Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن صادقیان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این‌که چندسال بعد از اجرای طرح مسکن مهر تصمیم خاصی در این حوزه نداشتیم، اظهار کرد: این موضوع باعث شد تا تبعات منفی در خصوص زمین و ساخت و ساز در سطح جامعه ایجاد شود.

وی با بیان این‌که دولت در زمینه مسکن خیلی دیر اقدام کرد افزود: با این وجود بخشی از این اقدام به نتیجه رسید و در شهر یزد شاهد تحویل تعدادی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن به متقاضیان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به این‌که در طرح اقدام ملی مسکن خیلی از مردمی که مالکیتی ندارند و تسهیلاتی هم نگرفته‌اند و می‌تواند گفت ذی‌حق هستند، صاحبخانه می‌شوند عنوان کرد: در این طرح تنها هزینه ساخت و ساز دریافت می‌شود و هزینه زمین برای متقاضی صفر است و بازخورد‌های خوبی هم در جامعه در این خصوص شاهد هستیم.

صادقیان با تاکید بر این‌که متولی طرح اقدام ملی مسکن حوزه عمرانی استانداری نیست اما با برگزاری جلسات سعی داریم که روند کار دستگاه‌های متولی و مسئول را تسریع کنیم اظهار کرد: متولی تامین مسکن برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و اتفاقا از وظایف بنیاد است اما گلایه دارم که چرا در شهرستان‌ها علی‌رغم اینکه فرصت خوبی برای بنیاد فراهم شد نتوانستند رضایت مردم را جلب کنند و به فکر مردم باشند.

وی با انتقاد از کوتاهی‌ها و کم‌کاری‌های برخی نهادهای مرتبط با طرح اقدام ملی مسکن، افزود: مردمی که از ماه‌های گذشته برای اجرای این طرح ملی پول دادند امروز می‌بینند که هنوز عملیات اجرایی ساخت مسکن هم شروع نشده این در حالی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصرار داشت که اجرای طرح به آن‌ها داده شود بنابراین باید پاسخگوی کوتاهی خود باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد اضافه کرد: اگر سال گذشته عملیات اجرای طرح آغاز شده بود قطعا هزینه کمتری هم به مردم تحمیل می‌شد و قیمت تمام شده کمتری هم داشت اما با وجود پافشاری‌های زیاد برای اینکه اجرای طرح ملی مسکن به آن ها سپرده شود و شروع کننده طرح باشند متاسفانه کار متوقف مانده و شروع نشده است.

وی با بیان این‌که در شهر یزد و شهرستان مهریز که راه و شهرسازی متولی اجرای طرح بوده شاهد پیشرفت فیزیکی بالایی هستیم عنوان کرد: البته تفاهم‌نامه‌ا‌ی هم با نیروهای نظامی و انتظامی، فرهنگیان و ... برای ساخت مسکن منعقد شده که روند ساخت در همه شهرستان‌ها انجام شود.

صادقیان بیان کرد: همچنین به همه دستگاه ها ابلاغ شده که اگر زمین مازاد برای ساخت مسکن دارند اعلام کنند تا ۵۰ درصد آن برای کارمندان و ۵۰ درصد برای مردم در قالب مشارکتی ساخته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت گسترده‌ای در حوزه مسکن آغاز شده که پیشرفت فیزیکی پرسرعتی هم دارد اظهار کرد: از ۲۲ هزار نفر متقاضی مسکن ملی، حدود ۱۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و باز این تعداد رای ۷۷۰۰ نفر پیامک واریز وجه ارسال شده و مابقی هنوز پیامک دریافت نکردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه قول می دهیم همه کسانی که واجد شرایط شدند به شرط واریز وجه در موعد مقرر، زمین در اختیار آن ها قرار گیرد و صاحبخانه شوند افزود: از تعداد ۷۷۰۰ نفر نیز حدود ۸۰۰ تا هزار نفر موفق به واریز وجه نشدند که تصمیم گیری شده تا این عده از لیست خارج و متقاضی جایگزین تعیین شود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: محسن صادقیان استان یزد طرح اقدام ملی مسکن طرح اقدام ملی مسکن عمرانی استاندار استاندار یزد اجرای طرح هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، استاندار مازندران در نخسین روز کاری خود با حضور در گلزار شهدای ساری، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. آقای یونس نوری سپس با خانواده شهیدان سروی دیدار کرد.

استاندار مازندران در حاشیه این دیدار با اشاره به ظرفیت های ویژه مازندران در حوزه کشاورزی، گردشگری و دریایی در خصوص اجرای برنامه های کوتاه مدت گفت: مدیریت پسماند، افزایش صادرات محصولات کشاورزی و توجه بیشتر به اقتصاد دریاپایه از مهمترین برنامه های کوتاه مدت در استان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران
  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است