Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-23@11:31:33 GMT

شما بگویید: کدام تیم ایرانی در گروه مرگ است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۸۵۱۶

شما بگویید: کدام تیم ایرانی در گروه مرگ است؟

روز گذشته نکونام مدعی شد تیم او در گروه مرگ رقابت های لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد در حالیکه سایر تیم های ایرانی نیز همین نظر را در مورد گروهشان دارند.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2021 از امروز به صورت رسمی آغاز می شود که پرسپولیس به عنوان اولین نماینده ایران، از ساعت 19 به مصاف الوحده امارات می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیداری که در استادیوم فاتوردا شهر گوا هند برگزار می شود.


در حالیکه در زمان قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، به نظر می رسید گروه استقلال دشوارتر از سایر گروه ها باشد، اما افت رقبایی نظیر الاهلی باعث شده تا عده ای از هواداران سایر نمایندگان ایران، مدعی باشند که گروه تیم مورد علاقه آنها، از دشوارتر است.


روز گذشته جواد نکونام سرمربی فولاد نیز مدعی شد آنها در گروه مرگ قرار دارند. او گفت: النصر مدعی قهرمانی آسیاست و همه این را می‌دانند. از شانس ما با تمام تیم‌هایی بازی می‌کنیم که یا مدعی قهرمانی هستند یا پارسال مدعی بوده‌اند و امسال هم تیم‌شان را تقویت کرده‌اند. تیم‌های گروه ما قدرتمندند و گروه ما گروه مرگ است و این شرایط را برای ما سخت کرده است.


برای بررسی این موضوع، در زیر به بررسی رقبای نمایندگان ایران و اینکه آنها در بازی های اخیر چه نتایجی کسب کرده و در چه رتبه ای هستند، می پردازیم.

 

گروه B: الشارجه امارات، تراکتور ایران، پاختاکور ازبکستان، نیروی هوایی عراق


الشارجه: این تیم در 9 بازی گذشته خود تنها یکبار پیروز از زمین خارج شده است. الشارجه با کسب نتیجه تساوی مقابل بنی یاس پای به این رقابت ها گذاشت. این تیم اکنون در رده پنجم رقابت های لیگ برتر امارات قرار دارد. آنها زوج خوب کایو و کرودونا را در اختیار دارند.

 


پاختاکور: این تیم فصل جدید لیگ ازبکستان را با 5 پیروزی متوالی آغاز کرده و امتیازی را از دست نداده است. پاختاکور به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ کشورش پای به این مسابقات گذاشته است.

 


نیروی هوایی عراق: این تیم که طارق همام را در اختیار دارد، در صدر جدول لیگ عراق قرار گرفته است و مدعی اصلی قهرمانی است. آنها با تیم رده دومی النجف اختلاف زیادی دارد.

 

گروه C: الاهلی عربستان، استقلال ایران، الدحیل قطر، الشرطه عراق


الاهلی: این تیم در 6 بازی گذشته خود با شکست زمین مسابقه را ترک کرده است. آنها در فصل گذشته در رتبه سوم لیگ حرفه ای عربستان قرار گرفتند. الاهلی پس از کسب نتایج ضعیف دست به تغییر سرمربی خود زد و لارنسیو ریجکمپ برای نخستین بار در بازی با استقلال روی نیمکت این تیم می نشیند. عمر السومة، الکساندرو میتریتا، عبدالرحمن غریب، محمد العویس و... ستارگان این تیم عربستانی محسوب می شوند.

 


الدحیل: شاگردان صبری لموشی تنها تیمی بودند که برای قهرمانی السد مزاحمت ایجاد کردند که البته آنها نیز خیلی زود تسلیم شاگردان ژاوی شدند و فصل را با ایستادن در جایگاه دومی به پایان رساندند. الدحیل فصل گذشته قهرمان لیگ ستارگان قطر شد و بازیکنان خارجی برجسته ای را در ترکیبش دارد. آنها اولونگا، بن عطیه و ادمیلسون را دارند و دودو را با خود به جده نبردند. علی کریمی بازیکن فصل گذشته استقلال نیز مقابل تیم سابقش قرار خواهد گرفت.

 


الشرطه: این تیم پس از جذب 2 بازیکن خارجی، روند خوبی را در پیش گرفت و تا پیش از حضور در آسیا، در رتبه دوم لیگ کشورش بود ولی با شکست مقابل النجف، به رده سوم سقوط کرد. الشرطه فصل گذشته نیز با استقلال همگروه بود و هر دو بازی دو تیم 1 – 1 مساوی شد.

 

 

گروه D: السد قطر، فولاد ایران، النصر عربستان، الوحدات اردن


السد: تیم ژاوی، یکی از قدرتمندترین تیم های لیگ قهرمانان آسیاست. آنها بدون حتی یک شکست، لیگ ستارگان قطر را با قهرمانی به پایان رساندند. بازیکنان نام آوازه خارجی نظیر بونجاح، گیلرمو، کازورلا و... به مصاف آنها می رود. نماینده قطر عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده است.

 


النصر: این تیم پس از شکست مقابل پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، دچار بحران عجیبی شد. عربستانی ها چند روز پیش از آغاز لیگ قهرمانان آسیا، برای سومین بار در این فصل دست به تغییر سرمربی زده اند. روی ویتوریا، آلن هووارت و اکنون منزس سرمربی سابق تیم ملی برزیل، سرمربیان این فصل نماینده عربستان بوده اند. النصر با شکست مقابل الفیصلی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، حذف شد و با شکست مقابل ضمک در رده پنجم لیگ کشورش قرار گرفته و پای به این رقابت ها گذاشته است. عبدالرزاق حمدالله بی شک ستاره النصر است. آنها پتروس و آمرابات را نیز در اختیار دارند.

 


الوحدات: آنها فصل گذشته قهرمان لیگ اردن شدند. تیم ناشناخته ای که در تاریخ 65 ساله اش 17 بار قهرمان لیگ کشورش شده بود و امسال برای نخستین بار پای به این رقابت ها گذاشته است.


گروه E: پرسپولیس ایران، الریان قطر، گوا هند، الوحده امارات


الریان: تقابل شجاع خلیل زاده با تیم سابقش می تواند از جذابیت های این رقابت ها باشد. الریانی ها با 35 امتیاز و ایستادن در رتبه سوم، لیگ قطر را به پایان رساندند جایی که 25 امتیاز با السد قهرمان اختلاف امتیاز داشتند. آنها در 4 بازی گذشته خود، 3 بار باخته اند و با تساوی مقابل الخور وینفرد شفر، راهی این رقابت ها شدند. یاسین براهیمی از بازیکنان برجسته الریان است.

 


گوا: قهرمان فصل گذشته لیگ هند، امسال در مرحله نیمه نهایی در ضربات پنالتی مغلوب بمبئی سیتی شد و از رسیدن به فینال بازماند. نماینده هند که برای نخستین بار در ACL حاضر شده و میزبانی را نیز به دست آورده است، از 3 بازیکن و یک سرمربی اسپانیایی بهره می برد. 


الوحده: نماینده امارات پس از اخراج سرمربی خود، هانک تن کاته را به عنوان مربی جدید خود معرفی کرد. آنها که عمر خریبین را نیز در ترکیب خود دارند، در دیدار پلی آف موفق به شکست الزوراء عراق شدند. الوحده در لیگ داخلی جایگاه خوبی ندارد و هشتم جدول رده بندی در لیگ چهارده تیمی است.

 

در حالیکه تقریبا تمامی نمایندگان ایران معتقدند در گروه سختی قرار دارند، شما خوانندگان ورزش سه نظرات خود را برای ما ارسال و اعلام کنید که از نظر شما، کدام تیم ایرانی در گروه مرگ قرار دارد؟ نظراتتان در کمترین زمان ممکن به نمایش در خواهد آمد.

تراکتور استقلال تهران فولاد خوزستان لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تراکتور استقلال تهران فولاد خوزستان لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس تهران لیگ قهرمانان آسیا رقابت های لیگ رقابت ها گروه مرگ شکست مقابل فصل گذشته لیگ کشورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش‌های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - عباس کشاورزیان*: ورزش و جوانان تلفیق ارزشمندی است که می‌توان بر پایه آن ارزش‌های ناب انسانی و اسلامی را در جامعه ایرانی نهادینه ساخت و آینده این مرز و بوم را از امنیت، انسانیت زیبایی و رشد لبریز ساخت. جامعه پذیری به بیان ساده فرایندی است که در آن ارزش‌ها و هنجاری‌های یک جامعه از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

در هر جامعه‌ای که این فرآیند به هر دلیلی به طور کامل عملی نشود و یا به کندی و با اختلال صورت گیرد، شاهد شکاف ارزشی و فکری در آن جامعه خواهیم بود. عوامل متعددی می‌توانند در فرآیند جامعه پذیری اختلال ایجاد کنند که یکی از آنها کاستی در عملکرد ساختارها و نهادهای مستقر است.

ایران کنونی از جمله جوامعی است که در حال گذار از سنت به مدرنیته است و این فرآیند چند وجهی و تاریخی آثار عمیق و گسترده‌ای بر اجتماع می‌گذارد که یکی از آنها ایجاد اختلال در انتقال الگوهای فکری، ارزشی و رفتاری است.

بر همین اساس امروز شاهد تفکر احساسات و رفتار متفاوت و حتی متضاد بین نسل‌ها و دهه‌های سنی هستیم که به شدت در حوزه‌های مختلف از جمله آسیب‌های خانواده روابط مختل عاطفی و اجتماعی و بسیار پرواضح در مسئله حجاب نمایان است.

در چنین جامعه‌ای نهادهای مستقر وظیفه خطیر مبتنی بر حراست از ارزش‌ها و هنجارها و انتقال متناسب آن به نسل‌های آتی را عهده دارند. لذا جامعه پذیری یا همان انتقال ارزش‌ها و هنجارها به نسل‌های بعدی رسالت مهمی است که بر عهده ساختارها و نهادهای اجتماع به خصوص دستگاه‌هایی است که با جوانان نوجوانان و کودکان در ارتباط هستند و وظیفه دارند با توجه به جامعه مخاطب و ویژگی‌های آن با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله هنر، رسانه، ورزش و.... به این مهم بپردازند.

از جمله این نهادها وزارت ورزش و جوانان و نهادهای مرتبط با آن سازمان تربیت بدنی است. دستگاهی که غالب جامعه مخاطب آن را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و از میدان‌هایی است که می‌تواند در زمینه درونی سازی ارزش‌ها و هنجارها بسیار مؤثر باشد.

هر چند در ورزش حرفه‌ای با همه چالش‌ها قهرمانان ما، مرزبان ارزش‌های بانوی مسلمان ایرانی بوده‌اند. ولی در همین عرصه نیز نتوانسته‌ایم الگوهای درخشانی را برای دختران کودک و نوجوان جامعه ارائه کنیم.

در ورزش همگانی نیز امروز شاهد شکل‌گیری گروه‌های کوه نوردی، دوچرخه سواری و …هستیم که بستر بسیار مناسبی برای فعالیت‌های اصیل فرهنگی و تربیتی است، ولی آنچه در این گروه‌ها غالب است، ترویج روابط عاطفی خارج از چارچوب و مخاطره‌آمیز برای اعضا است.

اکثر تحقیقات صورت گرفته در جامعه نشان می‌دهد که بیشتر افراد شرکت کننده در ورزش نه تنها حجاب را مانع از ورزش کردن نمی‌دانند، بلکه آن را فرصتی برای شکوفایی خود می‌دانند.

فلذا در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نباید تنها زنان مخاطب قرار گیرند و نقش و مسئولیت مردان فراموش شود بلکه باید عفاف و حجاب به عنوان امری که به هر دو جنس زن و مرد مربوط می‌شود، تلقی شود و فضای فرهنگی و ورزشی جامعه می‌بایست به نحوی ساخته شود که افراد به صورت طبیعی در آن فضا به رعایت حجاب و عفاف رغبت نمایند و بدان عادت کنند.

*کارشناس ارشد جامعه شناسی

کد خبر 6085004

دیگر خبرها

  • تیم هفته امارات با ستاره ایرانی (عکس)
  • مقصد پروازهای ایرانی کدام فرودگاه استانبول است؟
  • اگر نمی‌خواهید صعود کنیم به خودمان بگویید!
  • استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس
  • جزئیات اعزام اولین گروه پزشکان ایرانی داوطلب به حج عمره
  • ورود اولین گروه عمره گزار ایرانی به مدینه | عکس
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج
  • ارزش‌های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی
  • آغاز اعزام ایرانی‌ها به عمره پس از ۹ سال
  • نبرد اختصاصی آلوس - جلالی؛ کدام‌یک دورقمی می‌شود؟