Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری اینترفکس سه‌شنبه گزارش داد، روسیه یک استاد دانشگاه را به ظن خیانت به دولت با اتهام تحویل اسرار به یک کشور عضو ناتو، دستگیر کرده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری اینترفکس به نقل از یک منبع گزارش داد که "والری گولوبکین"، استاد مشغول به تحصیل در رشته آیرودینامیک در انستیتوی مسکو، در پرونده‌ای که یک فیزیکدان دستگیر شده به نام "آناتولی گوبانوف" در آن درگیر است، به انتقال اسرار محرمانه متهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسامبر سال گذشته خبرگزاری‌های روسی گزارش دادند که گوبانوف به اتهام خیانت به دولت، بازداشت شده است. خیانت به دولت مجازاتی تا ۲۰ سال زندان را در پی دارد.

وکیل گولوبکین به اینترفکس گفت که موکلش هرگونه اتهامی را رد کرده و برای تصمیم دادگاه مسکو مبنی بر بازداشت خود، درخواست تجدیدنظر خواهد داد.

تعدادی از دانشمندان روسی در سال‌های اخیر به اتهام انتقال مطالب حساس به خارجی‌ها، دستگیر و متهم به خیانت شده‌اند. منتقدان کرملین می‌گویند این دستگیری‌ها معمولاً از پارانویا ناشی می‌شود. روابط روسیه با بسیاری کشورهای ناتو و به ویژه آمریکا، به اندازه دوره جنگ سرد، تیره و تار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناتو روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار دلار دستمزد انتقال یک تن شیشه به تهران

همشهری آنلاین - حوادث: مجتبی ٣٣ ساله است و به سختی به سئوالاتمان جواب می‌دهد. مدام طفره می رود و نمی‌خواهد حقایق را بیان کند اما لابه لای صحبت هایش، جزئیات جرمی که مرتکب شده را فاش می‌کند.

به چه جرمی دستگیر شده‌ای؟

من بیگناهم.

پس چرا اینجایی؟

چون یک از خدا بی خبر مواد مخدر در تریلی من جاسازی کرد تا دستگیر شوم.

چه کسی این کار را انجام داده است؟

من دشمن زیاد دارم. چون خیلی ها به زندگی من حسادت می کنند!

چرا؟

چون به نظرشان خیلی موفق هستم. من از بچگی کار کردم و توانستم یک تریلی بخرم و با آن ترانزیت کنم. در حالی که قبلا ضایعات جمع کن بودم!

با جمع کردن ضایعات توانستی یک شبه پولدار شوی و تریلی بخری؟

فکر می کنید دروغ می گویم و قاچاقچی‌ام!

اما در تریلی تو بزرگ‌ترین محموله شیشه که بیش از یک تن است کشف شده است؟

گفتم که دشمنانم برایم پاپوش درست کرده اند.

چطور لو رفتی؟

من اهل یکی از کشورهای همسایه ایران هستم. رفتم کشور خودم و سنگ معدن بار زدم تا در تهران تحویل نفر دیگر بدهم. احتمالا فروشنده میان سنگ ها، مواد مخدر جاسازی کرده است. فکر می کنم شیشه جاسازی کرده بود البته ممکن است اشتباه کنم! چون من از وجود مواد خبر نداشتم.

اما پرونده ات نشان می دهد که سوابق زیادی در حمل، نگهداری و قاچاق مواد مخدر داری؟

همه پاپوش است!

کجا دستگیر شدی؟

نزدیک تهران. ماموران تریلی ام را بازرسی کردند و مواد که به صورت ماهرانه ای جاسازی شده بود کشف شد و به این ترتیب دستگیر شدم و اینجا هستم.

برای انتقال این محموله چقدر دستمزد گرفتی؟

قرار بود به دلار حساب کنند. حدود ۲۰ هزار دلار.

چرا برای محموله سنگ آهن باید اینقدر پرداخت کنند؟

نمی دانم بروید از خودشان بپرسید.

با این پول قرار بود چه کار کنی؟

می خواستم یکی از بستگانم را از مرگ نجات بدهم. او سالها قبل در کشور خودم مرتکب قتل شد. خانواده مقتول پول زیادی می خواهند، اگر این پول را تهیه کنم او از چوبه دار نجات پیدا می کند اما حالا که دستگیر شده ام نمی‌دانم چه می شود.

کد خبر 845035 برچسب‌ها فراجا اعتیاد - مواد مخدر حوادث ایران

دیگر خبرها

  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • روسیه: فوری اسرائیل را تحریم کنید | خشم روس‌ها از اتهام همکاری کارکنان آژانس امداد و کار با جنبش حماس
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • جزئیات انتقال حمید نوری به سوئیت امنیتی سوئد/ ارتباط شهروند ایرانی با خانواده‌اش بار دیگر قطع شد
  • ۲۰ هزار دلار دستمزد انتقال یک تن شیشه به تهران
  • بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران
  • قاتل شهروند شیروانی دستگیر شد
  • عامل تیراندازی و مصدومیت یک شهروند در بوکان دستگیر شد
  • عامل تیراندازی مصدومیت یک شهروند در بوکان دستگیر شد