Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@10:29:20 GMT

دستگیری ۸ متخلف صید و شکار در آران و بیدگل

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۷۹۵۸

دستگیری ۸ متخلف صید و شکار در آران و بیدگل

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  سید عباس نگهبان رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل با بیان اینکه از ۸ متخلف صید و شکار پنج سلاح مجاز و یک سلاح غیرمجاز کشف و ضبط شد گفت: حمل سلاح مجوزدار در جاده‌های کویری و خاکی بدون داشتن پروانه صید تخلف است که با حمل‌کنندگان سلاح برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: در ۲ مورد تخلف صید و شکار، متخلفان موجب از بین رفتن ۲ کل وحشی شدند که یک مورد مربوط به تعقیب و گریز خودروی آفرود با کل وحشی بود که برای آنان پرونده قضایی تشکیل و متخلفان به ازای هر کل وحشی ۲۵ میلیون تومان جزای نقدی پرداخت کردند.

به گفته او، سایر متخلفان هم حین شکار کبک، کبوتر و سایر پرندگان دستگیر و به پرداخت جزای نقدی با توجه به تعداد شکار پرنده محکوم شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل با بیان اینکه در سال ۹۹ افزون بر ۲۳۶ پایش از صنایع این شهرستان انجام شده است، گفت: در این راستا ۱۷۴ اخطاریه برای صنایع آلاینده و مشکل‌ساز در این شهرستان در سال ۹۹ صادر شده است.

شهرستان آران و بیدگل ۸۱۰ واحد صنعتی و حدود ۲۰ هزار کارگر دارد که بیشتر آنان در صنعت فرش ماشینی شاغل هستند.

پناهگاه حیات وحش یخاب آران و بیدگل یکی از مناطق مستعد زیستگاهی مابین پارک ملی کویر، منطقه حفاظت شده خارو و کرکس قرار دارد.

شهرستان آران و بیدگل به عنوان یکی از حوزه‌های زیستی جانوری مستعد با تنوع بالا و چشمگیر با وجود پرندگانی نظیر هوبره، کبک، تیهو، باقرقره، کبوتر و پستاندارنی همچون کاراکال، جبیر، گربه وحشی، گربه شنی، قوچ، میش، کل و بز شناخته می‌شود.

یخاب با برخورداری از گوناگونی زیستی و وجود گونه‌های ارزشمندی مانند کاراکال، جبیر، شاه روباه و چند گونه ارزشمند دیگر با وسعت ۲۷۱ هزار هکتار از سال ۱۳۹۲ منطقه شکار ممنوع اعلام شد و سال ۱۳۹۶ نیز به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافت.

پناهگاه حیات وحش یخاب در شمال شرقی شهر ابوزیدآباد از توابع بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل قرار دارد.

آران و بیدگل در ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست دستگیری شکارچیان آران و بیدگل آران و بیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم

شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان واقع شده است. این شهر اماکن گردشگری و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. با وجود اینکه گذر‌های تاریخی بسیاری در این شهرستان وجود دارد و اقدامات قابل توجهی جهت مرمت و بازسازی این گذرگاه‌ها انجام شده است اما برخی از این گذرگاه‌ها همچنان نیاز به مرمت و بازسازی دارند،.

گذر تاریخی ابولولو یکی از این اماکن تاریخی است. این مجموعه تاریخی شامل کوچه تاریخی، طاق‌های قوسی و مسجد تاریخی است، اما با وجود اینکه در مجاورت گذر تاریخی نقشینه قرار گرفته، از حال و روز خوشی برخوردار نیست و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

شهروندخبرنگار ما فیلمی از این گذر تاریخی را به نمایش گذاشت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: سید شهاب مرتضوی - اصفهان

بیشتر بخوانید:

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد
  • یک قلاده شیر وحشی از یک ویلا کشف و ظبط شد / دستگیری فرد متخلف
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان