمتها پشتیبانی کرد گزارش موسسه امریکن پترولیوم بود که نشان داد ذخایر نفت در هفته منتهی به ۹ آوریل به میزان ۳.۶ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر به میزان ۲.۹ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

نگرانیها نسبت به رشد تولید امریکا و رشد عرضه ایران در شرایطی که قرار است اوپک و متحدانش از ماه مه به میزان تولیدشان اضافه کنند، رشد قیمتها را محدود نگه داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، اطلاعات انرژی آمریکا هفته جاری پیش بینی کرد تولید نفت هفت منطقه بزرگ نفت شیل این کشور در ماه مه ۱۳ هزار بشکه در روز رشد کرده و به ۷.۶۱ میلیون بشکه در روز می رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت کاهش ذخایر نفت آمریکا میلیون بشکه بشکه در روز رشد قیمتها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی نرخ دلار | قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی می‌شود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، امیر شهریاری با پیش بینی شرایط بازار با توجه به اتفاقات احتمالی در منطقه افزود: تاکنون که با مداخله و نظارت سیاستگذار، قیمت ارز کنترل شده و چه بسا با ادامه یافتن آرامش کنونی می‌توان به کاهش قیمت دلار و رسیدن به کانال‌های پائین‌تر هم امیدوار بود.

وی در خصوص تنش‌های سیاسی اخیر در منطقه و تاثیر آن بر بازار ارز گفت: در حالی که بسیاری از کارشناسان داخلی و بین‌المللی بر این باور بودند که تنش‌های اخیر در منطقه می‌تواند تاثیر بسیار منفی و افزایشی بر بازار ارز داشته باشد، این چنین نشد و نمایش مقتدرانه نظامی ایران در «وعده صادق» تاثیر آنچنانی بر افزایش نرخ ارز نداشت. ضمن اینکه بر خلاف فضاسازی‌ها و پیش‌بینی‌ برخی از کارشناسان شاهد روند نزولی قیمت‌ها نیز بودیم.

وی ادامه داد: قبل از عملیات مقتدرانه نظامی «وعده صادق» نیز پیش بینی افزایش قیمت در بازار وجود داشت، اما فرایند کنترل و مدیریت بازار ارز به نحوی از سوی بانک مرکزی صورت گرفت که افزایش قیمت به صورت مقطعی و زودگذر خود را در بازار نشان داد و بلافاصله فروکش کرد.

این فعال اقتصادی، مدیریت مطلوب بازار ارز را نتیجه مداخله و نظارت دقیق بازارساز دانست و افزود: بر خلاف اینکه بسیاری از منتقدان بر این باور بودند که اقدام اخیر ایران که در دفاع از حرمت و حریم کشور صورت گرفت، می‌تواند باعث افزایش افسارگسیخته قیمت دلار شود، اما قیمت‌ها به خوبی کنترل شد و ما شاهد افزایش بیش از حد قیمت‌ها نبودیم. چه بسا در روزهای اخیر هم شاهد سیر نزولی قیمت ارز بازار هستیم که امیدوارم این روند ادامه یابد.

آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست

شهریاری با پیش بینی شرایط بازار با توجه به اتفاقات احتمالی در منطقه ادامه داد: تاکنون که با مداخله و نظارت سیاستگذار، قیمت ارز کنترل شده و چه بسا با ادامه یافتن آرامش کنونی می‌توان به کاهش قیمت دلار و رسیدن به کانال‌های پائین‌تر هم امیدوار بود. البته این وضعیت، مشروط بر تداوم آرامش در منطقه است که بنظر میرسد این آرامش همچنان ادامه پیدا کند.

عضو اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه نوسانات ارزی حاصله از تنش‌های سیاسی، بسیار موقتی و هیجانی است، افزود: تجربه نشان می‌دهد در تنش‌های سیاسی، روند نوسانات ارزی و افزایش قیمت‌ها بسیار ناپایدار و موقتی است، چراکه ایجاد این نوسانات به هیچ عنوان توجیه علمی و اقتصادی ندارد. در نتیجه معتقدم با تداوم آرامش و ثبات بازار در روزهای آتی می‌توان امیدوار بود که دلار بیش از آنچه پیش بینی می‌شد با روند کاهشی همراه شود. خوشبختانه بانک مرکزی هم از منابع ارزی کافی برخوردار بوده و از سوی دیگر از ابتدای سال جدید تاکنون هم تقاضای آنچنانی در بازار وجود نداشته است.

کد خبر 845665 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی نرخ دلار در صرافي ملي خبر مهم یورو دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • روند نزولی بازار ارز ادامه دارد
  • آغاز کشت پنبه در گلستان / پیش‌بینی افزایش ۵ هزار هکتاری سطح زیر کشت
  • آغاز کشت پنبه در گلستان؛ پیش‌بینی افزایش ۵ هزار هکتاری سطح زیر کشت
  • روند نزولی بازار ارز ادامه دارد؟
  • روند نزولی بازار ارز ادامه دارد/ افزایش نرخ ارز در بحران‌های سیاسی، ناپایدار و موقتی است
  • پیش بینی نرخ دلار | قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی می‌شود؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • پیش بینی روند افزایش نسبی دما تا یکشنبه هفته آینده
  • روند افزایش دما ادامه دار است
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی