Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از هر ۲۵۰ هزار نفری که واکسن می‌زنند ممکن است یک نفر با لختگی خون رو به رو شود و واکسن ایرانی هم عوارض خاص خود را دارد.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا گفت: معتقدیم هر واکسنی که در دنیا وجود دارد، باید زده شود و بعد از آن به عوارض آن‌ها می‌پردازیم.

از هر ۲۵۰ هزار نفری که واکسن می‌زنند ممکن است یک نفر با لختگی خون رو به رو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پاسخ به سوال کدام واکسن عوارض نداشته است باید بگوییم همه آن‌ها عوارض خاص خود را داشته اند.

او در ادامه افزود: در واقع ما با یک محدودیت واکسن رو به رو هستیم و برای واکسینه شدن ۷۰ درصد جمعیت جهانی به ۱۰ میلیارد دوز واکسن نیاز است تا این اپیدمی از بین برود.

در حقیقت این مقدار تولید واکسن وجود ندارد. همه واکسن‌ها عوارض خاص خود را دارند و این موضوع در خصوص تولید واکسن ایرانی هم صدق می‌کند که عوارض خاص خود را دارد.

رئیسی گفت: اگر شنیدید واکسنی تزریق شده که هیچ عارضه‌ای نداشته است؛ مطمئن باشید این واکسن هیچ خاصیتی نداشته است. در خصوص آسترازنکا، تاییدیه سازمان جهانی بهداشت دارد؛ اما قول می‌دهم و با جرات می‌گویم این واکسن جزو واکسن‌های معقول خواهد بود و کشور‌هایی که برای تحقیقات، تزریق را متوقف کرده اند به زودی برای تزریق مجدد باز می‌گردند؛ و در پایان اگر قرار شد برای خود و خانواده واکسن بزنم، هر واکسنی که مورد تایید باشد تزریق می‌کنم./ باشگاه خبرنگاران جوان

چرا بعضی از شهروندان به واکسن ایرانی کرونا بی‌اعتمادند؟/ خبری از تزریق اجباری نیست احتمال تولید واکسن ایران برکت از اردیبهشت و واکسیناسیون عمومی از خرداد ۱۴۰۰ نتایج فاز ۳-۲ واکسن کووایران برکت برای اخذ مجوز پایان خرداد ارسال می‌شود ۲ کشور اروپایی و ۳ کشور منطقه متقاضی واکسن کوو ایران برکت بیش از ۷۰۰هزار دوز واکسن آسترازنکا در راه تهران بهترین زمان برای مراجعه بیمار کرونایی به پزشک با هر واکسنی که در دسترس است واکسینه شوید آغاز تزریق واکسن ایرانی کرونا از خردادماه  

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

           

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی