Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@13:29:28 GMT

فروش جهانی رایانه رکورد زد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۷۶۳۳

فروش جهانی رایانه رکورد زد

فروش جهانی رایانه های شخصی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ که افراد بیشتری برای بهبود عملکردشان در دورکاری و آموزش از راه دور در دوران پاندمی دستگاههای جدید خریدند، با سریعترین روند در دو دهه گذشته رشد کرد.

شرکت تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد فروش جهانی رایانه شخصی شامل لپ تاپ و رایانه رومیزی در سه ماهه نخست سال میلادی جاری ۳۲ درصد رشد کرد و به ۶۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ میلیون دستگاه رسید.

گروه لنووی چین با سهم بازار ۲۵.۱ درصد، پیشتاز بود و پس از آن شرکتهای اچ پی، دل تکنولوژیز، اپل و گروه ایسر قرار گرفتند.

میکاکو کیتاگاوا، مدیر محقق گارتنر گفت: اگر مشکلات عرضه در اوایل سال ۲۰۲۰ وجود نداشت، رشد فروش سه ماهه نخست ممکن بود کمتر باشد.

افزایش تقاضا تحت تاثیر شرایط پاندمی به همراه کمبود کم سابقه ریزتراشه های نیمه رسانا، زنجیره تامین رایانه های شخصی را محدود کرده است. اگرچه کمبود تراشه در ابتدا در صنعت خودرو مشاهده می شد اما اکنون به سایر بخشهای محصولات الکترونیکی مصرفی شامل تلفنهای هوشمند، یخچالها و مایکروویوها گسترش پیدا کرده است.

گارتنر اعلام کرد تقاضا برای کروم بوک گوگل که در تحلیل این شرکت به حساب نیامده است، در سه ماهه نخست تحت تاثیر تقاضای قوی موسسات آموزشی در آمریکای شمالی، سه برابر شد.

بر اساس گزارش رویترز، گارتنر پیش بینی کرد حتی اگر محدودیتهای قرنطینه رفع شود ممکن است تقاضا برای رایانه شخصی همچنان قوی بماند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سه ماهه نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل فضاپیمای «وویجر 1» حل می‌شود

فضاپیمای «وویجر ۱» که داده‌های آن اخیرا غیر قابل استفاده اعلام شدند، دارای یک نقص رایانه‌ای است، اما ناسا نسبت به حل شدن این مشکل خوش‌بین است.

به گزارش ایسنا، یکی از مقامات ناسا نسبت به حل شدن مشکل فضاپیمای «وویجر ۱»(Voyager 1) که ماه‌ها آن را از انتقال داده‌های قابل درک باز داشته، خوش‌بین است.

به نقل از اسپیس نیوز، «جوزف وستلیک»(Joseph Westlake) مدیر بخش هلیوفیزیک ناسا گفت که به نظر می‌رسد رفع شدن مشکلات مربوط به رایانه در فضاپیمای تقریبا ۵۰ ساله وویجر ۱ امکان‌پذیر باشد. این مشکلات در نوامبر گذشته، کار وویجر را مختل کرد.

وستلیک گفت: احساس می‌کنم اکنون در مسیر حل و فصل هستیم. ما در مسیر درستی هستیم و من معتقدم به نقطه‌ای خواهیم رسید که وویجر ۱ به فعالیت خود در فضا ادامه دهد.

کنترل‌کننده‌های فضاپیما برای اولین بار در ماه نوامبر متوجه بروز یک مشکل در آن شدند. آنها دریافتند که داده‌های ارسال‌شده توسط فضاپیما غیرقابل استفاده هستند. مهندسان به این نتیجه رسیدند که مشکل مربوط به رایانه موسوم به «سیستم داده‌های پرواز»(FDS) است. این رایانه، داده‌ها را از تجهیزات فضاپیما و تله‌متری آن جمع‌آوری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

«وویجر ۱» کار می‌کند اما نتیجه کارش به زمین نمی‌رسد

ناسا در روز ۱۳ مارس، پیشرفت خود را در تعمیر FDS اعلام کرد. در آن زمان، یک فرمان به وویجر مخابره شد و فضاپیما با ارسال یک بازخوانی از حافظه خود پاسخ داد. آژانس در آن زمان گفت که برای کمک به شناسایی مشکل، آن بازخوانی را با بازخوانی‌های ارسال‌شده پیش از بروز مشکل مقایسه خواهد کرد.

وستلیک گفت که به نظر می‌رسد مشکل مربوط به یک واحد خراب‌شده در حافظه فضاپیما باشد. وی افزود: این قسمت از حافظه خراب است و مهندسان به دنبال راهی برای حل کردن این مشکل هستند.

وستلیک تخمین نزد که چقدر طول می‌کشد تا این تغییرات نرم‌افزاری انجام شوند. ناسا در جدیدترین بیانیه خود در مورد وویجر ۱ گفت که استفاده کردن از حافظه بازخوانی FDS برای ابداع یک راه حل بالقوه و تلاش برای عملی کردن آن زمان خواهد برد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرور فعالیت های بنیاد بازی های رایانه ای در سال ۱۴۰۲
  • قطاری که از ایستگاه آموزش به جشنواره بازی‌آرا رسید
  • مشکل فضاپیمای «وویجر 1» حل می‌شود
  • «تمساح خونی» در یک روز ٧ میلیارد تومان فروخت
  • پاندای کونگ‌فوکار در گیشه جهانی رکوردشکنی کرد
  • ثبت بالاترین رکورد تولید و فروش در تمام تاریخ آریاساسول
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • رنکِ نخست تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی
  • رنکِ اول تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی
  • ۳۰ مدل نیسان در راه است