Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@04:12:31 GMT

موانع تولید واکسن کرونا در کشور رفع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۸۵۳۱

موانع تولید واکسن کرونا در کشور رفع می‌شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از رفع موانع تولید واکسن کرونا در کشور خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان روز چهارشنبه همزمان با بازدید از روند تولید واکسن در مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران در کرج افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی  از موانع اصلی که در کشور وجود دارد بورکراسی پیچیده و غیر متناسب با نیاز کشور است و به همین دلیل فرآیندها، دریافت مجوزها و مواردی که باید با سرعت انجام شود، متاسفانه محقق نمی شود که پیگیری و همه موانع رفع خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از سایت تولید واکسن کرونا در مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران در کرج بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه های تولید واکسن قرار گرفت.

وی از دست اندرکاران تولید واکسن کرونا خواست تا چنانچه مانعی در روند کار آنها وجود دارد، مطرح کنند تا سازمان بازرسی در اسرع وقت آن را پیگیری و رفع کند. 

درویشیان گفت: خوشبختانه طی چند ماه گذشته نتایج امید بخشی در زمینه تولید واکسن حاصل شده است و با تلاش دانشمندان و نخبگان عزیز کشور، امروز شاهد پیشرفتهای تحسین برانگیز در رابطه با تولید واکسن کرونا هستیم و قطعا تبدیل شدن ایران به عنوان یکی از قطب های اصلی تولید واکسن در جهان امکانپذیر خواهد بود. 

وی اقدامات صورت گرفته در مجتمع تولیدی و تحقیقاتی انستیتو پاستور را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله انستیتو پاستور ایران اظهار داشت: اگر چه در چند وقت اخیر شاهد خساراتی به علت شیوع این ویروس بودیم، اما از برکات کم نظیر آن می توان به سرعت غیر قابل پیش بینی در تولید واکسن مؤثر کرونا با توجه به تجارب تولید واکسن در انستیتو پاستور ایران اشاره کرد.

درویشیان اظهار امیدواری کرد که به زودی مردم ایران شاهد تزریق واکسن تولید داخل که البته بخشی از آن به کمک کشور کوبا صورت گرفته، باشند.

به گزارش ایرنا، قرار است واکسن کرونای تولیدی کشور کوبا که فاز اول و دوم مطالعه انسانی را در این کشور گذرانده و هم اکنون فاز سه مطالعه انسانی آن در ایران و کوبا در حال انجام است، پس از تایید، در انستیتو پاستور ایران نیز تولید شود.

/ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انستیتو پاستور ایران تولید واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آقاجانی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: هرساله شعار سال به عنوان راهنما و راهگشا فعالان اقتصادی و تولید کنندگان است و امسال نیز اهتمام تولید کنندگان جهش تولید آن هم با مشارکت مردم است تا علاوه بر تحول در بخش تولید و افزایش اشتغال بتوانیم به شعار سال و رهنمودهای رهبری لبیک بگوییم.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر کشورهای جهان گفت: باید توجه داشته باشیم در صورتی که شاهد تعطیلی پنجشنبه‌ها باشیم فعالان اقتصادی ایران فقط می‌توانند در سه روز کاری با بازارهای بین‌المللی ارتباط داشته باشند که این امر در امر صادرات و واردات مواد اولیه و کالای تمام شده ایجاد چالش خواهد کرد و قطعاً از سوی دولت و مجلس باید نسبت به تعطیلی پنجشنبه‌ها تجدید نظر صورت بگیرد و به جای آن شاهد تعطیلی روزهای جمعه و شنبه باشیم.

آقاجانی با اشاره به تجارت ۱۱۳ میلیارددلاری ایران با کشورهای مختلف جهان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی ایران علی رغم تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان در مباحث اقتصادی ایجاد کرده اند توانسته است به تعاملات تجاری مناسبی با دنیا برسد و نباید از کنار این آمارها و تعاملات به راحتی گذر کنیم و فرصت گسترش آنها را با محدودیت زمانی در ارتباط با سایر بازارهای جهانی از دست بدهیم.

وی ادامه داد: ایجاد وقفه‌ای ۴ روزه در ارتباطات مالی و تجاری با دنیا و زیان اقتصادی ناشی از آن آنچنان مورد اهمیت است که بسیاری از کشورهای اسلامی و حوزه خلیج فارس برای کاهش این زیان‌ها، طی تصمیمی یکپارچه از سال ۲۰۰۸ میلادی و به‌صورت تدریجی طی ۵ سال، تعطیلات پایان هفته خود را از پنجشنبه و جمعه، به جمعه و شنبه تغییر دادند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به تنظیم نامه‌ای از سوی خانه ایران پیرامون درخواست بازنگری و تجدید نظر در تعطیلی پنجشنبه‌ها عنوان کرد: خانه صمت استان قم ضمن حمایت از این نامه در خواست خود را برای این بازنگری مجدداً و موکدا اعلام می‌دارد.

کد خبر 6086973

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • کاهش مالیات بر تولید؛ چگونه؟/ مالیات غیرمولدها باید افزایش یابد