Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای امنیتی در استان‌های مختلف عراق از جمله بغداد، واسط،کربلای معلی، دیالی، کرکوک، الانبار و .. طرح‌های امنیتی ویژه‌ای برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «موازین»، سرتیپ «عبدالکریم اسماعیل عبد» رئیس پلیس بغداد از سازوکار جدید شامل استقرار گشتی‌ها و نیروهای امنیتی در نزدیکی بازارها و اماکن پرتردد شهروندان عراقی به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه شکاف یا نفوذ امنیتی در این مناطق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: از جمله وظایف این گشتی‌ها، کمک به شهروندان در صورت بروز هر حادثه‌ای یا وارد آمدن جراحت یا هر چیزی که نیاز به کمک دارد، است. اداره پلیس بغداد همچنین تلاش کرده که کارمندان زن را نیز به استخدام درآورد تا در موارد بشردوستانه‌ای مانند  زایمان و مشکلات خانوادگی به سراغ زنان عراقی بروند.

سرتیپ «احمد صالح» رئیس پلیس واسط نیز گفت که یک طرح امنیتی ویژه ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده و کلیه نیروهای نهادهای امنیتی این استان در آن مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های ویژه پیشین مربوط به زیارت مرقد امام موسی کاظم (ع) و زیارات شعبانیه به صورت ۱۰۰ درصد با موفقیت اجرا شده‌اند، تصریح کرد: طرح ویژه ماه رمضان دارای دو محور است. مسئولیت محور نخست بر عهده نیروهای پلیس، کامندان حفاظت از تاسیسات و امنیت ملی برای تامین امنیت مناطق مسکونی، خیابان‌ها، تقاطع‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و بازارها است و مسئولیت محور دوم بر عهده نیروهای یگان‌های فوق‌العاده برای تامین امنیت مناطق اطراف استان واسط، ورودی‌ها و خروجی‌های آن است.

در کربلای معلی نیز، سرهنگی «علاء الغانمی» مدیر اطلاع‌رسانی فرماندهی پلیس از اجرای طرح امنیتی ویژه ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد و گفت که این طرح طی یک کنفرانس امنیتی برای تامین امنیت شهروندان و زائران در بالاترین درجه ممکن تدارک دیده شد. در این کنفرانس بر ضرورت پایبندی بر تصمیمات گروه بحران و کمیته عالی ملی بهداشت و سلامت در دوران قرنطینه و اعمال محدودیت‌های بهداشتی و پیشگیرانه تاکید شد.
از سوی دیگر، سازمان الحشد الشعبی عراق نیز از طرح ویژه امنیتی در استان دیالی خبر داد و اعلام کرد که هزار نیروی این سازمان برای اجرای این طرح در آماده‌باش هستند.

«صادق الحسینی» سخنگوی الحشد الشعبی در محور دیالی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، توضیح داد که طرح امنیتی ماه مبارک رمضان، از سه‌شنبه شب (دیشب) با آماده‌باش نیروهای الحشد الشعبی در 13 بخش این استان از جمله نقاط مرزی آن کلید خورد.

وی افزود که بیش از هزار نیروی الحشد الشعبی برای اجرای این طرح زیر نظر اتاق عملیات فرماندهی استان دیالی و با هماهنگی سایر تشکیلات امنیتی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

الحسینی گفت که نیروهای الحشد الشعبی از شش سال پیش تاکنون به صورت مستمر در چارچوب حمایت از مناطق آزادشده از دست داعش و جلوگیری از ایجاد هرگونه شکاف امنیتی در این مناطق، در طرح‌های امنیتی ویژه ماه مبارک رمضان مشارکت کرده‌اند.

علاوه بر این، دیروز (سه‌شنبه - ۱۳ آوریل)، «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از آغاز طرح امنیتی ویژه ماه مبارک رمضان خبر داده و گفته بود که این طرح شامل عملیات‌های پیشدستانه علیه بقایای داعش نیز می‌شود.

وی با اشاره به این ‌که، بخشی از عملیات ویژه نیروهای عراقی در ماه مبارک رمضان در کوه‌های «حمرین» انجام می‌شود گفته بود که این عملیات  در استانهای الانبار، دیالی و کرکوک نیز ادامه خواهد یافت. نیروی هوایی عراق نیز در کنار عملیات‌های زمینی علیه تروریست‌ها در این طرح شرکت خواهد کرد.

الخفاجی در ادامه با اشاره به گزارش‌های دستگاه‌های اطلاعاتی عراق در پی رصد تحرکات بقایای تکفیری‌ها تصریح کرد که تکفیری‌ها به دنبال آن هستند تا در طول ماه رمضان برخی عملیات‌های تروریستی را در نقاطی از عراق انجام دهند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بغداد عراق طرح امنیتی ویژه رمضان دیالی کربلا واسط داعش امنیتی ویژه ماه مبارک رمضان الحشد الشعبی طرح امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.

الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

کد خبر 846777 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق عراق

دیگر خبرها

  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • ۸۴۷ فرزند یتیم ومحسنین تحت حمایت در طرح اکرام ایتام بهشهر
  • سریال‌های طنز همیشه حساسیت‌ برانگیز هستند/ ادامه «نون خ»؟ هنوز معلوم نیست