Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@03:31:19 GMT

گرانی زغال؛ هم‌پای کباب

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۷۹۰۳

گرانی زغال؛ هم‌پای کباب

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری؛ افزایش قیمت زغال در سال‌های اخیر در سایه گرانی دیگر کالاها قرار گرفته و مغفول مانده است اما باید گفت قیمت این کالا هم کم‌کم درحال تبدیل شدن به یک دغدغه است گرچه با توجه به تورم روزافزون، تعداد کسانی که می توانند انواع کباب را در رژیم غذایی هفتگی یا حتی ماهانه خود داشته باشند روز به روز در حال کم‌شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این باعث نمی‌شود که مصرف زغال کاهش یابد، این تنها موارد مصرف زغال است که تغییر کرده است؛ حالا زغال ها بیش از این که در منقل ها کباب بپزند، در قلیان‌ها تنباکو دود می‌کنند. میزان مصرف زغال در تهران بیش از 50 تن در روز برآورد شده و قیمت هر‌کیلو زغال پوب معمولی هم بین 20‌تا‌30‌هزار تومان  است که اگر به طور میانگین قیمت 25 هزار تومان را برای این محصول درنظر بگیریم گردش مالی بازار زغال تهران در یک روز یک‌میلیارد و 250‌هزار تومان بالغ می شود.  

زغال البته انواع مختلف دارد که بر اساس کاربرد آن انتخاب می‌شود. زغال بلوط برای قلیان، پخت‌وپز و کباب استفاده می‌شود؛ سایر زغال‌ها مانند زغال لیمو به سبب ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، در قلیان سراها مورداستفاده قرار می‌گیرد. قیمت زغال لیمو در بازار در فصل‌های سرد سال، یعنی پاییز و زمستان، بیشتر از فصل‌های گرم است؛ در فصل‌های سرد سال به دلیل کاهش مواد اولیه زغال یعنی چوب مرکبات، پسته و چوب سایر درختان، تولید زغال کاهش می یابد و همین امر قیمت زغال فشرده و قیمت زغال لیمو را بالا می‌برد. برای شعله‌ور‌کردن زغال معمولا اگر فرد مهارت کافی نداشته باشد یا زغال مرغوب نباشد از الکل یا ژل آتش‌زا استفاده می‌شود.

از میان انواع زغال، زغال خودسوز یکی از مرغوب‌ترین‌هاست که در انواع کبابی و قلیان هم موجود است. استفاده زغال خودسوز به‌دلیل زودتر شعله‌ور‌شدن، راحت‌تر است و به‌همین خاطر طرفداران زیادی هم دارد. این نوع زغال البته  تفاوت چندانی با دیگر انواع ندارد؛ تنها در تهیه آن با روشی خاص اکسیژن زغال به‌طور کامل گرفته می‌شود تا زغال نیاز به اکسیژن داشته باشد و با یک جرقه ساده، شعله‌ور شود.

پربیننده ترین شرط بازگشایی مدارس از نظر آموزش و پرورش تجمع اعتراضی معلمان جوان به نحوه اجرای رتبه بندی + عکس تخصیص ۱۵هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان مدرک دوم فرهنگیان برای کدام گروه‌ها اعمال می‌شود؟ برنامه آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات چیست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کباب زغال برجام قیمت زغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت ساندرو در بازار امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

قیمت انواع ساندرو در بازار امروز مشخص شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ارزان‌ترین رنو ساندرویی که وجود دارد مدل ۱۳۹۵ با کارکرد ۷۵ هزار کیلومتر است که ۵۲۵ میلیون تومان قیمت دارد؛ این در حالی است که ساندرو مدل ۱۳۹۶ با کارکرد ۹۸ هزار کیلومتر، ۸۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع ساندرو در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید:

دیگر خبرها

  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید
  • گرانی کابل برق بر اثر عوامل فنی یا بیرونی
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • قیمت روز انواع سکه و طلا در بازار +جدول
  • قیمت شاهین در بازار امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • مشتریان نفت منتظر گرانی باشند؛ تنش در تنگه هرمز تاثیر آنی دارد
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۲۶ فروردین
  • قیمت شاهین در بازار امروز ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
  • دلیل اصلی گرانی طلا و سکه در بازار مشخص شد | آرامش به بازار برمی گردد؟