Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی شناسایی شده و لیست آن در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است؛ با تکمیل ثبت نام مردم در سامانه املاک براساس قانون جدید و اخذ مالیات، تلاطم در بازار مسکن فروکش می‌کند.

خبرگزاري ميزان - طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه نشست کمیسیون اقتصادی مجلس درباره نحوه اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: هدف قانونگذار در ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم جلوگیری از ورود سرمایه به بازار سوداگری، سفته بازی و معاملات با استفاده از خانه‌های خالی و به منظور افزایش سرمایه و دارایی شخص است و تصمیم داریم تا مسکن را در قالب یک کالای مصرفی مورد استفاده قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ما به‌دنبال تنظیم و ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای مسکن هستیم، با ثبت نام مردم در سامانه املاک، آمار مورد نیاز در اختیار ما قرار خواهد گرفت. برنامه‌ریزی‌های ما در طرح جامع مسکن برای شناسایی نیازمندان واقعی و نیاز واقعی جامعه است و نباید اطلاعات ما براساس مفروضات باشد.

اسلامی ضمن تاکید براینکه پول‌های وارد شده به بازار مسکن موجب تلاطم شده است، گفت: قانونگذار دریافت میزان مالیات را از اشخاص حقیقی و حقوقی در بحث خانه‌های خالی از یکدیگر تفکیک کرده است، بنابراین اشخاص حقوقی مانند موسساتی که توانایی مالی داشته و انبوهی از خانه‌هایی را خریده و خالی نگاه می‌دارند باید مالیاتی دو برابر اشخاص حقیقی پرداخت کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هدف ما از اجرای قانون این است که سرمایه در راستای تولید و عرضه مسکن به این حوزه وارد شود نه نگاه داشتن برای سرمایه اندوزی، ورود سرمایه طی سال‌های اخیر به منظور سرمایه‌اندوزی موجب افزایش قیمت و گرانی مسکن شده است.

اسلامی اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی شناسایی شده و لیست آن در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است و با اقدام تکمیلی ثبت نام مردم در سامانه املاک بر اساس قانون جدید مسلما تلاطم در بازار مسکن فروکش کرده و مردم آسایش پیدا خواهند کرد.

برخورد با تخلفات پروازهای چارتری

وی در تشریح علت حضور خود در این کمیسیون افزود: آقای دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه سوالی درباره قطع پروازهای چارتری داشت که مطرح شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پرواز چارتری یعنی اینکه چارتر کننده و آژانس مسافرتی بیشتر برای مقاصد گردشگری و زیارتی برای مسافران خود از آن استفاده می‌کنند و وزارت راه و شهرسازی با افرادی که به دلیل داشتن منابع مالی، صندلی‌های برنامه‌ای را پیش خرید کرده و به هر نرخ دلخواهی به مردم ‌فروخته‌اند، برخورد کرده و اجازه هم نخواهد داد که هر کسی بخواهد این سد را شکسته و شروع به ایجاد وضعیت پرتلاطم گذشته در کشور کند.

اسلامی ضمن تاکید بر اینکه ما شرایط را سازماندهی کرده و اکنون ایرلاین‌ها باید تمام صندلی‌های پروازهای برنامه‌ای را در سایت فروش خود و یا آژانس‌های طرف قرارداد با ایرلاین عرضه کنند تا مردم مطابق نرخ اعلامی بلیط خود را تهیه کنند، خاطرنشان کرد: آژانس‌های هواپیمایی صاحب تورهای مسافرتی هم بعد از مجاز شدن تورها طبق ضوابط کرونا، می‌توانند نسبت به خرید صندلی از همان پرواز برنامه‌ای، نیاز خود را تامین کرده و یا یک هواپیما را چارتر کرده و مسافران خود را جابجا کنند.

بيشتر بخوانيد: اسلامی: مردم نگران ثبت خانه خود در سامانه املاک و اسکان نباشند

انتهاي پيام/

برچسب ها: اخبار اقتصادي وزارت راه و شهرسازي

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادي وزارت راه و شهرسازي سامانه املاک خانه های خالی راه و شهرسازی بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است

آیت الله سید احمد علم الهدی، روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی گفت: این گونه که بانک‌ها رفتار می‎‌کنند، کار به جایی می‌‎رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند کشور در تملک همین بانک‎هایی باشد که قرار است مردم را خانه ‎دار کنند.

وی تزریق امید به بازار مسکن را مهم‎ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن، امید داشته باشند، زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه ‎کن شود.

امام جمعه مشهد گفت: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد کالا را وارد بازار می‌‎کند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی درحال ساخت است.

سید خلیل منبتی افزود: علاوه بر این، عملیات عمرانی سه هزار و ۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای پارسال تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آنها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • سکه های حراجی با دلار چند هزار تومان فروخته شدند/ عمیدی: پیام دولت با فروش سکه ها با دلار افزایشی چیست! انتظار سه ماه پر بازده در بازار سرمایه وجود دارد/ دولت مشوق سرمایه گذاری در بازار بورس نیست؟
  • راهکار کنترل اجاره‌بها چیست؟