Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:24:00 GMT

۲۴۷ تن انواع آبزیان سال گذشته از البرز به خارج صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۷۴۲۰

۲۴۷ تن انواع آبزیان سال گذشته از البرز به خارج صادر شد

لاله ضیاییان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه در صادرات آبزیان از نظر وزنی ۶۰ درصد و از نظر ارزشی ۷۴ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است .

وی اظهار داشت: این میزان آبزیان به کشورهای اروپایی، حاشیه خلیج فارس، روسیه، آسیای جنوب شرقی  و استرالیا  صادر شده است.

ضیاییان  گفت: همچنین ماهیان زینتی استان  به کشورهای عراق و افغانستان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ظرفیت های آبزی پروری البرز بیان داشت: این استان ظرفیت ها و فرصت های زیادی برای توسعه فعالیت های شیلاتی بـا هدف تولید و تنوع غذایی، بهبود امنیت غذایی، صادرات غیر نفتی و ارزآوری و از همه مهم تر ایجاد اشتغال از نوع مولد بـه صورت مستقیم و غیرمستقیم دارد.

مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی  البرز افزود: اکنون صنعت  آبزی پروری مدرن  در دنیال  در حال رشد است به طوریکه این رشد همراه با تغییر جهت از پرداختن صرف بر توسعه فن آوری تولید به تاکید بر پایداری اقتصاد فعالیت های آبزی پروری می باشد .

وی ادامه داد: سرمایه گذاری های انجام شده در زمینه های شیلاتی ، زنجیره های اقتصادی ارزشمندی را در استان فعال نموده است و ارزش افزوده اقتصادی ایجاد شده با ارزآوری جهش اقتصادی را در این بخش  بوجود آورده است .

مدیر امور شیلات و آبزی پروری استان البرز اضافه کرد: این استان به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی و اقلیمی مناسب و دارا بودن منابع آبی متنوع دارای ظرفیت های مطلوبی برای توسعه آبزی پروری و صنایع شیلاتی می باشد .

فعالیت ۱۵۸ واحد پرورش ماهیان پرورشی و زینتی در البرز

به گفته ضیاییان بیشتر فعالیت های آبزی پروری در استان در قالب استخرهای ۲ منظوره کشاورزی انجام می گیرد که با افزایش بهره وری آب کشاورزی، اثرات بسیار مثبتی در بهبود کیفیت و غنی سازی آب خروجی استخرها و کیفیت محصولات کشاورزی و همچنین افزایش درآمد خانوارهای روستایی و تامین پروتئین  مورد نیاز استان دارد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹با فعالیت ۱۳۲ واحد پرورش ماهی میزان ۲۵۵۰ تن انواع ماهیان پرورشی شامل ماهیان سردآبی و گرم آبی و همچنین با فعالیت ۲۶ واحد پرورش ماهی زینتی  ۱۴.۵میلیون قطعه ماهی زینتی در استان تولید شد.

ضیاییان خاطرنشان کرد: این تولیدات علاوه بر تولید و تامین بخشی از  پروتئین مورد نیاز استان و ارز آوری موجب اشتغال افزون بر ۱۲۱۶ نفر به طور مستقیم شد.

وی تصریح کرد: زنجیره تامین و تولید شیلاتی  استان شامل واحدهای تکثیر و تفریخ ماهی (تولید بچه ماهی ) ، واحدهای پرورش ماهی ، مراکز عمل آوری ، و بسته بندی ،  کارخانه  خوراک آبزیان می باشد .

در البرز بیش از ۱۰۰ گونه ماهی زینتی و ماهیانی سردابی همچون قزل آلا و کپور پرورش می یابند.

برچسب‌ها پرورش ماهی بچه ماهی رونق تولید افغانستان جهش تولید سازمان شیلات ایران عراق صادرات غیر نفتی استان البرز پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی بچه ماهی رونق تولید پرورش ماهی بچه ماهی رونق تولید افغانستان جهش تولید سازمان شیلات ایران عراق صادرات غیر نفتی استان البرز اخبار کنکور پرورش ماهی آبزی پروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد تقی زاده در این خصوص اظهار کرد: در سال گذشته برای یکی از کارکنان بانک‌های دولتی در شهرستان البرز به اتهام اختلاس یک میلیارد ریالی پرونده قضائی تشکیل گردید.

وی ادامه داد: بعد از رسیدگی به پرونده نامبرده در دادگاه بدوی و تجدید نظر، این متهم به انفصال دائم از خدمات دولتی، رد مال، دو سال حبس تعزیری و جزای نقدی (دو برابر مبلغ اختلاس صورت گرفته) محکوم شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های مهم قوه قضائیه مبارزه با فساد است. گفت: فرصت طلبان و سودجویان بدانند، دستگاه قضائی بدون مماشات با هر گونه فساد در هر سطحی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

کد خبر 6087938

دیگر خبرها

  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • فتوایی که درباره اگزوز خودرو صادر شد!
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است