Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزدانی با بیان اینکه در چند روز اخیر افزایش قابل‌توجهی در آمار بیماران بستری مشکوک در بیمارستان شهید مدرس داشتیم، گفت: حدود ۵۰ درصد کادر درمان شهرستان کاشمر فاز اول واکسیناسیون کرونا را انجام داده‌اند و برنامه‌هایی برای بیماران دیالیزی و خاص داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد یزدانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: کاشمر در وضعیت قرمز قرار گرفته و این نشان از افزایش قابل‌توجه در بیماران مشکوک بستری به بیماری کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر افزایش قابل‌توجهی در آمار بیماران بستری مشکوک در بیمارستان شهید مدرس داشتیم، خاطرنشان کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دورهمی‌ها، مراسمات عروسی و ختم، مسافرت‌ها و... باعث شد که با یک افزایش قابل‌توجهی در بیماران کرونایی در قسمت سرپایی و بستری مواجه شویم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با تأکید بر اینکه امروز بیش از ۸۵ درصد شهرهای کشور در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارند، تصریح کرد: از مردم منطقه ترشیز تقاضا داریم که به موارد بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند و همچنین توصیه‌های بهداشتی را خانواده خود و اطرافیان منتقل کنند.

وی ماسک زدن در محیط‌های خارج از خانه را از اولویت‌های پیشگیری در کنترل کرونا دانست و اذعان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات غیرضروری نیز در کنترل بیماری کرونا می‌تواند مؤثر باشد و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد چشمگیر این بیماری در سطح جامعه است.

یزدانی با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان ۱۴ ماه است که در مقابله با بیماری کرونا تمام زندگی خود را وقف درمان و حمایت از مردم کرده‌اند و حیف است که این دستاورد بزرگ را دچار مشکل کنیم، عنوان کرد: شهروندان اگر علائم تب، تنگی نفس، سرفه یا علائم گوارشی مشاهده کردند دراسرع‌وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه اگر پزشکان تشخیص به بستری در بیمارستان داشتند شهروندان بدون هیچ نگرانی به بیمارستان مراجعه کنند، تشریح کرد: عمده مرگ‌ومیر به علت دیر رسیدن به بیمارستان یا عدم توجه به علائم بیماری است، کادر درمان با تمام قدرت آماده ارائه خدمات به مردم منطقه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با تأکید بر اینکه حدود ۵۰ درصد کادر درمان فاز اول واکسیناسیون کرونا را انجام داده‌اند، بیان کرد: برای بخشی از بیماران دیالیزی و خاص اقداماتی شروع شده و امیدواریم با توزیع واکسن به‌صورت عمومی که از چند ماه دیگر بنا به گفته مسئولان آغاز می‌شود بتوانیم پوشش کامل را در شهرستان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آمار کرونایی بر مبنای تعداد بستری‌ها و بیماران سرپایی مثبتی است که در چند روز گذشته در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌شود، تأکید کرد: افزایش قابل‌توجه معدل سرپایی و بستری باعث تغییر رنگ وضعیت کرونایی شهرستان کاشمر شد.

یزدانی با بیان اینکه تاکنون آزمایش ثابت شده کرونای انگلیسی در شهرستان کاشمر نداشتیم ولی باتوجه‌به اینکه کرونای انگلیسی در تمام نقاط کشور شیوع پیدا داشته احتمال شیوع آن نسبت به شیوع ویروس قبلی بیشتر است، ابراز کرد: ورود هرگونه پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و خروج خودروهای با پلاک‌های بومی از شهرهای قرمز ممنوع است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: افزایش قابل توجه بهداشت و درمان کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، سال گذشته ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب مالت در استان شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند که بیشترین آن مربوط به شهرستان سنندج بود.

تب مالت یا برسلوز از جمله بیماری‌های عفونی مسری است.

شایع‌ترین طریقه انتقال این بیماری مزمن ومشترکین انسان ودام از طریق مصرف لبنیات ومحصولات دامی غیرپاستوریزه، عدم استفاده از پوشش محافظ مناسب در مواجهه با دام و عدم واکسیناسیون دام‌ها است.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی کردستان درباره مهمترین علامت‌های این بیماری می‌گوید.

تب، درد‌های عضلانی و استخوانی، سر درد، تعریق شدید، ضعف و خستگی، بی اشتهایی، لاغری، بزرگ شدن کبد و طحال نیز از جمله علایم تب مالت است.

رحمانی آموزش دامداران، واکسیانسیون، قرنطینه دام‌های آلوده و تست کشتار در واحد‌های صنعتی و روستایی را در کنترل این بیماری موثر دانست.

سال گذشته ۲۴ هزار نوبت نمونه گیری از واحد‌های دامداری برای کنترل این بیماری انجام شد و ۲۹۰ هزار راس دام سبک و ۵۹ هزارراس دام سنگین واکسینه شدند.

امسال طرح واکسیناسیون سراسری ۲۲۰ هزار راس دام سبک از روز شنبه به صورت رایگان شروع می‌شود.

در نتیجه انجام واکسیناسیون پارسال ۲۰ راس دام آلوده از دامداری‌های استان حذف شدند در حال حاضر هزار و ۸۰۰ واحد دامی در استان وجود دارد.

 

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • رهاسازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب سد نهب قزوین+ فیلم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام