Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:24:28 GMT

کتاب «تفسیر اسما الحسنی سوره قدر» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۸۸۱۴

کتاب «تفسیر اسما الحسنی سوره قدر» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ا روابز عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین کتاب «تفسیر اسماً الحسنی سوره قدر» به تألیف عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و به همت نشر معارف قم منتشر شد.

در مقدمه این اثر آمده است: «خداوند حکیم زمان ویژه‌ای را به نام «لیله‌القدر» معین و مقدر فرموده و آن را بسیار بزرگ شمرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بستر حوادث محیرالعقولش قرار داده است. جنب و جوش، و شور و شعف خاصی بدان بخشیده است، در این برهه‌ی سرنوشت ساز فرشتگان را فوج فوج همراه با روح، بر زمین و برای زمینیان فروفرستاده است، انسان را به تلاش و تکاپو در جهت شناخت ژرفای این شب نورانی و بهره‌مندی از برکات بی مثال آن تشویق فرموده است تا هرکسی به قدر همت خویش لحظه‌های آکنده از شکوه معنویت آن را دریابد، و در پرتو انوار رحمت خدا و معیت و حمایت فرشتگان، توشه‌ی خویش برگیرد و برای معماری بنای سعادت و رستگاری خود همت گمارد.»

در پشت جلد این کتاب آمده است: «کتاب حاضر نخست یک یا چند آیه را با ترجمه آن می‌آورد، سپس لغات آن را از جهت صرفی تحلیل می‌کند و مصدر و معنای آن را باز می‌گوید. آن‌گاه در عنوان توضیحات، کلمات یا جملاتی را که به شرح بیشتری نیاز دارند توضیح می‌دهد سپس ذیل عنوان گزارشی از آیات، خلاصه و چکیده مفهوم آن‌ها را باز می‌گوید و نکته‌هایی را که استفاده می‌شود، ثبت و می‌کند و سرانجام در بخش شرح و بیان که بخش اصلی این اثر است، به بیان آیات و می‌پردازد و مطالبی را که در بخش گزارشی از آیات آورده با دلایل و شواهد آیات قرآنی توضیح و شرح می‌دهد.

از ویژگی‌های این اثر، قرآن محوری آن است؛ یعنی تلاش بر آن بوده که اولاً از طرح دیدگاه‌های مختلف و انظار گوناگون مفسران و قیل و قال‌ها، به جز در مواردی بسیار اندک، احتراز شود و تنها به آنچه آیات قرآنی گویای آن است بسنده گردد. ثانیاً سعی بر آن بوده که از ذکر مطالب پیرامونی آیات پرهیز شود و فقط مطالبی در شرح آید که آیات مورد بحث، آن‌ها را می‌نمایاند، یا به آن‌ها اشاره دارد.»

کد خبر 5189239

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه قزوین آیت الله عابدینی تالیف کتاب ویروس کرونا شیوع کرونا ماه مبارك رمضان کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ماه رمضان ۱۴۰۰ انتخابات 1400 محدودیت های کرونایی اردبیل ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه شعر «گورکن» سروده مجید آزارش به تازگی توسط نشر نزدیکتر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب شامل ۴۷ شعر در قالب غزل است.

مجید آزارش شاعر سمنانی در این کتاب شعرهایی در قالب کلاسیک شعر فارسی با نیم نگاهی به سنت‌های ادبی در تاریخ زبان فارسی سروده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

عمری‌ست آسمان تو باران نداشته‌

تقویم تو بهار و زمستان نداشته

رود تو عاشقانه به دریا نریخته
راهی به سمت کوه و بیابان نداشته

سوی کسی که لایق آئینه بودن است
چشمان تو نگاه درخشان نداشته

گیسو به دست باد نداده‌ست لحظه‌ای
نظم تو حال و روز پریشان نداشته

حالا نگاه می‌کند از بندرش به تو
آن قایقی که فرصت طوفان نداشته

خوشبخت من، که خانه‌ی مهمان‌نواز تو
از دور واضح است که مهمان نداشته...

در ابتدای نامه نوشتم هوالحبیب
عشقت هرآنچه داشته، پایان نداشته

***

چشمم برای دیدنت سویی ندارد
تالار چشمم طاق ابرویی ندارد

من قهرمانت نیستم بین حریفان
چون کودکی که زور بازویی ندارد

آه از کلافی که برائت قیمتی نیست
بین خریداران تو رویی ندارد

بیچاره من! بیچاره هر کوهی که پیشت
صد بوته از آویشنش بویی ندارد

باید چگونه سمت این دریا بیاید؟
پیغمبری که سحر و جادویی ندارد

دست از سر گل‌های صحرایی کشیده
زنبور سربازی که کندویی ندارد

سهراب مغلوب مرا باید رها کرد
تقدیر دیگر نوشدارویی ندارد

این کتاب با ۴۷ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6085139 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد
  • انتشارات سوره مهر با تمرکز بر ۲ کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر خواهد شد
  • «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد
  • انتشار رباعی‌های حمید رضا شکارسری پس از ۷ سال
  • «دیوان میرزا صالح تبریزی» در سوره‌مهر منتشر شد