Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:10:45 GMT

 امکان تزریق واکسن کرونا در زمان شیمی درمانی 

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۸۵۷۵

 امکان تزریق واکسن کرونا در زمان شیمی درمانی 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از  انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، حسین فودازی افزود: بیماران دچار بدخیمی شامل دو طیف هستند. دسته اول، بیماران در فاز فعال درمانی که مراحل جراحی، شیمی درمانی و یا رادیوتراپی را طی می کنند و گروه دوم شامل بیمارانی است که درمان آنها به پایان رسیده، سیر زندگی طبیعی را طی می کنند و در حال حاضر تحت نظر پزشک قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: منعی برای تزریق واکسن کرونا به بیمارانی که در مرحله درمان فعال  انکولوژی، شیمی درمانی و یا رادیوتراپی هستند وجود ندارد؛ زیرا باید به این نکته توجه داشت که در تهیه واکسن ها از ویروس کشته شده و یا از آنتی ژن دیواره ویروس استفاده می شود، لذا هیچ محدودیتی برای تزریق انواع واکسن کرونای داخلی و یا خارجی در این دسته از بیماران نیست.  

دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، امکان تزریق واکسن کرونا در زمان شیمی درمانی و همچنین بعد از جراحی های مربوط به تومورهای بدخیم را بدون مشکل دانست و اظهار داشت: بیماران در هر مرحله از درمان های سرطان به دلیل ضعف در سیستم ایمنی و آسیب پذیری بیشتر در کنار بیماران دیالیزی، پیوندی و بیماران مصرف کننده داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دارند.

وی تصریح کرد: تزریق واکسن کرونا در دو نوبت اولیه و یادآور (Boost) انجام می پذیرد که به مجرد در دسترس قرار گرفتن و قابل استفاده بودن آن، بیماران سرطانی باید با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و اخذ تاییدیه های لازم از پزشک خود تزریق واکسن را انجام دهند.  

فودازی با تاکید بر مطالعات علمی ثابت شده، در خصوص افرادی با پیوند مغز استخوان، افزود: این بیماران باید با گذشت حداقل ۲ ماه از پیوند مغز استخوان تحت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند و فاصله زمانی ۲ تا ۶ ماه زمان مناسبی برای تزریق واکسن کرونا در این افراد است.

به گزارش ایرنا، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۱۲ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵ هزار و ۵۵ نفر است،  تا کنون یک میلیون و ۷۲۹ هزار و  ۲۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و  چهار هزار و ۴۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 تا کنون ۱۳ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۸۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سرطان واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سرطان واکسن کرونا ویروس کرونا سرطان واکسن کرونا اخبار کنکور تزریق واکسن کرونا شیمی درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار ایلام از بیمارستان رازی و گلایه‌های بیماران

ایسنا/ایلام استاندار ایلام در جریان بازدید از بیمارستان رازی شهر ایلام و در پی گلایه‌مندی تعدادی از مراجعه‌کنندگان گفت که باید هیئتی وضعیت مرکز درمانی را بررسی کند.

«حسن بهرام‌نیا»  امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳، به منظور اطلاع از وضعیت دارویی، خدماتی، حضور پزشکان و کادر بیمارستانی و وضعیت محیطی بیمارستان از بیمارستان رازی شهر ایلام بازدید به عمل آورد.

استاندار ایلام در این بازدید پس از گفتگو با کادر درمانی از بخش‌های مختلف بیمارستان بازدید  و ضمن عیادت از بیماران  درخصوص گلایه‌مندی تعدادی از آنان، تشکیل هیئت و گروهی با هماهنگی بازرسی استانداری برای بررسی وضعیت بیمارستان را خواستار شد.

بهرام‌نیا ادامه داد: قبل از شروع سال نو به رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام شد که تمام بیمارستان‌های استان آمادگی کامل از نظر بهداشتی، دارویی و کادر بیمارستانی داشته باشند و در صورت نیاز به دارو برای بیمار، ترتیبی اتخاذ شود تا داروی مورد نیاز بیماران در خود بیمارستان تهیه شود.

وی افزود: هم‌اکنون بیمارستان آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به بیماران و مردم را دارد البته مشکلات و گلایه‌هایی نیز از طرف مردم و همراهان بیماران در خصوص وضعیت و امکانات بیمارستان مطرح که دستور بررسی داده شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • بازدید استاندار ایلام از بیمارستان رازی و گلایه‌های بیماران
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • توسعه ایمنی درمانی سلول‌های تی برای درمان سرطان خون
  • وضعیت همراهان بیماران بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود