Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:58:26 GMT

طرح هادی در ۷۰ روستای اسدآباد اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۷۴۴۷

طرح هادی در ۷۰ روستای اسدآباد اجرا می‌شود

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد از ورود بنیاد مسکن در اجرای طرح هادی ۷۰ روستای این شهرستان خبر داد.

سعید کتابی چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه در دیدار با رئیس بنیاد مسکن اسدآباد به مناسبت سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر افتتاح حساب ۱۰۰ تأمین مسکن محرومان و همچنین سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: تاکنون اجرای طرح هادی در ۲۰ روستای شهرستان پایان یافته است و در ۵۰ روستا نیز در دست اجرا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در رابطه با تهیه و اجرای طرح هادی خوشبختانه تمامی روستاهای اسدآباد دارای طرح هادی هستند، افزود: روستاهای زیر ۲۰ خانوار به عنوان طرح تعیین محدوده شده اند و روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز طرح هادی آنها تهیه و مصوب و ابلاغ و توسط بنیاد مسکن تحویل دهیاران شده است.

کتابی با اشاره به مهاجرت معکوس در برخی از روستاهای این شهرستان و متقاضی بودن برخی از روستائیان برای بازگشت به روستاهای خود خاطرنشان کرد: در این رابطه برخی از روستاها نیازمند بازنگری در طرح هادی هستند که با تسریع در بازنگری طرح هادی به مهاجرت معکوس و تولید و اشتغال این روستاها کمک بسیار زیادی خواهد شد.

وی خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح روستاها را ارزنده دانست و تصریح کرد: مقاوم سازی مسکن روستایی، اجرای طرح هادی، صدور سند مالکیت مسکن روستایی، توجه به آبادانی روستاها به ویژه روستاهای محروم و دیگر طرح های مختلف را می توان از خدمات ارزنده بنیاد مسکن برشمرد.

رئیس بنیاد مسکن اسدآباد نیز با اشاره به تخصیص، تصویب و ابلاغ ۷۳۶ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در سال ۹۹ به این شهرستان گفت: از این تعداد، ۷۰۶ فقره به بانک های عامل معرفی و ۲۷۸ فقره عقد قرارداد شده که با توجه به شرایط کرونا تاحدودی عقد قراردادها توسط بانک های عامل پایین بوده و نیاز است طی جلسه ای با بانک ها روند اقدام و پرونده محرومان در اولویت قرار گیرد و تسهیلات تخصیص یافته جذب شود.

محمدکرم معصومی سهمیه مسکن محرومان این شهرستان را ۳۲۵  فقره اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد سهمیه ۳۱۹ فقره به بانک های عامل معرفی و ۲۷۰ فقره عقد قرار داد شده اند.

وی افزود: در طرح مسکن محرومان در طرح فوق ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دولت توسط بنیاد مسکن در اختیار آنها قرار می گیرد ضمن اینکه کمیته امداد برای هر واحد ۲۵ میلیون تومان به منظور کمک به محرومان اختصاص می دهد.

معصومی خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته در سفر سال گذشته معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، ۲۰۰۰ فقره سهمیه تسهیلات به مسکن محرومان روستاها به استان همدان اختصاص یافت که از این میزان تسهیلات، در مرحله اول سهمیه شهرستان اسدآباد ۲۰۰  فقره و در مرحله دوم ۱۲۵ فقره بوده است.

وی در ادامه از مقاوم سازی ۴۴ درصد مساکن روستایی این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: از ۱۱ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی این شهرستان تاکنون ۵۱۱۰ واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

معصومی شاخص استان همدان در بحث مقاوم سازی مسکن روستایی را ۶۶ درصد برشمرد و گفت: در حال حاضر استان هایی چون رزن و نهاوند در زمینه مقاوم سازی مسکن روستایی به نسبت دیگر شهرستان های استان به علت استقبال روستائیان پیشرو هستند.

وی در رابطه با صدور سند مالکیت روستایی نیز گفت: صدور سند مالکیت مسکن روستاها و نیز شهرهای زیر ۲۰ خانوار به بنیاد مسکن محول شده که در این رابطه تاکنون بنیاد مسکن اسدآباد برای صدور سند ۷۶ روستای شهرستان ورود پیدا کرده و ۱۱ هزار و ۵۰۰ جلد سند صادر و تحویل روستائیان داده که این امر از نقش مؤثری در کاهش اختلافات مالکان و نیز استفاده از سند روستایی به عنوان وثیقه برخوردار بوده است.

معصومی در پایان با بیان اینکه متأسفانه ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح روستاهای شهرستان بیداد می کند و این امر موجب نارضایتی های بالایی است، یادآور شد: در این رابطه مرجع صدور پروانه دهیاران هستند که باید در صورت مشاهده هر گونه ساخت و سازهای غیرمجاز از این موارد جلوگیری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی مسکن روستایی طرح هادی روستایی مقاوم سازی مسکن روستایی اجرای طرح هادی مسکن محرومان بنیاد مسکن صدور سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا صالحی در جلسه شورای معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: متقاضیان زمین در روستاهای شهرها که واحد صلاحیت دریافت نهضت ملی مسکن هستند، می‌توانند از روستاهای حاشیه شهرها زمین دریافت کرده و مسکن ویلایی بسازند.

وی با تاکید بر اینکه بانک زمین روستاها باید افزایش یابد گفت: در شرایط فعلی که دولت زمینه الحاق زمین را فراهم کرده، باید زمین مورد نیاز ساخت مسکن برای افراد بی سرپناه و فاقد مسکن تأمین شده و برای آنها مسکن مقاوم ساخته شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی تعامل خوبی در این زمینه دارد، بنابراین استان‌هایی عملکرد مناسبی در واگذاری زمین مسکن محرومین ندارند، مشکلات را احصا کنند تا از وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را دریافت کنیم.

صالحی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان‌ها در خال حل و قوانین دست و پا گیر در حال اصلاح است، افزود: شعبه‌های بنیاد مسکن در شهرستان‌ها با حل مشکل سازمانی تقویت خواهد شد تا کار مسکن دار کردن مردم را با جدیت پیش ببریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اگر اعتبار لازم فراهم شود، سالانه طرح هادی ۲۰۰ روستا در آذربایجان شرقی بازنگری خواهد شد.

سروری افزود: سهمیه مقاوم سازی مساکن روستایی استان امسال ۲۰ هزار واحد است که ۱۲ هزار سهمیه جدید و هشت هزار از محل متمم سهمیه سال قبل است که برای هرکدام ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با ۵ درصد کارمزد پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6088361

دیگر خبرها

  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند