Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید نفت خام ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک در ماه آوریل (اسفندماه - فروردین‌ماه) برای سومین ماه پیاپی افزایش یافت و از رقم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه گذشت.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گزارش ماه آوریل اوپک نشان می‌دهد تولید نفت خام ایران براساس گزارش منابع ثانویه در ماه مارس نسبت به ماه ژانویه (بهمن‌ماه - اسفندماه) با افزایش ۱۳۷ هزار بشکه‌ای به ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار بشکه در روز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازه‌ترین گزارش اوپک همچنین نشان می‌دهد ۱۳ عضو اوپک براساس گزارش منابع ثانویه در ماه مارس ۲۵ میلیون و ۴۲ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۲۰۱ هزار بشکه بیشتر از ۲۴ میلیون و ۸۴۲هزار بشکه ماه فوریه است.

آنگولا، لیبی و عراق با افزایش روزانه ۴۰ هزار بشکه، ۲۶ هزار بشکه و ۲۳ هزار بشکه پس از ایران بیشترین افزایش تولید در ماه مارس را به خود اختصاص دادند.

تولید نفت خام عربستان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت اوپک در ماه مارس ۳۳ هزار بشکه کاهش یافت، منابع ثانویه مقدار تولید عربستان در این ماه را ۸ میلیون و ۹۰ هزار بشکه در روز عنوان کردند.

افزایش بیش از ۳ دلاری قیمت نفت خام سنگین ایران

قیمت نفت خام سنگین ایران براساس تازه‌ترین گزارش اوپک در ماه مارس نسبت به ماه فوریه ۳ دلار و ۶۴ سنت برابر با ۶ درصد افزایش یافت. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه مارس ۶۴ دلار و ۳۰ سنت ثبت شد، در حالی که در ماه فوریه هر بشکه ۶۰ دلار و ۶۶ سنت بود.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه فوریه با افزایش ۵.۷ درصدی به ۶۴ دلار و ۵۶ سنت برای هر بشکه رسید که ۳ دلار و ۵۱ سنت بیشتر از ماه فوریه است.

منبع: شانا

کلیدواژه: گزارش ماهانه اوپک تولید نفت ماه آوریل عربستان سعودی قیمت نفت قیمت نفت خام سنگین ایران سبد نفتی اوپک ماه مارس ماه فوریه هزار بشکه تولید نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.

در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.

کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.

از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.

با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

دیگر خبرها

  • هت‌تریک سردار آزمون مقابل چشم ده‌روسی
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد