Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،فرزانه سالاری، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان رعایت اصالت بهداشتی فراورده‌های غذایی را به عنوان مهمترین تقاضای دامپزشکی از رستوران‌ها عنوان کرد و گفت: حفظ اصالت بهداشتی فراورده‌های خام دامی به عنوان مهمترین اولویت بازرسان دامپزشکی از رستوران‌ها مطرح است که به این منظور اجرای مطلوب طرح پیشنهادی دامپزشکی به رستوران‌ها مبنی بر نگهداری لیبل مشخصات و ارائه فاکتور خرید آن‌ها به بازرسین دامپزشکی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او راه اندازی نرم افزار جامع سلامت مواد غذایی برای اولین بار در استان به همت هتل نیکان را اقدام قابل تقدیر دانست و افزود: ثبت مشخصات کامل محصولات غذایی (ثبت تاریخ تولید، انقضا، مشخصات کامل شرکت تولیدی و هشدار قبل از منقضی شدن هر ماده غذایی به متصدی رستوران) و نیز ثبت کارت بهداشتی ویژه تمامی پرسنل رستوران در این نرم افزار برای تسهیل دسترسی بازرسین دامپزشکی و بهداشت از جمله قابلیت‌های این نرم افزار است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان در ادامه تصریح کرد: نحوه مناسب نگهداری و بسته بندی گوشت مصرفی، پارتیشن بندی مناسب برای جداسازی هر فراورده گوشتی در سالن سردخانه، استفاده از برند‌های برتر در فراورده‌های خام دام و طیور، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دامپزشکی و نبود وجود صورتجلسه مبنی بر تخلف بهداشتی به همت رستوران هتل نیکان در سال ۹۹ دیگر فاکتور‌هایی بود که در این ارزیابی مدنظر قرار گرفت.

سالاری ضمن اشاره به تامین امنیت غذایی خطاب به اصناف مرتبط با نظارت دامپزشکی، گفت: بعنوان عضوی از نهاد متولی سلامت غذایی در شهرستان از تمامی مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی به ویژه رستوران‌ها انتظار دارم تا همچنان با حفظ روحیه مسئولیت پذیری خود در تامین امنیت غذایی و با تکیه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی، بتوانند ارتقا کیفی مجموعه خود را به سمت تعالی حفظ کرده و سرعت ببخشند.

این مقام مسئول در پایان معرفی اصناف برتر را از جمله اقدامات شبکه دامپزشکی شهرستان عنوان کرد و بیان داشت: از سال ۹۸ شیوه تشویق و ترغیب و معرفی اصناف برتر در دستور کار شبکه دامپزشکی قرار گرفت که بی شک بهره گیری از این شیوه انگیزه و روحیه مسئولیت پذیری پرسنل یک مجموعه را بالا می‌برد و موجب اعتلای بهره وری کمی و کیفی در آن مجموعه می‌شود.

با حضور فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان و جمعی دیگر از مسوولان، از پرسنل رستوران هتل نیکان شهرستان بافق بدلیل کسب رتبه برتر در ارزیابی شاخص‌های اختصاصی دامپزشکی مبنی بر سلامت و تامین امنیت غذایی فراورده‌های خام دامی در رستوران‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرآورده های خام دامی محصولات غذایی فراورده های خام شبکه دامپزشکی رستوران ها نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از معدوم کردن ۲.۲ تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف در طرح تشدید نظارت بر مواد غذایی پروتئینی خبر داد و گفت: در این راستا ۳.۸ تن مواد غذایی گوشتی غیربهداشتی ضبط شد. - اخبار استانها -

مهدی تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهرتولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با وجود اینکه سال قبل شاهد شیوع بیماری آبزیان بودیم با کنترل آن، تولید میگو پرورشی در استان بوشهر به 24 هزار تن رسید.

وی صادرات میگو پرورشی استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بیشتر میگو تولیدی استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه تولیدکنندگان آبزیان استان دارای کد اتحادیه اروپا، اورآسیا و چین هستند، گفت: میگو پرورشی استان بوشهر بدون هیچ مشکلی به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

تنگستانی با بیان اینکه سال قبل 53 هزار مورد بازدید از مراکز عرضه و تولید محصولات غذایی، دامی و پروتئینی انجام شد افزود: در این راستا 86 هزار مورد فرآورده گوشت و آبزیان معدوم و 9 هزار مورد نیز ضبط شد.

وی از معدوم کردن 2.2 تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف در طرح تشدید نظارت بر مواد غذایی پروتئینی خبر داد و گفت: در این راستا در طرح نوروزی و ماه مبارک رمضان 3.8 تن مواد غذایی گوشتی غیربهداشتی ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: در مجموع سال گذشته 53 هزار و 500 مورد بازدید از مرکز عرضه مواد غذایی انجام و 9 تن فرآورده غیربهداشتی معدوم و ضبط شد.

وی نظارت بر کشتار 17.5 میلیون قطعه مرغ و 24 هزار و 779 رأس دام را از دیگر فعالیت‌های دامپزشکی استان بوشهر در سال گذشته دانست و اضافه کرد: در این راستا بر 22 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از واکسیناسیون 83 میلیون طیور صنعتی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این عرصه 1.3 میلیون رأس دام علیه بیماری‌های گوناگون به‌صورت رایگان واکسینه شدند.

تنگستانی سم‌پاشی دامپروری‌ها را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: در قالب اردوهای جهادی خدمات دامپزشکی به دامداران و مرغداری‌ها در قالب مقابله با بیماری رایگان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: امسال عملیات تأیید مزارع پرورش آبزیان به اتحادیه‌های بخش خصوصی واگذار شده و خروج بچه میگو از مراکز تکثیر به مزارع پرورشی هم در اختیار بخش خصوصی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان بن به صدا درآمد
  • معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر