Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@09:36:03 GMT

کشتی قهرمانی آسیا|در انتظار ۲ طلا و ۲ برنز برای ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۷۹۱۲

کشتی قهرمانی آسیا|در انتظار ۲ طلا و ۲ برنز برای ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، سی و یکمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از دیروز در شهر آلماتی قزاقستان آغاز شد و امروز با مشخص شدن نفرات برتر پنج وزن دوم به پایان می رسد.

نتایج نمایندگان کشورمان در این رقابت ها، تاکنون به شرح زیر است:

در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر کاتوبک عبدیکریم از قرقیزستان را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل مردان اله یاروف از ترکمنستان با نتیجه 8 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن نژاد در این مرحله به مصاف آیاتا سوزوکی از ژاپن رفت و با نتیجه ۹ بر یک پیروز شد و به فینال راه یافت.

در وزن 67 کیلوگرم حسین اسدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با توجه به غیبت الاجامی از عراق به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با تسوچیکا شیمویامادا دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن مبارزه کرد.

اسدی در این مبارزه ۳ بر ۲ شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند. وی باید در دیدار رده‌بندی مقابل آشو از هند مبارزه کند.

در وزن 72 کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آزات سادیکوف از قزاقستان با نتیجه 8 بر 6 به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف روسلان تساریف قهرمان آسیا از قرقیزستان رفت.

کاویانی نژاد در دیدار با تساریف ۳ بر یک مغلوب شد و به رده بندی رفت.

در وزن 82 کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره ای برگزار می شود، مهدی ابراهیمی در گروه 2 در کشتی نخست خود مقابل جالگاسبای بردیموراتوف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان با نتیجه 6 بر صفر مغلوب شد وی در مبارزه بعد نیز با نتیجه 2 بر یک مقابل کالیدین آسیکیف از قرقیزستان شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 97 کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور نخست در دور بعد با توجه به غیبت علی الکابی از عراق به پیروزی رسید وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف یرولان ایسکاکوف دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از قزاقستان رفت.

مهدی بالی در مصاف با نماینده میزبان ۱۱ بر ۹ پیروز و فینالیست شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتی فرنگی قهرمانی آسیا مهدی محسن نژاد حسین اسدی مرحله نیمه نهایی دور بعد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده سهمیه بسته شد: تیم رنگرز آماده فتح پاریس!

به گزارش "ورزش سه"، برخلاف تیم ملی کشتی آزاد که هنوز نتوانسته در 57 کیلوگرم سهمیه المپیک را به دست بیاورد، کشتی فرنگی ایران که در مسابقات جهانی 2023 هم یک سهمیه بیشتر از آزادکاران کسب کرده بود، در بیشکک پرونده کسب سهمیه را بست.

امروز در اوزان 77 و 87 کیلوگرم دو نماینده ایران یعنی امین کاویانی نژاد و علیرضا مهمدی روی تشک رفتند و بدون هیچ شک و شبهه‌ای با صعود به فینال سهمیه‌های این دو وزن را برای ایران کسب کردند.

بدین ترتیب تیم حسن رنگرز هر شش سهمیه المپیک پاریس را کسب کرده و دغدغه‌ای از این بابت در فاصله سه ماه مانده تا المپیک نخواهد داشت. 

در 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد، در 67 کیلوگرم محمدرضا گرایی، در 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد، در 87 کیلوگرم علیرضا مهمدی، در 97 کیلوگرم هادی ساروی و در 130 کیلوگرم امین میرزازاده موفق به کسب سهمیه برای ایران شده‌اند، اما باید دید حسن رنگرز طبق چرخه‌ای که تعریف کرده بود، همچنان نیازی به آزمون و خطا در اوزان المپیکی دارد یا همان نفراتی که موفق به کسب سهمیه شدند را به المپیک 2024 اعزام می‌کند.

به هر حال با توجه به قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا و کسب سهمیه‌های کامل، به نظر می‌رسد فرنگی کاران ایرانی هم کمتر از آزادکاران امید به درخشش و کسب مدال در المپیک پاریس نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • برنز جام شاهد بر گردن فرنگی کار جوان قمی
  • برنز جام شاهد بر سینه فرنگی کار جوان قمی
  • یزدانی: تصمیمی برای حضور در وزن المپیکی نگرفتم
  • یزدانی تغییر وزن می‌دهد؟ تصمیم کشتی‌گیر ملی پوش ایران
  • صعود دو بوکسور ایران به فینال تورنمنت قرقیزستان/ صفری برنز گرفت
  • صعود دو بوکسور ایرانی به فینال | صفری به مدال برنز رضایت داد
  • کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا| سهمیه ایران کامل شد
  • پرونده سهمیه بسته شد: تیم رنگرز آماده فتح پاریس!
  • پایان سفر پرماجرای تیم ملی کشتی فرنگی(عکس)
  • کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا؛ امین کاویانی نژاد المپیکی شد