Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@22:16:35 GMT

تایوان نهادهای ابررایانشی چین را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۸۳۹۱

تایوان نهادهای ابررایانشی چین را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چندی قبل دولت آمریکا ۷ نهاد ابررایانشی چینی را به فهرست سیاه وزارت بازرگانی خود اضافه کرد. در همین راستا تایوان نیز اعلام کرد شرکت‌های تراشه سازی آن نیز از قوانین آمریکا پیروی و از ارائه سرویس و تجهیزات به نهادهای مذکور خودداری می‌کنند.

این درحالی است که یک تراشه ساز تایوانی نیز فرایند تأمین سفارش‌های یکی از ۷ نهاد ابررایانشی چینی را متوقف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا ۷ نهاد ابر رایانشی مذکور در ساخت رایانه‌هایی برای ارتش چین همکاری کرده‌اند.

شرکت‌ها یا نهادهایی که در فهرست سیاه بازرگانی آمریکا قرار گیرند برای تأمین ذخایر تجهیزات و سرویس از شرکت‌های آمریکایی، باید اجازه رسمی دریافت کنند و تحت بررسی و تحقیقات شدید قرار می‌گیرند.

در این میان شرکت‌های تایوانی بزرگترین تأمین کنندگان نیمه رسانا در سراسر جهان هستند. وزیر اقتصاد این کشور نیز اعلام کرد شرکت‌های مذکور از قوانین داخلی کشور و آمریکا پیروی می‌کنند.

او به خبرنگاران گفت: شرکت‌های ما خواه تولید کننده، خواه صادرکننده باید از قوانین کشور اطاعت کنند. البته آمریکا قوانین جدیدی تصویب کرده و شرکت‌های ما باید به آنها توجه و بر اساس آنها عمل کنند.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهادهای چینی در حالی وضع شده که تنش میان دو کشور بر سر تایوان شدت گرفته است.

کد خبر 5188904

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری چین تایوان ایالات متحده امریکا تراشه شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری واکسن کرونا گوگل ویروس کرونا نوآوری فیس بوک صندوق نوآوری و شکوفایی ناسا سلول بنیادی فناوری فضایی ایرانسل همراه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

براى رشد شتابان در كشور نقشه راه اقتصادی درحال نهایی شدن است

محسن رضايى در جلسه اقتصادى دبيرخانه شورايعالى هماهنگى اقتصادى سران قوا با اشاره به ضرورت ایجاد نهاد پیشرفت با اختیارات کافی، گفت: كشور نياز به يک نهاد توسعه گر براى رشد شتابان دارد که بر اساس نقشه راه، ریل اقتصادی را اصلاح و رشد بالای هشت درصدی را تضمین کند.

وى گفت: نهاد توسعه گر بايد طبق برنامه‌اى عملياتى در استان‌ها ثروت آفرينى كند و با سرعت بالا و در ميان‌مدت زمینه های ايجاد شهرهايى آباد را بوجود بياورد و امنیت اقتصادی را نیز تضمین کند.

دیگر خبرها

  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • تکمیل پازل امنیت غذایی در دانشگاه/ تولید سالانه ۱۰۰ میلیون بذرهیبریدی در دانشگاه آزاد اصفهان
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • قطارهای تندروی ژاپن توان رقابت در بازارهای بین المللی را ندارند
  • براى رشد شتابان در كشور نقشه راه اقتصادی درحال نهایی شدن است
  • جی‌پی‌اس تان ارزانی خودتان!
  • احیای اکوسیستم‌های آبی با رهاسازی‌های مناسب توسط وزارت نیرو
  • صنعت ریزتراشه تایوان تنها یک روز پس از بزرگترین زلزله تاریخ خود به روال عادی برگشت