Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی؛ عطر خوش ملکوت در صدا و سیمای خراسان رضوی امسال نیز همچون سالهای گذشته در قالب ویژه برنامه‌های مختلف در لحظات ناب ماه مهمانی خدا حضور دارد و مخاطبانش را تا آنسوی مرزها همراهی می کند و دلهای مشتاق را به ضریح حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گره می زند. عاشقان و مشتاقانی که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا و منع تشرف به اماکن مقدسه از جمله حرم امام رضا (ع) دلشان پر می زند تا لحظه ای را با این امام همام خلوت کنند و در این مکان مقدس به راز و نیاز با معبود خویش بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای رفع این دلتنگی سیمای خراسان رضوی برنامه‌های مختلفی تدارک دیده است که بخشی از آن از جمله « ترتیل خوانی قرآن کریم » به صورت روزانه از حرم مطهر رضوی روی آنتن شبکه‌های سراسری و شبکه استانی قرار می‌گیرد.

« سفره همدلی » هم برنامه دیگری از این شبکه استانی است که به تهیه کنندگی علی محمد کاظمیان پور ویژه افطار پخش می‌شود. این برنامه شامل بخش های مختلفی همچون تفسیر نهج البلاغه، تفسیر قرآن، ارتباط زنده با حرم مطهر رضوی و دعوت از کارشناسان مذهبی و پزشکی است.

برنامه « بهار مهربانی » ویژه سحرگاهان به تهیه کنندگی محمدرضا امیری، به صورت زنده از حرم مطهر رضوی پخش خواهد شد.

« تفسیر قرآن » و « لیالی قدر » از برنامه‌های دیگر سیمای استانی خراسان رضوی است.

برای همراهان همیشگی رادیو نیز ویژه برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است. « صدای ربنا » عنوان برنامه ای به تهیه کنندگی مصطفی اعلمی اســت که نزدیکی‌های افطار روی آنتن می رود و در برگیرنده بخش های مختلفی همچــون « بهار قرآن »، « نان و خرما »، « فانوس » و « بهار صالحان » است.

« نسیم سحری » نیز که رضا سلیمانی تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد در سحرگاهان ماه رمضان روی آنتن می رود. گزارش از حرم مطهر رضوی و مشاغل فعال در شب و معرفی آداب و رسوم مردم خراسان در سحرگاهان ماه رمضان از بخش های این برنامه است که تالوت قرآن و دعا و نیایش نیز زینت بخش آن خواهد بود.

همچنین برنامه‌های « گامی‌به سوی نور »، « لحظه‌های آسمانی »، مسابقه « نسیم رحمت »، « هیچ جا خونمون نمیشه »، نمایش در همسایگی بهشـت »، « شــمیم وحی »، « از خود تا خدا»، سبک زندگی اسالمی، از محراب تا معراج، بر شــاخه‌های نور، روشنا، طوبی، پارسایان و ویژه ای شب قدر از دیگر برنامه‌هایی است که رادیو خراسان رضوی تقدیم روزه داران و مهمانان سفره‌های آسمانی می‌کند. همچنین وادی نور و ضربان از ویژه برنامه‌های رادیو دری مرکز خراسان رضوی است که تقدیم مخاطبان در آنسوی مرزها می‌شود.

رادیو سراسری زیارت هم برنامه‌های جذاب، متنوع و فرحبخشــی برای مخاطبان هم استانی و سراســری خود آماده کرده "قرار بندگی" با موضوع شرح و تفسیر و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی از ساعت ۲ الی 2:57 دقیقه بامداد هر روز به‌صورت زنده به تهیه‌کنندگی "امیر حسن روحانی" از حرم مطهر امام رضا پخش خواهد شد. "نسیم بهشت" ویژه‌برنامه سحرگاهی رادیو زیارت است که همه‌روزه از ساعت 3:30 دقیقه الی 4:45 دقیقه به‌صورت زنده از استودیوی حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام پخش می‌شود. در این برنامه شرح و توصیف فضائل ماه مبارک رمضان کارشناسی پیرامون احکام این ماه، فرازهایی از دعای افتتاح و دعای سحر از جمله مهم‌ترین بخش‌های این برنامه می‌باشد.

تهیه‌کننده نسیم بهشت امیر حسن روحانی است. "پخش ترتیل سحرگاهی" کلام‌الله مجید از ساعت 5:15 دقیقه الی 6:15 دقیقه صبح به‌صورت زنده از حرم مطهر هر روز قرائت یک جزء از قرآن مجید را منعکس می‌نماید. "در حریم ملکوت" برنامه ویژه اذانگاهی ظهر شبکه رادیویی زیارت می‌باشد که در ظهرهای ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۱۲ الی 12:55 دقیقه به‌صورت زنده از حرم مطهر پخش خواهد شد. در این برنامه که به تهیه‌کنندگی محمدجواد دهقان پخش خواهد شد از مباحث کارشناسی متنوع همچون مناجات ماه، ادعیه هر روز، احکام، مباحث اخلاقی و فضایل ماه مبارک رمضان بهره خواهیم برد.

از ویژگی‌های برنامه پخش زنده قرائت کلام‌الله مجید و اذان ظهر از حرم می‌باشد. "ترتیل کلام‌الله مجید عصرگاهی" هرروز از ساعت 16:30 دقیقه الی 17:30 دقیقه به‌صورت زنده از حرم مطهر امام رضا پخش خواهد شد.

"زیارت و ضیافت" عنوان ویژه‌برنامه افطار شبکه رادیویی زیارت می‌باشد. این برنامه هرروز از ساعت 18:30 دقیقه الی ۲۰:۳۰ دقیقه به مدت ۱۲۰ دقیقه به‌صورت زنده از حرم مطهر امام رضا پخش می‌شود. این برنامه که به تهیه‌کنندگی مصطفی اعلمی‌پخش می‌شود دارای بخش‌های متنوعی همچون مناجات‌خوانی ماه مبارک رمضان، احکام این ماه، مباحث کارشناسی و غیر است. از جمله مهم‌ترین ویژگی این برنامه پخش زنده قرائت کلام‌الله مجید و اذان مغرب از حرم مطهر امام رضا علیه السلام و انتقال فضای روحانی آن مکان و زمان مقدس به خانه مشتاقان است.

"حدیث دوست" با موضوع شرح و تفسیر و قرائت دعای افتتاح است که هرشب از ساعت ۲۳ الی 23:55 دقیقه به‌صورت زنده از حرم مطهر رضوی پخش می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی محمد گلگونی هرشب لحظات عرفانی را میزبان روزه‌داران خواهد بود.

"شب‌های سرنوشت" عنوان ویژه‌برنامه شبکه رادیویی زیارت در شب‌های پرفیض قدر ماه مبارک رمضان است. این برنامه که به انعکاس و پخش مراسم پرفیض احیإ شب قدر از حرم مطهر امام رضا علیه السلام است در شب‌های قدر به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

"کریمانه" عنوان ویژه‌برنامه ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام می‌باشد که در شب میلاد این امام همام از ساعت 21:35 الی ۲۳ به‌صورت زنده از حرم مطهر پخش خواهد شد.

برنامه کریمانه همچنین به‌صورت زنده و هماهنگ از شبکه‌های استانی صدا تقویت و پخش خواهد شد. همچنین مقدمات پخش تصویری برنامه‌های فوق در اپلیکیشن ایران صدا و پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه انجام‌شده است که با تایید و تصویب مدیران برنامه‌های فوق به‌صورت تصویری برای علاقه‌مندان و مخاطبان پوشش داده خواهد شد.

شایان‌توجه است واحد گرافیک شبکه با تهیه و تولید قریب ۵۰۰ عکس، پوستر، عکس نوشت و استیکر فضای متنوع بصری را برای پوشش برنامه‌ها در رادیو نما و صفحات شبکه در فضای مجازی تدارک دیده‌است.

معاونــت فضای مجازی خراســان رضوی نیز در اســتقبال از مــاه رمضان، 100 عکسنوشت، 20 پوستر، 10 اینفوگرافی، چهار نماهنگ، 20 کلیپ و ویدئو آماده کرده است.

بازتولید 100 ویدئو کوتاه به همراه 16 موشنگرافیک، 20 پادکست و راهاندازی پویش «رمضان» از دیگر تمهیدات این معاونت در همراهی با مهمانان سفرههای آسمانی است که البته نشر بیش از 1500 مطلب، شامل خبر، متن، ادعیه، مناجات و سایر مطالب مرتبط با ماه مبارک رمضان در پایگاههای خبری و شبکههای اجتماعی را نیز باید به این موارد اضافه کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: صدا و سیما استان خراسان رضوی دقیقه به صورت زنده از حرم مطهر حرم مطهر امام رضا حرم مطهر رضوی ماه مبارک رمضان تهیه کنندگی کلام الله مجید پخش خواهد شد علیه السلام ویژه برنامه خراسان رضوی پخش می شود دقیقه الی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در کمتر از یک ماه در خراسان رضوی

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سرتیپ دوم مجید شجاع در گفتگویی اظهارکرد: مرزبانان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی اظهارکرد: در راستای برخورد با قاچاقچیان سوخت و جلوگیری از خروج سرمایه ملی از کشور، در حین کنترل خودروهای خروجی از کشور و نیز انجام گشت های منظم در حوزه استحفاظی با تنگ کردن عرصه فعالیت قاچاقچیان، این میزان سوخت قاچاق را به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال از ۹ دستگاه خودرو کشف کردند.

وی با بیان اینکه مرزبانان این استان ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از ابتدای امسال کشف و ضبط کردند، گفت: قاچاق سوخت در مرزهای خراسان رضوی به ویژه حوزه هنگ تایباد به صورت بطری های یک و نیم لیتری بود و در این راستا نیز افرادی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: قاچاقچیان سوخت بدانند خروج سرمایه ملی از کشور به صورت غیرمجاز به اقتصاد کشور خسارت وارد می کند از این رو مرزبانان قاطعانه در برابر آنها ایستاده اند و برخورد قانونی با آنها صورت خواهد گرفت.

شایان ذکر است، استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895804

دیگر خبرها

  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۲۹ فروردین
  • وزش باد وضعیت جوی خراسان رضوی را ناپایدار می‌کند
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی
  • مرزبانان خراسان رضوی ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند
  • کشف و ضبط ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در کمتر از یک ماه در خراسان رضوی
  • برخی جاده‌های خراسان رضوی مه گرفته است
  • خروج سامانه بارشی از خراسان رضوی