Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:40:08 GMT

رکورد حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) شکسته شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۷۴۲۶

رکورد حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) شکسته شد

امید جهان نژادیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه روز گذشته ۳۳هزار تن گندم، ۲ هزار تن شکرو برنج و۱۰هزار تن روغن خام خوراکی از بندرامام خمینی (ره) به نقاط مختلف کشور حمل و توزیع شده است.
وی با اشاره به وظیفه اصلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در تامین و توزیع چهار قلم کالای اساسی شامل گندم، روغن، برنج و شکر خام در کشور اظهار داشت:خوزستان به دلیل بهرمندی از موقعیت جغرافیایی ، شرایط بسیار مناسبی برای ورود و توزیع کالا میان سایراستان های کشور دارد که همین موضوع باعث شده مقصد بسیاری از کالاهای اساسی جهت ورود به کشور و توزیع میان سایراستان ها قرارگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه افزود: روند تخلیه و حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور طبق برنامه ادامه دارد.
وی با اشاره به وضعیت ورود کالای اساسی به کشور اظهار داشت: برای تامین ذخایر کالاهای اساسی هیچ‌گونه مشکلی نداریم و انبارها و سیلوهای ذخیره سازی در شرایط مطلوبی قرار دارند.

خرید تضمینی گندم و کلزا
جهان نژادیان گفت:همزمان با شروع فصل برداشت گندم و دانه روغنی کلزا ،  خرید تضمینی این ۲ محصول راهبردی توسط مراکز خرید غله و با مباشرت تعاون روستایی خوزستان شروع شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه پیش بینی کرد ۱.۲میلیون تن گندم و ۱۱۷هزار تن دانه روغنی کلزا به قیمت تضمینی و توافقی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.
وی پیک خرید ، ذخیره سازی و حمل گندم و دانه روغنی کلزا در خوزستان را ۴۰روز عنوان و ابراز امیدواری کرد روند خرید تضمینی و توافقی طبق برنامه پیش رود.
جهان نژادیان پیش بینی کرد استان خوزستان با خرید تضمینی ۱.۲میلیون تن گندم رتبه نخست و خرید ۱۱۷هزار تن دانه روغنی کلزا مقام دوم کشوری را کسب کند.
برداشت گندم و دانه روغنی کلزا در هفته جاری در مناطق گرمسیری جنوب ، جنوب شرقی  مرکز و غربی خوزستان شروع شده است.

پیش بینی شده ۵.۵میلیون تن محصولات پاییزی در خوزستان شامل گندم ، جو، کلزا ، چغندرقند ، صیفی و محصولت جالیزی و سبزی تا اوایل تیرامسال برداشت شود که این میزان برداشت به عنوان بزرگترین عملیات برداشت محصولات پاییزی در کشور محسوب می‌شود.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات باغی ، زراعی ، زراعی ، دامی ، شیلات و عسل و عمل آوری ۱۳۸ نوع محصول به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال در جایگاه نخست کشوری ایستاده است.

برچسب‌ها کالاهای اساسی گندم بندرامام خمینی برنج شکر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کالاهای اساسی گندم بندرامام خمینی کالاهای اساسی گندم بندرامام خمینی برنج شکر اخبار کنکور دانه روغنی کلزا کالاهای اساسی خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید کلزا در استان تاکنون ۳۸ هزار  تن کلزا از کلزا کاران خوزستانی خریداری شده است.

عبدالرضا سید احمدی افزود: این میزان خرید نسبت به کل مجموع خرید کلزا در سال گذشته که بیش از ۳۱ هزار تن بوده است هفت هزار تن بیشتر می‌باشد.

وی با اشاره به برداشت محصول کلزا در استان ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۶۳ هزار تن کلزا از مزارع استان برداشت شود.

حدود ۲۰ درصد مواد غذایی کشور در استان خوزستان تولید می‌شو

استان خوزستان از قطب‌های اصلی تولید کلزا در کشور است.

دیگر خبرها

  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا