Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@01:23:07 GMT

افزایش تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۷۹۵۶

افزایش تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، شیرانی، مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو گفت: میزان تولید خالص برق در این نیروگاه در سال ۹۹ بیش از سه میلیون مگاوات ساعت بوده که در مقایسه با سال ۹۸ که حدود دو میلیون و هشتصد هزار مگاوات ساعت بوده است، از رشد ٦/٥درصدی برخوردار شده است.

مدیر نیروگاه چادرملو همچنین افزود: مصرف آب به ازای هر کیلو وات ساعت تولید نیروگاه یک صدم لیتر بوده و متوسط یک لیتر بر ثانیه مصرف داشته و مصرف سوخت به ازای هر کیلو وات ساعت٢دهم مترمکعب گاز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شیرانی ادامه داد؛ نیروگاه چادرملو از منظر شاخص نرخ قابلیت تولید رتبه سوم و از منظر شاخص نرخ قابلیت تولید در دوره پیک تابستانه، رتبه اول را در بین نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کشور به دست آورده است.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیکل ترکیبی تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و تأمین روزانه ۴۴۵ هزار مترمکعب آب در استان بوشهر در نوروز

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: به‌دلیل حضور گردشگران نوروزی و افزایش جمعیت مصرف‌کننده، در نوروز نزدیک به ۱۰ درصد تولید آب را افزایش دادیم.

ابوالحسن عالی افزود: تا پیش از نوروز، روزانه ۴۰۰ هزار مترمکعب تولید آب داشتیم که از آغاز سفر‌های نوروزی روزانه نزدیک به ۴۴۵ هزار مترمکعب آب تولید و تأمین می‌کنیم و بیشتر آن در مناطق ساحلی توزیع شده است.

او اضافه کرد: البته این افزایش تخصیص در شهرستان گناوه ۱۵ درصد بوده است که با اجرای خط جدید و تغییرات شبکه‌ای، آب بیشتری به مناطق ساحلی گناوه منتقل کردیم و مناطقی که پارسال در این شهر مشکل داشت برطرف شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: از ماه‌ها پیش برای تأمین آب شهر‌های گردشگرپذیر استان چاره‌اندیشی شد تا مشکلی در نوروز پیش نیاید.

عالی گفت: شوک مصرفی آب در استان بوشهر از میانه خرداد است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پیش از ماه تیر طرح‌های افزایش تولید و تأمین آب استان را وارد مدار کنیم تا افزایش مصرف را پوشش دهیم.

او از مردم خواست آب را بهینه مصرف کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گام بلند افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال جهش تولید
  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • تولید آب در بوشهر برای گردشگران نوروزی افزایش یافت
  • مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • تولید ۷۵ درصد برق نیروگاه‌های برقابی کشور در خوزستان
  • تولید و تأمین روزانه ۴۴۵ هزار مترمکعب آب در استان بوشهر در نوروز
  • تولید بیش از ۸ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • تولید ۸ میلیارد و ۳۸۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا