Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@21:33:14 GMT

یحیی، جانشین کرونایی اش را پیدا کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۹۵۴۶

یحیی، جانشین کرونایی اش را پیدا کرد

در غیاب سعید آقایی یکی از دغدغه‌های یحیی گل محمدی انتخاب دفاع چپ برای پرسپولیس است.

به گزارش برنا؛ گل‌محمدی برای انتخاب دفاع چپ پرسپولیس در بازی با الوحده 2 گزینه دارد؛ علی شجاعی و وحید امیری که ذاتاً یک بازیکن هجومی است؛ گزینه های مدنظر گل محمدی جانشینی سعید آقایی   محسوب می شوند. پیش از این خیلی‌ها شانس علی شجاعی را برای بازی در ترکیب پرسپولیس در دیدار امشب سرخ ها در برابر الوحده را  بیشتر از امیری می دانستند اما از اردوی پرسپولیس خبر رسید وحید امیری هم برای بازی در پست دفاع چپ شانس پیدا کرده و هیچ بعید نیست امشب در این پست برای پرسپولیس بازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در سایر خطوط گل محمدی تقریباً همه بازیکنان اصلی را شناسایی کرده و ساعاتی قبل از بازی با الوحده ترکیب رسمی پرسپولیس اعلام خواهد شد.

 نماینده کشورمان که پارسال به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد،  در فصل جدید این رقابت ها  امید زیادی دارد تا باز هم فینالیست شده و حتی جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرسپولیس یحیی گل محمدی وحید امیری سعید آقایی الوحده علی شجاعی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با یک شرط مهم: این بهترین تصمیمِ یحیی است!

به گزارش "ورزش سه"، همانطور که پیش بینی می شد، دوران دوری یحیی گل محمدی از فوتبال چندان طولانی نبود و به نظر او به زودی هدایت تراکتور را بر عهده خواهد گرفت. اصولا چنین مربیان کارنامه دار و موفقی چندان بیرون میدان نمی مانند و به نظر باشگاه پرهوادار تبریزی به زودی با یحیی به صورت رسمی به توافق خواهد رسید.

دوره اول حضور گل محمدی در تراکتور چندان خوب نبود و البته پنجره بسته باشگاه و اجبار به استفاده ار ترکیبی عجیب و کم ستاره، شرایط را برای یحیی دشوار ساخته بود. اما او در سال های اخیر آنقدر در پرسپولیس موفق به فتح جام و افتخار شده که حالا با وجهه ای به مراتب بالاتر از دوره قبل، روی نیمکت تراکتور حضور پیدا خواهد کرد؛ تیمی با شرایط و ابعاد خاص و متفاوت که موفق شدن در آنجا چندان آسان نیست و این یعنی یک چالش واقعی و بزرگ برای یحیی.

بازی های بزرگ؛ درد اصلی تراکتور
تراکتور در نیم‌فصل اول هم در مقابل سپاهان، پرسپولیس و استقلال مغلوب شد و این روند در نیمه دوم فصل نیز تغییر چندانی نیافت. در واقع به جز یک برتری در دیدار پرحاشیه برگشت فصل گذشته مقابل سپاهان در تبریز که نقش مهمی در قهرمانی پرسپولیس داشت و البته تساوی چند هفته قبل برابر همین تیم در خانه، تیم تحت هدایت پاکو خمس در سال های اخیر برابر مدعیان بالانشین جدول حرفی برای گفتن نداشته و بی وقفه شکست خورد. در حقیقت تراکتور از فاصله شکست مقابل استقلال در آزادی تا باخت مقابل پرسپولیس حتی یک گل هم دریافت نکرده بود و این روند درخشان باز برابر قرمزپوشان متوقف شد.

توافق با یحیی؛ عجب انتخاب درستی
اما یحیی گل محمدی در سال های حضور روی نیمکت پرسپولیس به وضوح ثابت کرد مرد درخشش در بازی های بزرگ است. حتی یک بار نباختن در دربی مقابل استقلال در جریان بازی، نتایج اغلب موفق مقابل سپاهان (جز شکست سال گذشته و 60 دقیقه با 10 نفر بازی کردن)، پیروزی های متوالی مقابل تراکتور و حتی برتری در بازی های دشوار لیگ قهرمانان آسیا جز یک فینال عجیب برابر اولسان، یحیی را تبدیل به یک سرمربی موفق و کارنامه دار در بازی های بزرگ کرده است.

ادامه این روند روی نیمکت تراکتور، بزرگ ترین نقص این تیم در راه موفقیت و قهرمانی را برطرف می کند و از این حیث به نظر می رسد تیم محبوب تبریزی برای شکستن طلسم قهرمانی در لیگ برتر دقیقا به کسی مانند یحیی گل محمدی نیاز دارد.

هواداران تراکتور؛ بازوی اصلی موفقیت؟ شاید
یکی از چالش های همیشگی هر بازیکن و سرمربی شاغل در تراکتور، نحوه برخورد و رابطه با هواداران پرتعداد و پرشور این تیم است. تماشاگرانی که در سال های اخیر شکل متفاوت و جذابی از حمایت و طرفداری از باشگاه محبوب خود را نشان داده و البته حواشی مختلفی را نیز برای تراکتور رقم زده اند که آخرین آن همین چند روز قبل و در فرودگاه تبریز رخ داد. یحیی گل محمدی در اولین دوره حضور در تبریز رابطه پرفراز و نشیبی با طرفداران تراکتور داشت و برای کسب موفقیت در دومین دوره، این رابطه به وضوح نیازمند اصلاح و بهبود است.

هواداران تراکتور در مواقع لزوم تمام و کمال ورزشگاه خانگی این تیم را مملو از تماشاگر کرده و با تمام توان از این باشگاه حمایت می کنند، اما صبر و طاقت کافی برای بازسازی تراکتور توسط یحیی، تمام آن چیزی است که در فصل بعد باید از سوی هواداران این باشگاه شاهد باشیم. تزریق شخصیت موفقیت و قهرمانی، ماموریت آسانی نیست و در صورت عدم همکاری طرفداران تراکتور، بعید است این توافق نیز به موفقیت خاصی منجر شود.

لطفا گذشته یحیی را فراموش کن
در اولین دوره حضور یحیی گل محمدی در تراکتور، او هرگز نتوانست سابقه "پرسپولیسی" خود را پنهان کند و در واقع این یکی از دلایل اصلی بروز برخی تعارضات بین او و طرفداران تبریزی بود. حتی جالب است بدانید عدم اعتراض شدید به داوری در مقابل پرسپولیس، یکی از دلایل اصلی جدایی یحیی از تراکتور بود و طرفداران این تیم تصور می کردند گل محمدی هوای تیم سابق خود را داشته و برای خراب نشدن وجهه خود، خیلی در برابر پرسپولیس تند و عصبانی (در مقابل به زعم آنها بی عدالتی)، رفتار نکرده است.

پس همین ابتدای کار باید به طرفداران تراکتور تاکید شود که یحیی گل محمدی از بهترین سرمربیان تاریخ پرسپولیس و یکی از مردان مهم و تاثیرگذار تاریخ این باشگاه است و نمی توان گذشته هیچکس را دستکاری کرد. پس با علم به این سابقه و وجهه، باید از حضور بهترین سرمربی سال های اخیر فوتبال ایران استقبال کرد. به عنوان مثال اگر یحیی از سوی هواداران پرسپولیس تشویق شد، نباید گاردی از سوی طرفداران تراکتور وجود داشته باشد و همکاری آنها با گل محمدی، عامل اصلی موفقیت احتمالی این تیم در فصول بعد خواهد بود.

اسکواد مدنظر یحیی؛ نیاز به ترمیم

تراکتور همین حالا نیز تیمی باکیفیت و پرستاره بوده و با همین شرایط فعلی نیز می تواند احتمالا یکی از مدعیان اصلی موفقیت در فصل بعد باشد. اما ترکیب ناهمگون این باشگاه به وضوح نیاز به تقویت دارد و احتمالا یحیی گل محمدی از همین حالا به دنبال جذب یک مهاجم قاتل و گلزن خواهد بود و در پست هافبک دفاعی نیز ترکیب تراکتور نیاز به تقویت دارد.

پورحمیدی گاهی درون دروازه متزلزل ظاهر می شود و با توجه به افزایش سن شجاع، شاید یک مدافع میانی جدید نیز به ترکیب اضافه شود. یحیی گل محمدی علاقه زیادی به خلق مثلث در کناره زمین و استفاده مکرر از فول بک های خود دارد و از این حیث نیز احتمالا شاهد اضافه شدن بازیکن جدید به ترکیب تراکتور خواهیم بود.

بهترین انتخاب ممکن؛ هوای تبریز آفتابی می شود

یحیی گل محمدی در سال های اخیر تمامی عناوین و افتخارات ممکن را کسب کرده و تبدیل به یک سرمربی بزرگ و موجه در بین هواداران فوتبال در ایران شده است. او چندی قبل در مصاحبه اختصاصی با "ورزش سه" مدعی شد در هر تیمی که باشد تمام تمرکز خود را روی موفقیت آن مجموعه قرار خواهد داد و گذشته پرسپولیسی او مانعی برای کسب پیروزی نیست.

یک سرمربی باتجربه و آگاه به تمامی ابعاد فوتبال ایران، مهم ترین نیاز تراکتور برای شکستن طلسم موفقیت در لیگ برتر خواهد بود. از نظر فنی احتمالا گزینه ای بهتر از یحیی وجود ندارد، اما نهایی شدن ماموریت موفقیت در لیگ برتر مستلزم همکاری و صبر شدید هواداران تراکتور است و با توجه به اهمیت ویژه و خاص طرفداران در این باشگاه، بدون کمک آنها حتی بالاتر از یحیی نیز نمی تواند دستاورد مهمی در این باشگاه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • وحید امیری: امیدوارم اتفاقات فوتبالی در زمین رقم بخورد
  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم
  • پشت پرده انگیزه زیاد کاپیتان دوم پرسپولیس
  • با یک شرط مهم: این بهترین تصمیمِ یحیی است!
  • جانشین عالیشاه در اراک هم بازوبند می‌خواهد
  • ژست های خاص ملی پوشان فوتسال پس از صعود مقتدرانه
  • یحیی گل محمدی از پرسپولیس شکایت می‌کند؟
  • تیم اوسمار بهتر از تیم یحیی بازی می‌کند/ با احترام به بیرانوند، حق رفیعی است فیکس پرسپولیس باشد
  • یعنی چی که می‌خواهند استراماچونی را جانشین نکونام بکنند | پرسپولیس در کمین استقلال نشسته اما آقایان به دنبال حاشیه‌اند
  • معضلی که این فصل پرسپولیس را آزار داد