Web Analytics Made Easy - Statcounter

باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در واکنش به کشته شدن یک مرد سیاه‌پوست ۲۰ ساله به نام "دانته رایت" به دست یک افسر پلیس در مینیاپولیس تاکید کرد که آمریکا نیاز دارد به اینکه "مجددا امنیت عمومی و سیاست‌های پلیس خود را بازطراحی کند."

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، در پی بروز اعتراضات سراسری گسترده ضدنژادپرستی در آمریکا بعد از کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست در سال گذشته میلادی، طرح‌های اصلاحات در پلیس آمریکا در ابعادی که از زمان شکل‌گیری جنبش ضد نژاپرستی "جان سیاه‌پوستان مهم است" سابقه نداشته،  پیشنهاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بسیاری از این طرح‌ها هرگز محقق نشدند.

ایالت مینه‌سوتای آمریکا شاهد چند شب اعتراضات ضد نژادپرستی در پی تیراندازی پلیس به دانته رایت در منطقه بروکلین سنتر بوده است و جمعیت بزرگی از معترضان مقررات منع رفت و آمد را به چالش کشیده و خواستار برکناری مقام‌های شهرشان شده‌اند.

باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا در بیانیه‌ای اعلام داشت: قلب ما از بابت وقوع یک تیراندازی دیگر علیه یک مرد سیاه‌پوست، دانته رایت، توسط پلیس به درد آمده است.

وی خاطر نشان کرد: حقیقت رخ دادن این اتفاق در ضمن اجرای محاکمه درک شووین (عامل قتل جورج فلوید) در مینیاپولیس و تجربه مجدد قتل دردناک جورج فلوید، نه فقط نشان‌دهنده میزان اهمیت بالای اجرای یک تحقیقات کامل و شفاف است، بلکه همچنین نشان می‌دهد که ما با چه فوریتی نیاز به بازطراحی امنیت عمومی و سیاست‌های پلیس در این کشور داریم.

او خاطر نشان کرد: میشل و من همراه با خانواده رایت از بابت این ضایعه عزادار هستیم. ما با دردی که مادران، پدران و بچه‌های سیاه‌پوست بعد از رخ دادن یک فاجعه و تراژدی بی‌معنای دیگر می‌کشند، همدردی داریم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.

به گزارش ایسنا، شیخ «حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در نشست «بررسی ابعاد عملیات وعده صادق» که به همت مجمع جهانی قادمون برگزار شد، گفت: «آمریکا به ‌واسطه قطر پیغام داد که اسرائیل را نزنید تا ما تلاش کنیم جنگ غزه تمام شود. ایران هم مهلت داد، ولی آمریکا گفت نمی‌توانیم جنگ را تمام کنیم!»

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان افزود: «لذا جمهوری اسلامی پاسخی محکم و قدرتمندانه داد و اسرائیل فهمید ایران ترسی از رویارویی ندارد.»

شیخ «حسن البغدادی» گفت: «این ضربه مستقیم، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد که اسرائیل بسیار ضعیف است و ثابت کرد که آمریکا می‌ترسد واکنشی نشان دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • این مردان شیطان صفت ورامین به اعدام محکوم شدند/ آزار سیاه ۲ دختر دانش آموز توسط ۲ برادر و پسرعمویشان
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • تصادف در محور بروجن به لردگان دو فوتی برجای گذاشت
  • تراژدی در پیست اتومبیلرانی سریلانکا؛ ۷ نفر کشته شدند (+فیلم)