Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: واقعه صحرای طبس، به عنوان یک امداد غیبی، باید ماندگار شود.

حمید ملانوری، امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین در جلسه برنامه ریزی مراسم گرامیداشت سالگرد شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس (5 اردیبهشت 59)، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، بیان کرد: از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون، ما همواره شاهد امدادهای غیبی و الطاف ویژه پروردگار بوده ایم که اصل سقوط نظام شاهنشاهی، پیروزی انقلاب و استقرار نظام الهی ، فتوحات رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس و واقعه صحرای طبس از جمله این عنایات خداست که باید قدر دانسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی یادآور شد: وقوع واقعه صحرای طبس از الطاف الهی بود که برای همیشه تاریخ به عنوان یک پند و اندرز و عبرت است.

استاندار خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: در صحنه‌های مختلف مواجهه با دشمنی‌های سرسختانه معاندان، جز لطف و عنایت الهی نبود که سبب شد، این نظام نوپا، ایستادگی کرده و با خنثی سازی همه  توطئه‌ها روز به روز مقاوم تر شود.

ملانوری افزود: این انقلاب نه تنها خود را نگهداشته و نهالی تنومند شده است بلکه در برخی موارد به برندی در دنیا تبدیل گشته است.

وی اظهار کرد: کلام مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده نظام و موضع گیری های ایشان در قبال مسائل مختلف در حوزه بین الملل بسیار تأثیرگذار است.

به گفته وی؛ پاشنه آشیل ما این است که فکر کنیم این توفیقات به خاطر عملکرد خودمان است؛ چرا که این جز لطف الهی نیست.

استاندار گفت: واقعه صحرای طبس، اتفاقی است که در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی رخ داده، لذا باید به عنوان یک سرمایه بزرگ با همه ابعاد تشریح و تبیین شده و ماندگار شود.

ملانوری با تأکید بر اینکه ماندگاری آثار این اتفاق، مثل یک سلاح نظامی برای امنیت کشور اهمیت دارد. بیان کرد: درست مانند استقرار یک موشک در یک پایگاه نظامی که بازدارنده است و به لحاظ دفاعی، ایمنی ایجاد می‌کند، اقدامات ما در صحرای طبس هم همین موضوع را تداعی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آن چه داریم، میراثی به یادگار مانده از نسل‌های قبلی است، گفت: بخشی از اقداماتی که در این زمینه انجام می شود، برای نسل‌های آینده که در جریان شکل گیری انقلاب و وقوع حوادثی مثل واقعه صحرای طبس نیستند، باقی می‌ماند و درس عبرت است.

ملانوری ادامه داد: اگر در طول این مدت به اندازه 41 سالی که از این واقعه گذشته، وقت می‌گذاشتیم، بسیاری از مشکلات موجود حل شده بود.

استاندار با تأکید بر اینکه الان زمانی برای از دست دادن نداریم، یادآور شد: باید به طور ویژه برنامه ریزی کنیم تا این سند ماندگار به بهترین شکل برای آیندگان باقی بماند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه؛ مراسم گرامیداشت واقعه صحرای طبس به جهت محدودیت‌های ماه مبارک رمضان و شیوع بیماری کرونا، روز یکشنبه 5 اردیبهشت به صورت محوری با مرکزیت بیرجند و در حسینیه جماران برگزار شود و همزمان گروهی نیز برای تهیه و تولید برنامه هایی متناسب، به جهت پخش از شبکه‌های  سراسری در محل واقعه مستقر شوند.

علاوه بر این دستگاه‌های فرهنگی صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و ... نیز هر کدام برای برگزاری برنامه هایی با رعایت پروتکل‌ها و در فضای مجازی برنامه ریزی کنند.

چاپ آثار پوستری و اشعار و متون ادبی در این زمینه در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گیرد.

در این جلسه ضمن بررسی مشکلات مسجد شکر، دستورات لازم درخصوص همراهی دستگاه‌های اجرایی برای رفع این مسایل صادر شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شکست آمریکا در صحرای طبس واقعه صحرای طبس عنوان یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان نارنجی آتن را بلعید + عکس

آتن توسط مه نارنجی ناشی از طوفان گرد و غبار صحرای بزرگ آفریقا بلعیده شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مقامات یونان هشدار می‌دهند که غلظت گرد و غبار ناشی از طوفان صحرای بزرگ آفریقا می‌تواند نور خورشید و دید را کاهش دهد، در حالی که افزایش سطح ذرات ریز آلودگی خطرات سلامتی را به همراه دارد. به گفته مسئولان شهری، ابرهای گرد و غباری که از صحرای بزرگ آفریقا به داخل یونان وارد شدند، یکی از بدترین حوادثی است که از سال ۲۰۱۸ این کشور شاهد بوده است.

مه زرد مایل به نارنجی پس از چند روز وزش بادهای شدید از سمت جنوب، دید کلی را محدود کرده است و مقامات مسئول در مورد خطرات تنفسی هشدار دادند.

کوستاس لاگوواردوس، مدیر تحقیقات آب و هوا در رصدخانه آتن، در این رابطه گفت: «این رویداد یکی از جدی‌ترین اپیزودهای غلظت گرد و غبار و شن از صحرای بزرگ آفریقا از ۲۲ مارس ۲۰۱۸ است؛ زمانی که ابرها به طور خاص به جزیره کرت را بلعیدند.»

یونان در اواخر ماه مارس و اوایل آوریل توسط ابرهای گرد و غبار صحرای بزرگ آفریقا تحت تأثیر قرار گرفته است و حتی این ریزگردها به بخش‌هایی از سوئیس و جنوب فرانسه نیز وارد شده است.

مقامات هشدار دادند که غلظت گرد و غبار می‌تواند نور خورشید و دید را کاهش دهد و در عین حال میزان ذرات ریز آلودگی را افزایش دهد و خطراتی را برای افراد مبتلا به مشکلات زمینه‌ای ایجاد کند.

صحرای بزرگ آفریقا سالانه مسئول انتشار ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تن گرد و غبار معدنی است. در حالی که بزرگترین ذرات این صحرا به سرعت به زمین باز می‌گردند، کوچک‌ترین آنها می‌تواند هزاران کیلومتر را طی کند و به طور بالقوه تمام اروپا را تحت تأثیر قرار دهد. وزش بادهای شدید جنوبی در چند روز گذشته به وقوع آتش‌سوزی‌های زودهنگام غیر فصلی در جنوب این کشور دامن زده است.

سازمان آتش‌نشانی یونان شامگاه سه شنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۲۵ مورد آتش‌سوزی در سراسر کشور رخ داده است.

کد خبر 747390

دیگر خبرها

  • پایتخت یونان در میانه طوفان گرد و غبار به رنگ نارنجی درآمد + تصاویر
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • (تصاویر) طوفان نارنجی آتن را بلعید!
  • خرد شدن پنجه‌های عقاب در ریگزار طبس/ روزی که وعده صادق محقق شد
  • شکستی که مصداق وعده صادق بود/ پنجه عقاب در شن‌های طبس
  • طوفان نارنجی آتن را بلعید + عکس
  • تشریح ابعاد پاسخ موشکی و پهبادی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس