Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:44:08 GMT

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۳۲۰۸۸ نفر

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۹۲۲۱

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۳۲۰۸۸ نفر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۳۲ هزار و ۸۸ نفر خبر داد.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۵۰ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

کریمیان بیان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۶۹۵ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: ۲ مورد فوتی امروز مورد مربوط به شهرستانهای ایلام و دهلران است.

کد خبر 5189279

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایلام محمد کریمیان ویروس کرونا شیوع کرونا ماه مبارك رمضان کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ماه رمضان ۱۴۰۰ انتخابات 1400 محدودیت های کرونایی اردبیل ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز جوان شدن در پیری فاش شد

آفتاب‌‌نیوز :

یک مطالعه جدید که نتایج آن در نشریه «نیچر ایجینگ» (Nature Aging) منتشر شده نشانگر آن است که یک لیپید خاص با افزایش سن در بافت عضلانی بدن ایجاد می‌شود. لیپید‌ها مولکول‌هایی حاوی هیدروکربن هستند که ساختار و عملکرد سلول‌های زنده را تشکیل می‌دهند. نمونه‌هایی از لیپید‌ها عبارتند از: چربی‌ها روغن‌ها، فسفو لیپیدها، ویتامین‌های خاص و هورمون‌ها.

لیپید‌ها مولکول‌هایی حاوی هیدروکربن هستند که ساختار و عملکرد سلول‌های زنده را تشکیل می‌دهند. نمونه‌هایی از لیپید‌ها عبارتند از: چربی‌ها روغن‌ها، فسفو لیپیدها، ویتامین‌های خاص و هورمون‌ها.

به گزارش مدیکال نیوز، محققان ابتدا این لیپید را با استفاده از بافت موش شناسایی کردند و سپس به نتایج مشابهی در عضلات انسان دست یافتند. آن‌ها سپس دریافتند که حجم این چربی را می‌توان از طریق ورزش کاهش داد. اگر چه هنوز به انجام تحقیقات دیگر در این باره نیاز است. در این تحقیق اخیر به یکی دیگر از مزایای احتمالی ورزش برای جوانتر شدن افراد مسن اشاره شده است.

محققان این مطالعه می‌گویند که مطالعه لیپید‌های پیچیده ممکن است به درک بیماری‌های مرتبط با افزایش سن و طول عمر کمک کند.

به این منظور، آن‌ها ابتدا ۱۰ بافت مختلف را در موش‌های پیر و جوان مورد بررسی قرار دادند تا تفاوت‌های میزان لیپید‌های بدن در هر سنی را درک کنند. آن‌ها دریافتند که لیپید‌های بیشتری با افزایش سن در بیشتر بافت‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند شروع به تجمع می‌کنند. لیپید‌های اولیه‌ای که آن‌ها پیدا کردند، «بیس» و «بی ام پی» (انواع خاصی از لیپید) نام داشتند.

در مرحله بعد، محققان می‌خواستند نسبت به این مساله آگاهی پیدا کنند که که آیا تجمع «بی ام پی» مشابهی در انسان رخ می‌دهد یا خیر. آن‌ها نمونه‌برداری‌های عضلانی را از مردان و زنان جوان‌تر بین بیست تا سی سال و مردان و زنان مسن‌تر بین شصت و پنج تا هشتاد جمع‌آوری کردند. در حالی که بین نمونه‌های بافت عضلانی مردان و زنان تفاوت‌هایی وجود داشت، محققان متوجه تجمع بیشتر لپید «بی ام پی» در شرکت‌کنندگان مسن‌تر شدند.

«بی ام پی»‌ها (لیپید‌هایی که با افزایش سن در بدن تجمع می‌کنند) قبلا در ادبیات به عنوان نشانگر‌های بیماری یا استرس ظاهر شده بودند. «بی ام پی»‌ها در زمان بروز بیماری‌های مختلف از جمله بیماری مزمن کلیوی، بیماری‌های مرتبط با کلسترول و بیماری‌های عروقی و برخی اختلالات متابولیک ژنتیکی در بدن تجمع می‌کنند. ممکن است مشخص شود که سطوح کمتر «بی ام پی» به عنوان یک نشانگر مرجع برای پیری سالم عمل می‌کند، اما برای رسیدن به یک نتیجه قطعی در این مورد به تحقیق بیشتری نیاز است.

در مرحله بعد، محققان می‌خواستند ببینند آیا ورزش می‌تواند بر سطح «بی ام پی» تأثیر بگذارد یا خیر. برای این بخش از مطالعه، محققان ۱۲ زن بین ۴۵ تا ۷۰ سال را که وارد دوران یائسگی شده بودند، شامل شدند. این زنان اضافه وزن داشتند و کمتر از سه ساعت در هفته ورزش می‌کردند.

آن‌ها یک مداخله تصادفی و متقاطع را با استفاده از سه رژیم فعالیت بدنی مختلف انجام دادند: یک رژیم نشسته که شامل ۱۴ ساعت نشستن در روز، یک رژیم ورزش که شامل ۱ ساعت ورزش در روز بود و یک رژیم ایستاده که شامل روزانه سه ساعت ایستادن و دو ساعت پیاده روی بود. شرکت کنندگان هر رژیم را به مدت چهار روز انجام دادند و در روز پنجم بیوپسی عضله گرفته شد. محققان دریافتند که پس از انجام فعالیت ورزشی هر چند کوتاه مدت سطوح کمتری از چربی «بی ام پی» در بدن مشارکت کنندگان دیده می‌شد.

نتایج این مطالعه به دلیل بالقوه دیگری در اهمیت ورزش منظم برای افراد مسن اشاره می‌کند. پانل ووکاسینوف، پزشک متخصص داخلی که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت هنوز برای مطرح کردن فرضیاتی درباره اثرات بلندمدت این لیپید‌ها زود است.

به گفته وی، این مطالعه یافته جالبی را در مورد تجمع برخی از لیپید‌ها که با افزایش سن رخ می‌دهد و اینکه چگونه این تجمع بر روند پیری تأثیر می‌گذارد، ارائه می‌دهد. اما هنوز برای تعیین تأثیر بلندمدت این لیپید‌ها زود است و انجام تحقیق بیشتر ضروری است. در این مطالعه بیشتر بر اهمیت تشویق به فعالیت بدنی منظم، به ویژه با افزایش سن تأکید شده است. ورزش منظم عضلات را تقویت می‌کند، عملکرد شناختی و خواب را بهبود می‌بخشد و حتی تأثیر مثبتی بر انرژی و خلق و خوی دارد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • افزایش شمار اسیران کرانه باختری
  • راز جوان شدن در پیری فاش شد
  • فوتی های حوادث کار در مازندران ۲۰ درصد افزایش یافت