Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: 61 درصد از آرای صادره مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرمایی لرستان در سال 99 به سازش منجر شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان علی آشتاب با بیان این‎که حفظ و حمایت از واحدهای تولیدی موجود در استان مهم‌ترین اولویت کاری است، افزود: برطرف کردن دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به‌صورت سازشی یکی از مهم‌ترین سیاست‎های اتخاذ شده این وزارتخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در تشریح آمار عملکرد سال 99 این اداره کل در حوزه روابط کار اظهار کرد: در استان لرستان 61 درصد از پرونده‌های کارگری در سال 99 به‌صورت سازش حل و فصل شده اند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: در سال 99 تعداد 6 هزار 890 مورد دادخواست به ادارات تابعه تعاون کار استان ارائه شده که از این میان سه هزار 250 مورد به صدور رأی سازشی انجامیده است.
آشتاب با بیان این که مراجع حل اختلاف به منظور رسیدگی به اختلافات فردی بین کارفرما و کارگر که ناشی از اجرای مقررات قانون کار وسایر مقررات تبعی، موافقتنامه های کارگری و یا پیمانهای دسته جمعی است، تشکیل شده اند، اظهارکرد: در راستای اجرایی کردن این قانون، اداره روابط کار استان لرستان با 18 هیات تشخیص و 10 هیات حل اختلاف فعالیت می کند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با اشاره به تسهیل شرایط رسیدگی به دعاوی بین کارگران و کارفرمایان، افزود: ما اعتقاد داریم اختلافات ما بین کارگر و کارفرما باید در محیط کار و از طریق تفاهم و توافق حل و فصل شود و بهترین تصمیم توافق خواهد بود که در نهایت این کار موجب جلوگیری از سرگردانی مراجعان، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و تسریع در حل و فصل اختلافات خواهد شد.
وی به سامانه های ایجاد شده جهت تسهیل شرایط برای جامعه کارگری و کارفرمایی با توجه به شیوع بیماری کرونا اشاره و تصریح کرد: کارگران و کارفرمایان برای استفاده از خدمات غیر حضوری از جمله ثبت شکایت و دادخواست‌ها باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند و سپس می‌توانند شخصاً با ورود به سامانه جامع روابط کار به نشانی www. prkar.mcls. gov.ir از خدمات آن استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استان لرستان کل تعاون حل و فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه تشکل های صنفی کامیونداران ایران وجود خارجی ندارد

        به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور گفت: از همه همکاران خواسته شده است نسبت به انتشار فراخوان های جعلی با این عنوان که به بهانه گرانی ها و شرایط خاص اقتصادی صادر می شود هوشیار باشند و طعمه این سوء استفاده و جعل عنوان نشوند.    رضا تیموری همچنین به آخرین اطلاعیه کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور درخصوص پاسخ سپاه به حملات تجاوزکارانه رژِیم صهیونیستی اشاره و افزود: از پاسخ و اقدام و عملیات غرورآفرین شنبه شب نیروهای جان برکف نظامی کشورمان در قبال رژیم گستاخ و متجاوز صهیونیستی قدردانی و تشکر می کنیم و معتقدیم این اقدام، هیبت و هیمنه پوشالی و پوسیده این رژیم را در هم کوبید.   رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور همچنین به آخرین اطلاعیه کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور درخصوص پاسخ سپاه به حملات تجاوزکارانه رژِیم صهیونیستی اشاره و گفت: از پاسخ و اقدام و عملیات غرورآفرین شنبه شب نیروهای جان برکف نظامی کشورمان در قبال رژیم گستاخ و متجاوز صهیونیستی قدردانی و تشکر می کنیم و معتقدیم این اقدام، هیبت و هیمنه پوشالی و پوسیده این رژیم را در هم کوبید.   تیموری افزود: از پاسخ انقلابی و مقتدرانه به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به خود می بالیم و اقتدار و قدرت این واکنش را برگرفته از قدرت ایمان، جهاد و شهادت فرزندان این مرز و بوم می دانیم.   وی که ریاست انجمن‌ صنفی کامیونداران خراسان رضوی را نیز برعهده دارد ادامه داد: برخی کوردلان و فریب خوردگان خارج از کشور با صدور بیانیه های جعلی شبیه آنچه پیش از این بیان شد می خواهند همراه و همسخن با رژیم غاصب صهیونیستی شوند و با این نوع اقدامات از شدت این سیلی به صورت اشغالگران قدس شریف بکاهند.   رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور با اشاره به سوء استفاده بدخواهان از برخی شرایط اقتصادی گفت: کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور به هیچ عنوان برای استحقاق حقوق صنفی این مجموعه سکوت نخواهد کرد و در تمامی فرصت ها برای گرفتن حق مشروع، منطقی و قانونی خود به خصوص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مطالبه گری می کند با این حال از همه همکاران با بصیرت درخواست می شود مراقب حرکات دشمنان انقلاب و کشور باشند.

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی در بین روستائیان لرستان
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند
  • یک فعال کارگری: قدرت خرید دستمزد کارگران به پایین ترین میزان در تاریخ شورایعالی کار رسیده است
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • کسب رتبه سوم گلستان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • اتحادیه تشکل های صنفی کامیونداران ایران وجود خارجی ندارد